Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-05-2006, 19:40
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Default MFA kapot, wat nu?

Hey!

Mijn MFA (boordcomputertje) van mijn Golf II GTi '84 heeft ineens de geest gegeven, of in elk geval het display. Hij deed van de ene op de andere dag niets meer! Vind het niet zo heel erg, want hij klopte voor geen meter (olie werd 200 graden en mijn verbruik was 0,2 op 100 km), maar toch... Wat zijn nu mijn opties?

- Kan ik zo een teller van een 16V erin zetten, of wil dit niet omdat de bak anders is en ik dan een verkeerde snelheidsaanduiding krijg?

- Hoe zit het met een Digifiz, is dit zo in te bouwen (wat moet ik veranderen), maar met name; kan daarvan de verlichting blauw worden gemaakt of is dit een complete unit zonder vervangbare lampjes?

Voor digifiz heb ik al een beetje de search gebruikt, maar gaat me meer om de verlichting ervan, verder is elke gedachte welkom .

Bedankt!
Reply With Quote
Old 17-05-2006, 13:34
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

digifiz moet gedeelte van de kabelboom omgezet worden en baksensor.

denk dat je het beste je cockpitje kan vervangen. Ik heb er eventueel nog eentje liggen maar dan moet je even het nummer van je cockpitje doorgeven om te zien of het dezelfde is.

niet alle cockpitjes werken op je kabelboom. Bij mij deed de mfa het niet met een ander cockpitje....bleek het nummer achtyerop een paar cijfertje te schelen.
Reply With Quote
Old 17-05-2006, 15:21
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Menace

voor die verlichting moet je dacht ik fabian of martinus effe vragen, 1 van die 2 heeft het zelf al omgebouwd naar andere verlichting dmv ledjes.

Dit doen bij een digifizz heeft echter nogal wat voeten in de aarde.
Vraag Ron21 maar es, die heeft ut van groen naar paars gemaakt

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
Old 17-05-2006, 17:52
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to RKR

Ik heb mijn tellerunit ook met LEDjes blauw gemaakt, zag er mooi uit! Ook de LCD gedaan. Zit nou al 1,5 jaar en hij verlicht nog steeds, maar nu heeft de LCD het begeven . Eventueel ook geen idee wat dit kan zijn?

Bedankt!
Reply With Quote
Old 17-05-2006, 19:12
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik heb mijn tellerbak ook omgebouwd naar ledverlichting. Je kunt op www.steve010.nl leds kopen, helemaal niet duur. Je kunt er ook kant en klare osramfittingen kopen met daarin al een weerstand en led gesoldeerd. Echt ideaal. Deze passen in de Mk2 Golf.

Hier een website waar alles wat je moet weten voor de ombouw te vinden is: duidelijke foto's en verder wel Duits. Een multimeter is wel handig ter controle!
http://blauetachos.de/doc/vw/golf_2/index.htm

Met de ombouw had ik mijn MFA display ook gesloopt. Gelukkig had ik voor 3 euro een nieuwe via Ebay.de Was de printplaat met display erop. Maar dat komt haast nooit voorbij!

Ik dacht dat je die van een 16v er zo in kunt zetten, maar ben ik niet zeker van. Maar probeer het uit, zoveel werk is het uitbouwen en inbouwen van een tellerbak niet hoor (als je tenminste de kmtellerkabel los kunt krijgen, kreeg ik dus niet goed, omdat de kabelboom er bovenop lag, gevolg kon er niet goed bij met mijn vingers en heb een tijdje staan vloeken bij de auto en dan gewoon weer proberen. Tis een kabel met een witte schuifstekker, met 1 pal die je in moet drukken, zodat je de kabel los kunt schuiven).

Hoe dat met verlichting ombouwen en Digifiz zit weet ik niet, maar kan dus blijkbaar veel werk zijn...
Reply With Quote
Old 20-05-2006, 08:36
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Ja, ik had ook LED'jes in mijn teller gebouwd. Niks kapot gemaakt ! Had bovenin een rij van 7 LED'jes dus dat gaf mooi licht!

Zo makkelijk kom ik niet bij mijn teller, want ik heb extreem veel draden onderlangslopen!
Wat wil helpen, is de stekker van de km-kabel draaien zodat hij naar links of rechts wijst. Dan met een tang vastpakken (en dus die pal indrukken) en dan trek je hem er zo af !

Maar Digifiz wordt anders...dat is veel ingewikkelder en straks maak je het kapot !

Ik heb al wat gevonden, ik laat LCD zitten (geeft mooi licht s avonds). En ik ga olietemperatuur (dat was het enige wat ik ervan gebruikte) en voltmeter in de A-stijl maken !

Weet iemand waar je op een leuke manier aan een stel van die metertjes kan komen en zo'n Pillarmount?

Last edited by TD15 : 20-05-2006 at 08:40.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules