|
||||
|
||||
Hoe M-plaatje lezen?
Uit het m-plaatje kun je meer te weten komen over je auto maar snap er niet zoveel van.
Ik weet wel dat je eerder meerdere optie's kon kiezen voor je aircooled en dat standaard 21 is maar de mijne heeft er 23 optie's maar kom er maar eens achter wat die 2 meer zijn ik weet het niet ? Last edited by vw team extreme : 30-05-2006 at 14:54. |
|
||||
|
||||
Ik zou zeggen: zoeken op Molenari en M-plaat(je)...
|
|
||||
|
||||
dat heb ik al gedaan en meeste site's die ik vindt staan allemaal in engels enzo
|
|
||||
|
||||
Dit is ook niet je M-plaatje, maar het identificatieplaatje. Het M-plaatje zit op de frisseluchtbuis onder je dashboard aangezien je bus van na model '76 is.
Dit plaatje vertelt je dat je bus een type 22 is (personenbus) uit 1979. Jens
|
||||
|
||||
Heb je het boek niet?
Moet je even het goede plaatje posten op het vct2 forum, daar zit er eentje die het leuk vind om mbv het boek de plaatjes te ontcijferen http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic.php?t=77&start=0 Of je moet mazzel hebben dat Vincent even tijd heeft\maakt nadat hij een mailtje van Jens heeft gekregen
|
||||
|
||||
Quote:
hmm, dacht dat de meeste mensen wel een klein beetje Engels konden... |
|
||||
|
||||
Hmmm, ik zie dat het een personenbus is van model 1979... met metallic lak...is het toevallig een Silberfisch uitvoering!?? Ik ben erg benieuwd. Heb je meer foto's?
Het M-plaatje zit bovenop de frisseluchtbuis links van het zekeringenkastje. Een lastige donkere plek om dat ding te lezen. Als je mij de codes stuur kan ik ze wel voor je ontcijferen. Ik ben benieuwd!
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo ben inderdaad een trotse eigenaar van een silberfish uit '78 met origineel interieur erbij ik weet dat ze zeldzaam zijn maar daarom hoop ik via het m-plaatje wat meer te weten kom over een silberfish is op het internet maar weinig over te vinden Last edited by vw team extreme : 01-06-2006 at 12:15. |
|
||||
|
||||
Foto is beetje onduidelijk : 92 014 597 708 4991A5 W50 W51 Z05 506 36 1 7334 888 2210 31 |
|
||||
|
||||
Quote:
Daar gaat ie: ****** 1e regel ****** 92 014 597 = chassisnummer 9: modeljaar 1979 2: dit is een extra getal dat wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen jaren 70 en jaren 60 chassisnummers. Dit getal werd een '3' zodra de jaarproductie over de 1.000.000 voertuigen ging. Dit is bij de Transporter nooit gebeurd. 014 597: het serienummer. Je zou dit als het volgnummer kunnen zien voor dat modeljaar. Maar het is al wel gebleken dat de bussen niet altijd precies op de volgorde van chassisnummer van de band zijn gerold. ****** 2e regel ****** 708 = Mcode: ??? onbekende code ??? ****** 3e regel ****** 4991A5 = lak- en interieurcode 4991 - lakkleur: diamantsilber-metallic L97A A5 - deurpanelen en stoelen materiaal: stof kleur: marine (dunkelblau) W50 = Verzameling M-codes:
W51 = Verzameling M-codes:
Z05 = "M-pakket"
506 = Mcode: rembekrachtiger ****** 4e regel ****** 36 1 = deze code geeft een datum aan. Deze datum ligt doorgaans enkele dagen van de daadwerkelijke productiedatum verwijderd. week 36, dag 1 (=maandag), 1978 je bus is van modeljaar 1979, maar aan het lage chassisnummer te zien is deze gebouwd in 1979: 4 september 1979 7334 = code voor de productieplanning 888 = (export)bestemming: '888' is 'geen bestemming', de wagen is gemaakt zonder dat er bestelling voor geplaatst was. 2210 = 22: VW Kleinbus 1: stuur links, schuifdeur rechts 0: 8-zitter uitvoering 31 = 3: type 4 motor (2000cc met carburateurs) 1: handgeschakelde versnellings bak met 4 versnellingen Dat is dus een uitvoering met redelijk veel opties
|
||||
|
||||
Quote:
Nu typ ik hier wel 'schuifraam' maar heeft je bus wel schuiframen? De meeste Silberfisch bussen hebben namelijk tochraampjes achterin terwijl in de normale productie alleen maar schuifruiten werden gebruikt (M508 = tochtruitjes achtering voor 1968-1977, en "schuifruiten" voor 1978 en 1979).
|
||||
|
||||
Quote:
4 september 1978 bedoel je? omdat je het over een laag nr heb, onze bus van augustus is ook bouwjaar 73 maar model 74.
|
||||
|
||||
Quote:
volgens mij wel ja heeft de bus wel schuiframen en 1 groot schuifdak hij ligt op dit moment nog uitmekaar dan maar hoop er volgend jaar mee te kunnen rijden |
|
||||
|
||||
Quote:
oh ja, sorry Het is inderdaad 4 september 1978
|
|||
|
|||
Wij hebben dat ook: onze bus is modeljaar 1975 maar hij is geproduceerd in augustus 1974 en voor het eerst toegelaten op de weg in november 1974. Ook een vroege bus dus ..
Froukje |
|
||||
|
||||
wat ik me eigenlijk nog afvroeg hoe kan ik nagaan hoeveel er zijn gemaakt van de Silberfish ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens diverse bronnen 1600 stuks. Hoewel ik dit niet zwart op wit heb kunnen terugvinden in documentatie van VW. Het rare is dat er over de hele Silberfisch nergens met een woord wordt gerept, geen advertenties in kranten en tijdschriften, geen folders, geen verkoopinstructies, etc... Het enige dat je van de Silberfisch kunt terugvinden is de M-code voor het actie model (S723 als ik het mij goed herinner) en de kleur en interieur typen. Deze staan op het microfiche van de onderdelencatalogus (ook in de ETKA). Wel typisch want je zou een reclamecampagne verwachten bij deze bus zoals bij de Amerikaanse Champagne Editions wel is gebeurd.
|
||||
|
||||
IK weet dat er verschillende type's motorblokken zijn van de de 2.0 liter een CU en CJ ben nog opzoek na een motorblok alleen weet niet welk type ik moet hebben hoe kan ik dit achterhalen ?? Of weet iemand het misschien ??
|