#1
|
||||
|
||||
waterpomp defect?
sinds een paar dagen verbruikt mijn polo koelvloeistof. vandaag even goed bekeken. nadat de motor ongeveer paar minuten stationair heeft gelopen, begint er onder de waterpomp koelvloeistof te lekken.
mijn vraag is nu, als hij maar beetje lekt, is dan alleen de pakking of keerrring defect? of ook wellicht de waterpomp zelf? en iemand een tip om deze het makkelijkst te verwijderen i.v.m. de beperkte ruimte? gaat om een polo g40 2f. wat kost ongeveer een nieuwe waterpomp met pakking? grtz geert.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#2
|
||||
|
||||
Als die echt tussen de pakking lekt zal vermoedelijk alleen je pakking lek zijn en niet je hele waterpomp.
__________________
Your Signature |
#3
|
||||
|
||||
okee vandaag bezig geweest. wat zit die waterpomp toch goed weggestopt bij een g40. waterpomp is dus defect. wordt zaterdag vervangen.
btw volgende week wordt mijn polo verlaagd. maar daar komt natuurlijk een ander topic over volgende week.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#4
|
||||
|
||||
Ben al benieuwd naar de foto's
__________________
Your Signature |
#5
|
||||
|
||||
Als je toch besig bent leg er dan met1 ff nieuwe distributie/rollen op.....
|
#6
|
||||
|
||||
ja komt een nieuwe waterpomp en distributieriem op en gelijk de thermostaat vervangen.
@dennis, ik ook!! rij nu 4 jaar auto, mag heb zelf nog nooit een verlaagde auto gehad zullen zeker foto's volgen.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#7
|
||||
|
||||
Zelfde geld voor mij, Maar ik heb pas sinds een week of 2 me rij bewijs, en heb ook nog nooit een verlaagde auto gehad... Over 2 weken is het zover
__________________
Your Signature |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Aha, mooi zo, dus toch wat me al min of meer dachten. Niet alleen bij een G40 hoor, is bij alle 1.3's al kun je er bij een golf wel een HEEL stuk makkelijker bij omdat daar die ellendige wielkuip niet in de weg zit
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#9
|
||||
|
||||
semi-lange-dop 10 is vereist om de waterpomp te lossen bij een 86(c)...
BTW: als je waterpomp water lekt, dan verbruik je dus geen koelvloeistof, maar verlies je 't. klein verschilletje, maar 't scheelt wel in de kosten
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
@ marco: was inderdaad de waterpomp. zit zeker maar weinig ruimte door die wielkast.
@sjampoo: klopt ja, zit groot verschil in. gelukkig verloor die vloeistof en gebruikte die dat niet. was al even bang dat de koppakking eraan was.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#11
|
||||
|
||||
zo het is allemaal weer gefixed. nieuwe waterpomp, distributieriem en thermostaat gelijk ook maar vernieuwd. er zit nu trouwens een iets andere waterpomp in als origineel(wel van vw). deze pompt het water iets sneller rond en is wat steviger als de voorgeschreven waterpomp. water wordt nu gemiddeld rond de 90 graden i.p.v. 75 a 80 graden.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Vertel vertel.. Toch geen dieselwaterpomp hoop ik? Die is zo klein qua poelie.. Als die flink op toeren draait, trekt ie een vortex!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Huh??? Ik denk eerder andersom... nu 75-80 ipv 90, anders zou t wel heel erg gek zijn. N pomp die harder pomp maar het water wordt nog warmer...??
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#14
|
||||
|
||||
van die waterpomp zal ik eens navragen, ik heb dit namelijk laten doen. binnenkort meer duidelijkheid
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#15
|
||||
|
||||
zit gewoon een wat zwaardere/grotere waterpomp als normaal op (geen dieselwaterpomp). hierdoor is koelvloeistof sneller op temperatuur. en dat ie nou mooi tegen de 90 graden wordt, misschien door de nieuwe thermostaat.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |