|
||||
|
||||
Stugger maken voorvering
Is er een mogelijkheid om de voorvering van een T2b stugger te maken.
Ik heb namelijk dat ik "vaak" met de stab. stang over de grond schuur bij hobbels en kuiltjes. Ik heb wel al stuggere schokbrekers maar dit is lang nie voldoende.
|
||||
|
||||
Quote:
Een stuggere voorvering biedt geen uitkomst ... door het verlagen wijst je stabi naar de grond, en die 'schept' nogal eens een hobbeltje/putdeksel en roadkill mee Dus je stabi verwijderen (9 van de 10 verlaagde bussen rijdt zonder), of hem van vorm veranderen waardoor hij dichter tegen je vooras aan komt te liggen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Oké dan, weg met dat ding dan Bestaan er aangepaste stab. stangen, m.a.w. zijn er bedrijven die ze kant en klaar verkopen? Heeft dat een groot negatief effect op het rijgedrag van de bus, als men zonder rijdt?
|
|||
|
|||
stab.stang aan boven zijde monteren
|
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je daar misschien ook een foto van? Kan ik het me wat beter voorstellen.
|
||||
|
||||
Wat voor bus heb je ook alweer?
In het boek van Molenari kun je lezen welke bus andere vering had. Personenbussen en ambu's hebben zachtere veren dan bedrijfsbussen. Misschien kun je nog stuggere dempers kopen (verstelbaar allicht), of alles vastlassen?? ;-) Jens
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb een T2b crewcab, met een soort van foxy adjuster op de bovenste torsie staaf die hem al iets stugger maat e dat in combinatie met witte KYB's.
|
||||
|
||||
Zeg Crewcab, heb jij nog iets veranderd aan de eindaanslag op je vooras? Mijn bus rust daar nu continu op...Maar dat wegdek hier is niet wat het lijkt als je er met een normale auto overheen rijdt haha!! Mijn vooras heb ik overigens met rasterplaatjes verlaagd. Gr mattijs
|
|
||||
|
||||
Quote:
Allebei die rubbers eraf gerukt, die lieten toch al van ellende los.