Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-04-2006, 19:02
Datreja Datreja is offline
Forum Newbee

Default Paar probleempjes. Is het 't waard om deze nog te redden?

Hallo,

Nou ik tegenstelling tot de meesten hier op dit forum weet ik niet zoveel af van auto's hehe. Ik heb dus een paar maanden geleden een golf 1.6 gekocht die echt lekker rijdt. Maar laatst goot ik er wat olie bij en wat blijkt. Er zat een dikke bruine smurrie onder de oliedop. Maat van me zei dat er waarschijnlijk een pakking versleten is waardoor de koelvloeistof zich mengt met de olie. Nu is mijn vraag is dit echt slecht voor de motor en zo ja, is het moeilijk om dit te maken. Zolang dingen vast zitten met imbussleuters of met moeren en bouten dan is het niet echt een probleem om het los te krijgen en weer in elkaar te zetten. Ik heb het vaak heel moeilijk met de elektrische bedrading. Ik heb de search functie geprobeerd maar kreeg hier nix over gevonden. Zal eventueel straks wat foto'tjes versturen. In ieder geval bedankt
Forum is echt een dikke bron van informatie als ik eraan wil knutselen.

Gr, Datreja

Last edited by Datreja : 18-04-2006 at 02:07.
Reply With Quote
Old 17-04-2006, 19:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

ff de searchfunctie gebruiken...zijn al talloze topics over geweest
Reply With Quote
Old 17-04-2006, 19:11
Fred Fred is offline
Postwhore

Talking

Quote:
Originally Posted by Datreja
Hallo,

Nou ik tegenstelling tot de meesten hier op dit forum weet ik niet zoveel af van auto's hehe. Ik heb dus een paar weken geleden een golf 1.6 gekocht die echt lekker rijdt. Maar laatst goot ik er wat olie bij en wat blijkt. Er zat een dikke bruine smurrie onder de oliedop. Maat van me zei dat er waarschijnlijk een pakking versleten is waardoor de koelvloeistof zich mengt met de olie. Nu is mijn vraag is dit echt slecht voor de motor en zo ja, is het moeilijk om dit te maken. Zolang dingen vast zitten met imbussleuters of met moeren en bouten dan is het niet echt een probleem om het los te krijgen en weer in elkaar te zetten. Ik heb het vaak heel moeilijk met de elektrische bedrading. Ik heb de search functie geprobeerd maar kreeg hier nix over gevonden. Zal eventueel straks wat foto'tjes versturen. In ieder geval bedankt
Forum is echt een dikke bron van informatie als ik eraan wil knutselen.

Gr, Datreja

Ik speel even voor de zoek functie......

Zolang het alléén op je vuldop zit kan het geen kwaad, dat is vrij normaal bij auto's die weinig kilometers maken. Elke olie trekt water aan, en vormt emulsie, en dat verzamelt zich meestal op het koudste punt van de motor, in dit geval de vuldop dus..

Zolang je geen koelvloeistof (in ernstige mate) verliest en je olie er redelijk goed uit blijft zien is het niks om je zorgen om te maken.

Gewoon een stuk blazen op de snelweg, zodat de olie goed warm word lost het probleem meestal op, omdat dan het water weer verdampt
Reply With Quote
Old 17-04-2006, 19:12
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life

Is de koppaking niet lek ik heb een keer een zelfde geintje gehad en toen was dat het geval!
Old 17-04-2006, 19:28
Forum Newbee

ff de searchfunctie gebruiken...zijn al talloze topics over geweest

Sorry maar kon nix vinden, had het nog gezocht
==============

Zolang het alléén op je vuldop zit kan het geen kwaad, dat is vrij normaal bij auto's die weinig kilometers maken. Elke olie trekt water aan, en vormt emulsie, en dat verzamelt zich meestal op het koudste punt van de motor, in dit geval de vuldop dus..

Zolang je geen koelvloeistof (in ernstige mate) verliest en je olie er redelijk goed uit blijft zien is het niks om je zorgen om te maken.

