#1
|
||||
|
||||
zonde!
Het is toch zonde hè als je zo'n verhaal leest als hieronder:
'Mijn eerste auto' Dit was de eerste auto van Joop Schreuder, een Kever van 1948 die hij kocht in 1958. "Ik had nog maar een paar maanden mijn rijbewijs. Het was een slechte auto en ik besloot hem te gaan opknappen. Dat heeft geduurd tot begin 1961 want ik moest ook nog 21 maanden in dienst." Dat 'opknappen' duurde ook lang omdat Joop nogal eisen stelde aan zijn Kevertje. "Er zat een brilletje in maar dat vond ik stom en heb op de sloop een groot raam gekocht van eind 1957. Er zat origineel middenop het motordeksel een gecombineerde rem- en nummerplaatverlichting en op de achterspatschermen een achterlicht. Ook vervangen. De bumpers waren van zwart staal, erg smal met een soort gleuf in met midden over de gehele lengte met kleine zwarte rozetten...Vervangen." "Hier zie je mijn vader staan kijken, hij denkt er kennelijk het zijne van", schrijft Joop bij deze foto. Technisch was het een prehistorisch geval, die oude Kever. "Remmen ging met kabels. Midden voor bij je voeten zat de benzinekraan. De benzinemeter was een houten maatlatje dat je in de tank moest steken. Schokbrekers achter waren nog armschokbrekers en toen(1958/59) bijna niet meer verkrijgbaar. Met een speciaal hulpstuk heb ik ze vervangen door rechte schokbrekers." En dit is dan het eindresultaat. Als je hem zo ziet, zou je niet zeggen dat er zoveel aan verspijkerd is. Maar Joop heeft dan ook veel aandacht besteed aan de cosmetica. "Zie je de antenne? Ik had een autoradio met buizen.... De richtingaanwijzer in het midden was zo'n uitklapbaar apparaat. Die heb ik vervangen door een clignoteur." Waarom van een brilkever toch een kever met grote achterruit maken? |
#2
|
||||
|
||||
Meer zicht Niet echt veel zicht naar achteren met zo'n bril
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
||||
|
||||
Zonde?
Tegenwoordig bouwen ze een 70'tiger weer om naar een pre 67 look, dát is pas zonde. |
#4
|
||||
|
||||
Meer zicht. Is een van de velen.. het "tunen" van vroeger.
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#5
|
||||
|
||||
valt nog mee dat ie geen mexico kever van heeft gemaakt toen der tijd.
leuk verhaal, ik vind het ook niks zon bril
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#6
|
||||
|
||||
dit vind ik geen zonde, die man wist wat ie wilde t was maar een ouwe strontbak toendertijd....
inderdaad wel beetje jammer, maar zo'n man kan ik niks verwijten...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, dit is precies hetzelfde als dat we nu allemaal rat-look golfjes 2 maken enzo Die dingen zijn er bij de vleet, dat was toen der tijd ook met die kevers
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
||||
|
||||
Zonde?
het front van je pano dichtlassen anno 2006, da's pas zonde! enneh... die kever staat toch niet meer in het RDW-systeem, dus waar maken we ons druk om! Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#9
|
||||
|
||||
Auto bij Kieft en Klok:
Leuke oude kever uit Zweden. Ooit een meamorfose naar grote achterruit gekregen, nu jammer, was toen modern. Wel nog steeds een ovaal dashboard. Rijdt goed, ongerestaureerd. Leuke Zweedse kever en voor weinig, zelf weer een ovaalruit erinzetten en je hebt een goedkope en goede ovaal. Prijs: 3000,- |
#10
|
||||
|
||||
De klep is niet origneel. Geen W klep
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
deze kever probeerden ze eerst met het verhaal te verkopen dat het een vroeg model was met grote ruit maar dat er van de fabriek af al een oud dashboard in was gebouwd. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA K&K, echte kenners? Of was het één april? Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet het niet iemand reageerde toen het zo op de site stond in hun gastenboek dat dat niet bestond en dat er op Zweedse forums (de kever komt uit Zweden) ook al zo'n discussie was geweest over deze kever dat dat niet kon. Dus misschien hebben die mensen in Zweden K&K opgelicht door te zeggen dat het standaard was in de eerste kevers met grote ruit dat er een ovaal dashboard zat. |
#14
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik weet dat dit onderwerp al een jaar of vijf geleden is geplaatst. Maar zelf zit ik pas op dit forum dus bekijk je het een en ander. Deze zwarte Kever is heel apart. Wat mij opvalt is dat niemand het over de grotere voorruit heeft (alleen de grotere achterruit). Deze kever heeft duidelijk een koets van modeljaar 1960. Dus ook de grotere voorruit. Verder heeft hij geen pijlpinkers zoals een 'echte' ovaal hoort te hebben. En dus wel een ovaaldashboard. Verder heb ik zelf nooit gehoord dat er Kevers zijn van 1957, en dus modeljaar 1958, waar vanuit de fabriek nog een ovaaldasboard in gezet zijn. Zoals gezegd het blijft apart. Harry |
#15
|
|||
|
|||
deze kever is in mijn bezit,en is een groot raadsel,heel veel ovaal spullen er op,
en in der daar een groot voorraam,wat dus eigenlijk niet past zit geen voorkant van een ovaal op,geen lasnaden gevonden,onder het dashboord geen lasnaden,ook niet aan de achterkant bij het raam |
#16
|
|||
|
|||
trieste mensen
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
en wat zijn de plannen met deze kever ? en kun je eens wat foto`s uppe ? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Wel heel cool dat je zoiets als dit dan weer hier terug vind.
__________________
Last edited by VeeDubber : 03-01-2012 at 22:17. |
#20
|
|||
|
|||
|