|
||||
|
||||
Velgen voor Polo Coupe (93)
Ben op zoek naar simpele/goedkope/rechte velgen voor het polootje van me meis.
- Moeten goedkoop zijn, we gaan binnenkort samenwonen - Simpel, er zal wel eens een stoeprandje gekust worden Er mogen bandjes opzitten, geen probleem, maar er zitten nu stalen velgen onder, met winterbanden, dus die moeten er echt binnenkort onderuit.... Dus bied maar aan, 14" of 15", voor een leuk prijssie...velgen hoeven niet in topconditie te verkeren, maar daar moet het prijsje ook naar zijn, als ze maar recht zijn....... |
|
|||
|
|||
ff een tip:
15 inch past wel, (mits de juiste ET waarde) maar dan kun je h'm niet meer verlagen zonder aanpassingen. Ik heb 195-45-15 ET25 = dat ging redelijk goed, maar toen ging ik verlagen........... Mijn advies = 14 inch, bijkomend voordeel: minder kusjes met stoep ivm iets hogere band
|
||||
|
||||
Mijn advies: 13 " :-) 175/70 R13 eronder en gaan :-)
'What Stoeprand? I didn't see or feel no motherfucking Stoeprand'
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Velgen waarschijnlijk gevonden, daar ligt nu 195/50 op. Maar moeten vervangen worden. Is het verstandig om 45 op te leggen, of gaan 50 ook passen? Wil namelijk de standaard wielomtrek blijven behouden, en de polo zal niet verlaagd worden...
|
|
|||
|
|||
Juiste wielomtrek is 45, ik zou zelfs voor 40 gaan.
|
||||
|
||||
40 wat?
|
|||
|
|||
195-40-15 (als die maat uberhaupt bestaat)
|
||||
|
||||
Nee, volgens mij niet, 45 is het minste. Heb er ook al es voor de gein naar gezocht. Maar dan wordt het ook wel ERRUG plat, denk dat het niet eens mooi meer is
|
|
||||
|
||||
ALS het al te krijgen is, dan zul het ontzettend duuuur zijn. Christiaan, laat je ff goed informeren voordat je mijn kant op komt voor niks. Zou ook zonde zijn he.
|
||||
|
||||
Kom, geef eens wat standaardmaten voor zo'n Polo, dan komen we vanzelf op een toepasselijke 15" variant uit met een beetje rekenwerk.
|
||||
|
||||
Eh kinderen : 165/45/15 bestaat ook
|
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat dat goed gaat op een 7" of 7,5" velg...
|
||||
|
||||
gewoon 195/45/15 erop... daar is wel voor een leuk prijsje aan te komen
|
|
|||
|
|||
Zie plaatje bijlage.
Dat is 195-45-15, 7J, ET-25 zonder verlaging. Vooraan is buitenkant velg gelijk aan buitenkant voorscherm. Achteraan staat de velg iets (ong 1 cm) naar binnen vergeleken met 't scherm. Zonder verlaging gaat 't, af en toe in een wilde bocht schaaft er wat in de voorste wielkast. Als je gaat verlagen in de toekomst, moet je aanpassen. Ik zal dit in de toekomst nooit meer doen, die 15 inch, veels te groot. Tis omdat ik veel geld heb neergelegd voor die velgen en dat ik er te weinig naar me zin voor terugkrijg, anders had er nu een setje leuke 13 inch onder gezeten.
|
||||
|
||||
Sjonkie : je kan ze wel inruilen op een set 13 inch hoor
Volgens mij heb ik dezelfde als deze onder mijn Passat zitten maar dan met 195/50 |
|
|||
|
|||
Ik rij voorlopig wel ff verder met me 15 inch.
|
||||
|
||||
Wil je nu kleiner rijden of wil je kleiner rijden ?
|
|
||||
|
||||
verlagen zal zeker niet gebeuren, tis maar de woon/werk/school auto van me meis. Het geld wat voor de auto's "overblijft" stop ik liever in de cabrio
En wilde bochten maken, dat zie ik haar nog niet doen.....hahahahaha |