![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hey daar!
Ik wil naast m'n 59er Kever een VW Golf gaan kopen als dagelijkse auto. Op luchtgekoelde VW's heb ik inmiddels wel wat kijk, maar een waterkoeler heb ik nog nooit gekocht ![]() Gezien het budget (<1000 euro) zal het een Golf II worden. Ik zie ze op internet staan met diverse kilometerstanden. Gezien het vermogen wil ik minimaal een 1.6 liter. Wat is jullie ervaring, kan die makkelijk 200.000km of 300.000km aan? Wat zijn de zwakke plekken van die modellen (bouwjaren '89-'91)? Bedankt voor de info alvast! Grtz, Bram. |
#3
|
||||
|
||||
![]() navragen of ze ooit problemen met de carburateur hebben gehad...als die erop zit. ik heb het namelijk niet zo op die pierburg carburateurs.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zijn dat geen injectieblokken? Ik heb er eentje uit 1991 op het oog (een Moda), die heeft op de RDW-site de toevoeging U9. Ik dacht altijd dat dat voor katalystator stond (en dus injectie
![]() Deze heeft overigens al 238000km gelopen... Ga vanmiddag eens kijken hoe hij er in het echt bij staat... Grtz, Bram. |
#5
|
|||
|
|||
![]() tis niet echt de km.stand die het hem doet, op wat olie verbruiken gebeurt er niet zo denderend veel met de blokken.
enkel de pierburg carbs zijn naar mijn mening en ervaring of goed en gaan als de brandweer of slecht en hele dage ellende. beter zoek je een 1.6 injectie, golfjes voor onder de 1000 zijn er genoeg ook een nette en leuke moet zeker te vinden zijn. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Wee3t niet of Bugs (Daniel) van VW speed hier rond loopt maar die heeft een 85er mk2 1,6l (75pk motorcode EZ)met ruim 470.000 op de klok en die is nog motorisch origineel.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() zoals je al bij reply´s van anderen hier ziet, zijn die blokken idd, mits ze goed onderhoud krijgen (en ook voorheen hebben gekregen) niet kapot te krijgen. 1600 is mooi, maar een 1800 met 90PK is toch iets interessanter, ik zou die iig ook als optie nemen als ik jou was.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste berichtjes niet meer gelezen had voor ik vanochtend bij deze witte Golf 1.6 Pasadena ging kijken. Hoop dat de carburateur die op dit model idd nog zit wel goed is
![]() Deze Golf heeft iig slechts 140.000km op de teller (grotendeels aantoonbaar met boekjes en tot 107.000km onderhouden bij de VW dealer) en van binnen en buiten netjes bijgehouden. Natuurlijk na 14 jaar zo een paar lakbeschadigingen met een heel klein beetje roest, maar echt een verademing hoe goed hij er uit zag ![]() Hier op de foto met z'n oude broertje: ![]() ![]() ![]() Denk wel dat hij binnenkort een beetje onderhoud nodig heeft, want het stationair toerental schommelt licht (900-950 toeren) en de remmen pakken wat laat aan. Maar dat komt goed. Eerst de komende weken eens kijken of er nog wat dingetjes te voorschijn komen ![]() Het blokje was op deze plek trouwens wat vochtig, kan dat kwaad? ![]() Verder nog wat foto's van het interieur: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Er nog bij gekregen, een volwaardig reservewiel en de originele achterlichten: ![]() Thanx iig voor de reacties!! Grtz, Bram. |
#9
|
||||
|
||||
![]() leuk golfje, en wel die donkere achterlichten erin laten he, zag in de kofferbak wat anders liggen
![]()
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Leuk bakkie, "schud" eens een beetje met de carb als je het blok hebt lopen. Kijken of tie dan gaat schommelen. Dat namelijk het grootste probleem van deze blokken, dat die pakking gaar is...
Zijn al veel leden die er problemen mee hebben (gehad). |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja hoor, die laat ik er op zitten, vind het er ook beter uit zien ![]() Quote:
Ik ben technisch echt een leek, vooral wat betreft watergekoelde motoren.... ![]() Grtz, Bram. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Helemaal goed! Maar mocht je er problemen mee krijgen, er zijn hier dus genoeg ervaringsdeskundigen op het forum!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() gaaf ding! veel plezier er mee gewenst!
en zoals gilex al meldde: de mijne zit al aan de 473.000 dus je kunt als je hem netjes behandeld nog heeeel veel kilometers er mee maken! |
#14
|
|||
|
|||
![]() nette auto
heb er ook een[auto van de vrouw] net iets meer als 300000 op de klok wat die olie sporen betreft een andere pakking ertussen is een kurke pakking en die wordt hard kleppen stellen is overbodig dus pakking wordt nooit vervangen moet je een rubbere pakking nemen isiets duurder maar nooit meer lek slecht remmen ,,remvloeistof vervangen en doorspoelen |
#15
|
||||
|
||||
![]() ff over de pierburg carb: hier gaan vaak de pulldown doos en de wasthermostaat van stuk waardoor die als ie koud is lekker staat te verzuipen en dus afslaat. zolang die twee onderdelen en de afstelling goed zijn heb je er een superauto aan! heb zelf ook een 1.6 (ben bezig met gti blok) en vind het heerlijk rijden.
nette auto trouwens!! |
#16
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties!
Koud loopt hij iig goed en hij trekt verder prima, dus die carburateur lijkt dan nog wel in orde. Zal hem binnenkort eens naar m'n garage brengen. Hoop dat die geen verassingen gaat vinden ![]() Grtz, Bram. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Net karretje, ziet er goed uit! Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken, want ze rijden best lekker met die 1.6-jes
![]()
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |