|
||||
|
||||
Aanjager problemen
Mijn vriendin is in het bezit van een Golf III van 1992. Sinds 2 dagen werkt de aanjager niet meer. Ik probeer haar te helpen met het oplossen van dit probleem. Ik heb ondertussen de aanjager uitgebouwd. De aanjager is voorzien van een rode (+) draad en een bruine (massa) draad. Ik heb deze verbonden met een 12V accu, echter zonder resultaat. De aanjagermotor draait niet rond. Betekend dit nu dat deze defect is of zie ik iets over het hoofd.
Ik heb ook in de vraagbaak iets gelezen over een voorschakelweerstand. Weet iemand waar deze zich bevind en wat de functie hiervan is. Ik ben zelf meer thuis op het gebied van luchtgekoelde VW's. (kever en T2b) Golf is nieuw voor mij. Ik heb jullie hulp dus hard nodig!! Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Armand |
|
|||
|
|||
Armand,
Kijjk eerst eens effe de zekeringen na. zitten aan bestuurderskant. in je boekje vind je welk nummer van zekering. Als je aan de passagiers kant je hoofd oder de console steekt ga je naast de aanjager een weerstand zien zitten met enkele draden op. Bekijk es even of al die draden er nog opzitten en de weerstand nog in orde is. (Weerstanden doormeten met multimeter.) Ook kan het zijn dat de draaiknoppen geen of slecht contact geven. Ofdat de fishe slecht contact geeft De knoppen moet je gewoon eruit trekken als je deze op een bepaalde stand zet. Dan kun je zien of het koper doorgeeft van de standenschakelaar. Het plaatje die erond zit (met de afbeeldingen van stand 1,2,3,4 ; warm en koud ,...) kun je gewoon losklikken voorzichtig met een platte schroevendraaier) Als je de assenbak eruit haalt zul je 5 of 6 schroeven zien zitten. Als je deze demonteert kun je de console eruit halen indien deze stuk zou zijn. Kijk terwijl es of de fishe niet verbrand is of slecht contact geeft. Hopelijk kunje dit oplossen met deze uitleg. Groeten |