|
||||
|
||||
Onregelmatig draaien MK3 2.0l 16v (ABF)
Wie kan mij helpen?
Ik heb dus een probleem met mij 2.0l 16v. Deze draait opzich goed maar er zit een stotter in. Als hij gewoon stationair draait dan zit er om de zoveel tijd een stotter in, ook heb je dit als je hem bijvoorbeeld constant op 2000 t/min laat draaien. Het is wel zo dat het bij koud starten van de motor erger is dan dat die warm is, maar het blijft wel hoorbaar. Ik ben er al mee naar de volkswagen garage geweest en die kunnen niks vinden. Ik heb zelf al bougies, bougiekabels en rotorkap vervangen. Ook heb ik de vacuumslangetjes bekeken. Wie heeft er meer ervaring met deze motor? B.v.d. |
|
|||
|
|||
Gasklephuis misschien eens reinigen?
|
||||
|
||||
Quote:
Gasklephuis en stappenmotor heb ik allebei al gereinigd. Ik weet niet wat je nog meer zelf kan controleren? |
|
|||
|
|||
Injectoren misschien vervuilt geraakt.
Je hebt van die busjes injectorreiniger die je in je tank bij je benzine gooit. Het "kan" weleens helpen. Als het niet helpt dan zullen ze ultrasoon gereinigd moeten worden.
|
||||
|
||||
Quote:
Waar kan ik dat halen? Gewoon bij het tankstation of moet ik daar voor naar de garage? |
|
|||
|
|||
Kun je zowel bij de garage als bij het tankstation kopen.
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk das makkelijk, dan ga ik dat van de week gaan halen en hoop ik dat het is opgelost En anders zoeken we gewoon verder, alvast bedankt. |
|
||||
|
||||
Ik heb afgelopen zondag nog die injectorreiniger gehaald en gelijk in de benzinetank gedaan. Deze was toen nog voor 3/4 vol. Ik heb hem dan tot 1/4 leeg gereden en dan weer vol getankt. Maar de stotter zit er nog wel steeds in. Gisteravond ben ik dan nog weg geweest en heb dan zo´n 180 kilometer gereden en heb dan weer geluisterd toen ik thuis was. Toen hoorde ik hem heel erg stotter, nog meer dan normaal. Ik weet niet wat ik er mee moet?
|
|
||||
|
||||
Nu een aantal weken later, nadat ik injectorreiniger heb gebruikt is het wel al wat minder geworden. Zou het helpen als ik nog eens een flesje in mijn tank zou doen of moet ik ze gewoon even ultrasoon laten reinigen? En waar kan ik dit laten doen?
|
|
||||
|
||||
Dat stotteren is een bekend probleem bij dit type motoren,zit hem in de computer doe je niks aan,als je een goede computer vindt heeft die het binnen de kortste keren ook.
Andre bij ons in de club heeft er ook last van en heeft zich erbij neergelegd,het is niet echt stotteren ,toerental varieert constant,gewoon aan wennen |