Gewoon een stuk blazen op de snelweg, zodat de olie goed warm word lost het probleem meestal op, omdat dan het water weer verdampt

Ik zal het eens proberen vanavond. Eens kijken of het wat uitmaakt. Ik maak idd vaak korte ritten dus misschien dat het daar aan ligt. Bedankt voor het advies

==============
Is de koppaking niet lek ik heb een keer een zelfde geintje gehad en toen was dat het geval!

Zou best kunnen maar zoals ik al zei zo heel veel weet ik niet van auto's. Heb vroeger veel aan scooter geknutselt en ik neem aan dat een pakking een pakking is. Mijn golf 1.6 heeft namelijk VEEL dingen die verbeterd moeten worden. Ik ben over een weekje klaar met de interieur/deurpanelen. daarna zou ik graag willen beginnen met de motor. Maar voordat ik er teveel geld in ga steken zou ik graag willen weten of jullie het wel de moeite waard vinden? Wil dus geen geld steken in iets wat niet meer te redden valt met "matige" kennis van de motor.

Hier foto's:

Golf 2 1.6 1986

De auto heeft voor zover ik weet een keer tegen een paaltje gereden maar nu weet ik niet hoeveel schade er is ontstaan. Hier wat foto's gemaakt.

En hier heeft de vorige eigenaar wel heel goedkope oplossingen gezocht voor het probleem. Is dit iets wat echt slecht zou zijn?

Ik ben dus van plan om hem motorisch in orde te makken. paar bbs'sjes eronder en g60 bumpers met remus uitlaatje. en natuurlijk niet te vergeten een nieuw jasje verf

Nou nogmaals bedankt voor de snelle reacties. Nog geen 10 minuten later stonden er al 3 reply's. Gewoon super!!!!

Last edited by Datreja : 17-04-2006 at 19:53.
Reply With Quote
Old 17-04-2006, 19:54
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

als je koppakking naar zn malemoer is zou ik er geen meter meer mee rijden... kan je ieder moment je blokje helemaal in puin rijden

als t idd zo is als fred zegt, maakt t niet uit
vraag gewoon effe aan de vorige eigenaar of ie dr alleen maar korte stukjes mee gereden heeft, en kijk effe na wat je zelf gereden hebt met de auto
dit heb ik met mijn tuut ook al eerder gehad, effe op en neer naar utrecht geweest en helemaal geen smurrie meer te bekennen!

mocht je dr niet uitkomen heb ik nog twee van die zelfde blokjes liggen die alletwee in orde zijn!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 17-04-2006, 19:59
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

die smurrie onder jou olie dop is gewoon mayonaise
je moet gewoon een keer een lang stuk gaan rijden zo dat de auto goed op temperatuur komt
even een 200 km over de snel weg toeren als je weer thuis komt is de smurrie weg
en tja ik zou niet gaan investeeren in een golf 1,6 maar oke dat moet je zelf weten
velgjes zijn nooit erg om te kopen maar nieuwe lak ??????
Reply With Quote
Old 17-04-2006, 20:16
Forum Newbee

Mwa of het nu een 1.6 is of gti maakt mij niet zo heel veel uit. Ik zal eens even rondrijden op de snelweg dan. Hopelijk word het zo opgelost dan. Maar had deze auto gekregen van iemand die me dierbaar was maar helaas is overleden. Daarom zou ik het wel rot vinden moest ik hem wegdoen. Ik zie alleen als ik die motorkap opendoe dingen die er niet goed uitzien zoals die buizen die je ziet op die foto's. Dan heb je ook nog die aanrijding met dat paaltje. Zou graag willen weten of dit niet zo heel erg is. Geld heb ik wel maar wil er natuurlijk niet duizenden euro's in steken. In ieder geval weer bedankt voor de snelle reply's. Echt super gewoon
Reply With Quote
Old 17-04-2006, 20:25
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by Datreja
Mwa of het nu een 1.6 is of gti maakt mij niet zo heel veel uit. Ik zal eens even rondrijden op de snelweg dan. Hopelijk word het zo opgelost dan. Maar had deze auto gekregen van iemand die me dierbaar was maar helaas is overleden. Daarom zou ik het wel rot vinden moest ik hem wegdoen. Ik zie alleen als ik die motorkap opendoe dingen die er niet goed uitzien zoals die buizen die je ziet op die foto's. Dan heb je ook nog die aanrijding met dat paaltje. Zou graag willen weten of dit niet zo heel erg is. Geld heb ik wel maar wil er natuurlijk niet duizenden euro's in steken. In ieder geval weer bedankt voor de snelle reply's. Echt super gewoon

