|
||||
|
||||
geen vermogen en hefig roken
na ongeveer van 130kmh terug naar 100kmh begon mijn tdi 1z hefig te roken en viel het vermogen kort weg nadat ik het gaspedaal helemaal los liet en weer in trapte trok hij wel weer goed dit is vandaag ook 3 keer eerder bij lagere snelheden gebeurd.
het blokje loopt wel goed en ik denk zelf dat het de turbo is na ongeveer 335000, maar dit weet ik niet zeker, als iemand enig idee heeft hoor ik het graag. alvast hartelijk bedankt remco |
|
|||
|
|||
Kan vrij veel zijn. Wat was de kleur van de rook?
Blauw - Olie kan turbo zijn Zwart - Te veel diesel, te weinig zuurstof, kan eveneens turbo zijn of een intercooler buis bijv die los geschoten is Verder: Andere opties: kan ook je LMM of N75 zijn. Makkelijst om er achter te komen is het uitlezen.
|
||||
|
||||
rook was zwart kort maar hevig, slangen allemaal vast. wat bedoel je met die lmm en n75, hij is wel gechipped naar 120 pk, alvast bedankt remco
|
|
|||
|
|||
Quote:
LMM is je lucht Massa Meter en de N75 is een van de regelkleppen/regelaars voor aansturing van de turbo. Beide zijn te controleren door het uitlezen met bijv VAGcom tijdens een test run.
|
||||
|
||||
vandaag niet starten wel aangesleept en langzaam naar garage gereden waarschijnlijk is het krukastandwiel weer los was gerepareerd maar niet goed, gr. remco
|
|
||||
|
||||
Al uit laten lezen??????
|
||||
|
||||
nee nog niet hij staat bij de garage maar die hebben geen tijd helaas. waarschijnlijk volgende week pas.
|
|
||||
|
||||
vanmorgen de auto op de ambulance en naar dieselservice wijhe gereden deze mensen repareren de krukas wel op de juiste manier, waarschijnlijk loopt die 120pk dinsdag weer kan niet wachten.
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
!20pk ? 1Z dan is het ook niet meer origineel chipje ofzo denk ik dan
|
||||
|
||||