|
||||
|
||||
Heb me een Golf1 aangeschaft!
Na een hele poos off-line te zijn geweest kan ik nu weer met enige regelmaat mee gaan loeren op het forum. Degene die me niet meer / of niet kennen. Ik ben Ronald en al een aantal jaren VW-minded. Vorig jaar januari ben ik naar Tsjechie verhuisd toen is het VW-gebeuren ook een beetje stil gevallen. Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een computer thuis en hebben we weer tijd om op het internet te zijn.
Hieronder het verhaal hoe ik uiteindelijk op de Golf1 gekomen ben. Toen ik naar Tsjechie ging reed ik in een zilvergrijze GolfII 1.9TD. Na 3 maanden kwam ik toch wel achter dat het hier niet alles was. Ten eerste ik reed nog maar 2 km per dag. Ten tweede waren de straten niet zo best en Ten derde betaalde ik wegenbelasting voor een diesel waar ik niet mee reed..... Mei vorig jaar de knoop doorgehakt en de auto verkocht. Zie hieronder een paar foto's. Nadat ie dus verkocht was heb ik de rode golfII van mijn broertje overgenomen. Een echt 1.3 uit 1987 met niks erop en eraan. :-) Nou ja een setje G60 wielen maar dat was het wel. Goed daar was dus niet heel veel aan te beleven en ik heb vorig jaar geen een meeting bezocht. Nu begon het langzaam aan de kriebelen en wilde weer wat gaan doen....... Nu had mijn vriendin een nieuwe auto van het werk.... en daar kon ik wel wat mee. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb mijn oude tik weer aangenomen en ben weer op zoek gegaan naar een paar leuke wielen... Ik had in gedachte al een mooi setje, maar moest alleen nog even wachten op de je juiste aanbieder. Kijk eens aan niet veel later kwam ik de volgende tegen. Netjes met de man de prijs overeen gekomen en bij hem op laten halen..... Het had een verrassing voor mijn vriendin moeten zijn, maar die wilde er niet aan beginnen... Ook niet toen ik haar even liet zien hoe het ging staan. Nou ik kan u vertellen.... Ze is niet te overtuigen. De wielen die eronder zitten draaien ook rond en voldoen...... Ze vind het zonde van het geld en steekt het liever in het huis waar we mee bezig zijn..... Het is natuurlijk leuk om alles in het huis te duwen, maar er moet ook ruimte zijn voor een hobby. Uiteindelijk heb ik haar weten te overtuigen en zie hieronder....... het resultaat. Rene verkocht zijn golf1 en dit is een ideale auto voor mij! Wegenbelasting vrij een oldtimer, dus lekker goedkoop om mee te rijden. Daarbij staat ie lekker droog de hele week in de garage. Ook heb ik toch gelijk iets leuks om weer af en toe een meeting te gaan bezoeken. Volgende week komt ie binnen! Zoals waarschijnlijk bekend van Rene is het een Golf 1 uit 1977 in de kleur Miami blauw. Hij heeft er al het een en ander aan veranderd en vind het een geweldig uitziend karretje. Hier in Tsjechie langzaam gaan kijken naar nog een paar leuke details, zoals chrome spiegeltje een leuk setje wielen etc. Ik vind het leuk om hier rond te gaan en kunnen kijken en ik hou jullie op de hoogte! Groeten, Ronald Last edited by Ronald : 25-03-2006 at 21:02. |
|
|||
|
|||
mooie golf 1.
|
||||
|
||||
Heeft René zijn Golf verkocht?!
Maarre...zo te horen is-ie wel in goede handen gekomen. Jou mk2 ken ik ook nog wel, was ook altijd een mooie auto. |
|
||||
|
||||
Dat heb je slim bekeken.
Kan je gewoon met nederlands kenteken rondrijden zonder hooge kosten. Hebben ze daar in Tsjechie geen golfjes?
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd met de aankoop!! ziet er goed uit!!
|
||||
|
||||
Wees er maar zuinig op. Het is een pracht ding . En wat ik heb gehoord zijn ze in Tjechie gek op Golfjes. Mijn maat ging er op vakantie en op de eerste avond werd zijn golf al gestolen.
|
|
||||
|
||||
Dat soort dingen gebeuren hier helaas ja........ Ik ga er alleen mee cruisen en af en toe naar een meeting. Ik ga er niet mee shoppen of iets dergelijks daarvoor hebben we de Octavia. De auto zal een rustige oude dag tegemoet gaan. Op zon- en feestdagen mag tie mee naar buiten.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Yep I'm a life! Denk niet, dat jullie me snel op een meeting in NL tegen zullen komen. Daarvoor ben ik te weinig in NL. |
|
||||
|
||||
Nou vind het leuk om eens te lezen wat er zoal gebeurt hier.
Netjes hoor die golf van rene! Wat doe je eigenlijk in tjechie en hebben ze daar ook meetings?? groetjes hans
|
||||
|
||||
Nette auto, tamelijk origineel. Een interessante meeting die er zit aan te komen is ook b.v. ziehier:
http://www.golf1-ig.de 14 t/m 16 Juli, te Allerpark in Wolfsburg. |
|
||||
|
||||
wat een mooie wagen heb je daar! echt een superding.
|
|
||||
|
||||
heee jij type 1 heb ik vanmiddag nog gezien en gehoord dat hij naar jouw komt ja hihi is echteen super geil bakkie
|
||||
|
||||
Quote:
Haha dat heb ik vandaag ook de hele dag aan moeten horen! Vandaag officieel de laatste meeting die IK er mee gereden heb. Eind deze week gaat de golf naar Tsjechië!
|
||||
|
||||
Ik verheug me echt op de komst! Heerlijk om weer een leuke auto te hebben.
|
|
||||
|
||||
Roelof en Rene zijn zo vriendelijk geweest om nog even 2 foto's te schieten van de auto's samen!
|
|
|||
|
|||
hey ro, mooie foto's van roelof!
suc6 met je golf 1 en tot snel groeten martijn(ronald's broertje) ps je zit mijn oude auto toch niet af te kraken , er zit ook een gti uitlaat onder en middendemper vervanger haha Last edited by martijnmarchal : 30-03-2006 at 18:58. |
|
||||
|
||||
Leuke foto's Ronald. En welkom terug op dit forum! Je kan eindelijk weer lekker hobbyen in je schuurtje! Have fun en hou ons op de hoogte!
|
||||
|
||||
gave wagen zeg...
succes ermee...
|
||||
|
||||
Ik had gehoopt, dat ie zondag hier al binnen zou komen...... maar helaas. Er was geen plaats vandaag in de vrachtauto's. Moet dus wachten tot volgende week een keer....
|