|
|||
|
|||
Krukaskeering ligt eruit, Golf mk2 1.6 pn
Auto begint zo maar spontaan olie te lekken van de ene op de andere dag.
Nu heb ik gisteravond de auto ff snel op de brug gehad, dacht eerst dat het bij de carterpan weg kwam maar dat was niet het geval. Dus ben bijna er zeker van dat het de krukaskeering is. Is dit normaal bij een km stand van 161xxx km? Nu is mijn vraag kun je dat zelf vervangen? (ben vrij handig) Je moet wel de distrubutieriem eraf hebben en dus weer op tijd zetten, of moet ik dat aan de geleerden over laten? Heluup auto moet weer rijden mis hem nu al.
|
||||
|
||||
Kan best voorkomen met jou km stand... tsja... ik weet niet in hoe verre jij ervaring heb, maar k denk dat z'n klusje prima te doen is.
Suc6 ermee
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je al aan de olie geroken?? Je zal namelijk niet de eerste zijn die denkt dat het motorolie, terwijl het in werkelijkheid versnellingsbak olie.......daar kan nameliijk ook een hoop misgaan |
|
||||
|
||||
Quote:
Hij heeft het over de kering aan Distributie zijde, lijkt me sterk dat daar bakolie komt
|
|||
|
|||
komt bij de distrubutie kant weg, weet bijna 100% zeker, kap eraf gehad van distri-riem boven was het mooi schoon en onder helemaal onder de olie.
dus er moet nu ook een nieuwe riem op. kan mooi in 1 keer Kan nooit bakolie zijn
|
|||
|
|||
Quote:
OEPS.....ik had duidelijk een off moment....moet kunnen toch |
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk ook even naar de keerring achter het tandwiel wat de onsteking en oliepomp aandrijft. En over olie gesproken, wat voor olie gebruik je? Sommige moderne olie in een wat oudere auto wil weleens problemen geven. Ik zelf gebruik "Castrol GTX High Mileage" speciaal voor karretjes met wat meer ervaring.
|
|||
|
|||
gebruik 10w40 van castrol
en soms gooi ik dr nog wat 15w40 bij want ik hoorde dat oudere auto's wat dikkere olie nodig hadden of zijn dat fabeltjes
|
||||
|
||||
ik doe in de mijne altijd 10w40 en heb er nog nooit problemen mee gehad.
klusje is prima zelf te doen als je een beetje handig bent zoals je zegt. maar check (zoals jurgen al zei) ook ff de keerring achter het tandwiel van de oliepomp en in 1 keer vd nokkenas ook. nieuwe riem ook zeker er op leggen om ellende te voorkomen
|
||||
|
||||
Quote:
10W40 of 15W40 is prima. Wat betreft de dikkere olie: als een motor jaren met 10W40 of 15W40 loopt en je gooit er ineens een moderne dunnere en sterk reinigende motorolie in is de kans groot dat keerringen gaan lekken.
|
||||
|
||||
je kan ook gewoon mijn blok komen ophalen
zit alles al in mekaar en als je de bak en boom niet nodig hebt kost t ook nog bijna nix!
|
||||
|
||||
Niet moeilijk. Poelies eraf, distributiekappen eraf, krukaspoelie eraf (de getande, multipunts dop 19) en dan alle boutjes van het plaatje plus een aantal carterpan boutjes eruit (wijst zichzelf). Heel het plaatje eraf wippen met de keerring erin, vervangen, nieuwe pakking, presto. Olie behoeft niet afgetapt te worden.
|
|||
|
|||
Quote:
kijk daar heb je wat aan, dit kan ik zelf ook wel doen moest alleen even weten hoe olie tap ik wel af, zit volgens mij al een oude oliefilter erop. gelijk dan nieuwe olie dr in. heb laatst al slangen van de koelvloeistof vervangen en toen nieuw koelvloeistof erin gedaan. zal ook nog even nieuwe filters halen. dan is de auto straks lekker fris voor apk
|
|||
|
|||
heb het gisteravond zelf geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar
nu toch vanmiddag maar naar de garage gebracht. ze nemen nu de nokkenaskeering ook gelijk mee. kosten 100 eurotjes voor manuren en 120 euro materiaal. te vervangen delen distrubutieriem + kappen v-snaar oliefilter olie kleppendekselpakking keerringen nokkenas en krukas kan hem donderdag weer ophalen, dan ben ik er ook weer vanaf. dan rijdt hij weer als een zonnetje. kan nie wachten
|
||||
|
||||
Ow, voor dat geld had k het ook laten doen