tja gti of niet dat maakt ook niet uit maar toch tja als hij dierbaar is word het iets anders
maar goeie poets beurt bij een poetser doet vaak ook wonderen
en dat paaltje ach wat kan die nauw stuk maken nieuwe bumper er op en evt nieuwe slotplaat strippie onder de gril door das nog wel te doen
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 00:33
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by voklswien
tja gti of niet dat maakt ook niet uit maar toch tja als hij dierbaar is word het iets anders
maar goeie poets beurt bij een poetser doet vaak ook wonderen
en dat paaltje ach wat kan die nauw stuk maken nieuwe bumper er op en evt nieuwe slotplaat strippie onder de gril door das nog wel te doen

Bedankt voor de reply
Ik zal proberen wat ik kan. Ik ga in ieder geval dit weekend eens flink een stuk doorrijden in NL. Hopelijk wordt dat probleem met de olie zo opgelost. Zal hem eens bij een maat van me laten oppoetsen. Misschien hebbie wel gelijk. En dat roest wat er zit zal ik wel wegslijpen en of vervangen. In ieder geval bedankt voor alle reacties. Ben weer een stuk wijzer
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 06:53
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

bij een golf kan je het hele front vervangen, alle delen zitten met bouten vast.. dus als je er 1 op de sloop tegenkomt met een net frontje kan je dat zo overzetten.

op de slopert kan je dan ff oefenen hoe het los moet, dan sta je thuis niet voor verassingen.

die smurrie onder de dop heet sludge, vul dat maar eens in in de search. kan geen kwaad in tegenstelling wat iedereen denkt, mensen die koppakking roepen moet je gewoon negeren. koppakking kan evt lek zijn, maar dat merk je gauw genoeg als je een lang stuk hebt gereden en de sludge is alleen erger geworden. maar meestal loopt je motor dan ook wel beroerd en merk je het aan andere dingen (witte rook uit de pijp of afslaan, slecht starten enz)
Old 18-04-2006, 07:21
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by berendd
bij een golf kan je het hele front vervangen, alle delen zitten met bouten vast.. dus als je er 1 op de sloop tegenkomt met een net frontje kan je dat zo overzetten.

op de slopert kan je dan ff oefenen hoe het los moet, dan sta je thuis niet voor verassingen.

die smurrie onder de dop heet sludge, vul dat maar eens in in de search. kan geen kwaad in tegenstelling wat iedereen denkt, mensen die koppakking roepen moet je gewoon negeren. koppakking kan evt lek zijn, maar dat merk je gauw genoeg als je een lang stuk hebt gereden en de sludge is alleen erger geworden. maar meestal loopt je motor dan ook wel beroerd en merk je het aan andere dingen (witte rook uit de pijp of afslaan, slecht starten enz)

Nope dat is het niet dan. Auto start ALTIJD eerste keer en slaat ook nooit af. Motor zelf klinkt goed maar omdat ik dat sludge dus voor de eerste keer zag schrok ik een beetje. Ik rijd idd vaak korte afstanden dus ga dit weekend eens een keer lekker lang rijden om te zien of het dan beter word. Fingers crossed

Bedankt berendd
Reply With Quote
Reply

Posting Rules