#1
|
||||
|
||||
compressor-ombouw stappenplan
goed... nog maar eens een nieuwe vraag over mijn potentiele compressor.
het is dus voor alle duidelijkheid een 2.0 8v; 2E. kan iemand me een lijst maken met (uiterst) noodzakelijke aanpassingen opstellen, om een m45 eaton compressor op dit blok te zetten? een boodschappenlijst dus. |
#2
|
||||
|
||||
- compressie verlagen naar 8,5:1 dmv. andere zuigers of een dikkere koppakking.
Hoe dik de koppakking moet zijn is afhankelijk van de motor. Moet uitgelitert worden. Uitliteren is het meten van de inhoud van de verbrandingsruimte. - Bedrading en computer van en G60 gebruiken met aangepaste chip. - intercooler gebruiken. Kan van een mercedes sprinter of VW LT. - Steunen maken voor de kompressor en nieuwe steunen voor de dynamo. Zal nog wel wat vergeten zijn, maar wordt vast en zeker wel aangevuld... |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een setje G-lader steunen liggen.....
|
#4
|
||||
|
||||
passen glader steunen dan op een 2e? moet ik de dynamo dan ook verplaatsen, want die zit geloof ik bij een g60 hoger of niet? of zijn die steunen tevens voor de dynamo?
|
#5
|
||||
|
||||
aanvullingen graag.... ben dus vooral op zoek naar uiterst noodzakelijke aanpassingen.
ik denk dat peter's start al een goed begin was... wat mag ik absoluut niet evrgeten bijv.? |
#6
|
|||
|
|||
ik ben wel benieuwd naar de oilie toevoer & afvoer
|
#7
|
||||
|
||||
Een Eaton kompressor heeft een gesloten tandwielenhuis
die gevuld is met olie. Geen aan- of afvoer dus. |
#8
|
||||
|
||||
net even gecorrespondeerd met een leverancier van stalen koppakkingen.
deze vroeg zich 250 euro voor een lasergesneden koppakking voor turbo-ombouw. ik vond dat nogal duur. iemand een idee of dit een gangbare prijs is, of dat di tvoor een schappelijkere prijs te krijgen is? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Heb wel eens verhalen gehoord van jongens die gewoon een tweede koppakking er tussen plaatsten. Kan dus net genoeg zijn om de juiste compressieverhouding te krijgen, en is veel goedkoper. Moet wel zeggen dat ik niet weet hoe betrouwbaar die opstelling is...
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#10
|
||||
|
||||
carter ontluchting?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
???????? |
#12
|
||||
|
||||
die gast wat zei dat ze 250 kosten, is wel niet echt te vertrouwen, dat bedrijf verkoopt je het liefst het duurste. ze hadden ook goedkopere (maar waren volgens hem niet goed). zouden die goedkopere versies niet houden als je de druk beperkt houdt tot een halve bar?
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Leveren hun ook dikke koperen pakkingen? |
#14
|
||||
|
||||
Zie deze link naar bahnbrenner.com
Copper Head Gasket: DESCRIPTION: Finally a high quality copper gasket at an affordable price! This is a great addition to any engine running high boost. 99 dollar Low Compression Metal Head Gasket: DESCRIPTION: This laser cut stainless steel gasket assembly is specifically designed to perform just like a factory metal gasket while lowering the compression by approximately one full point. 129.95 dollar Last edited by PeterM : 05-06-2006 at 15:41. |
#15
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit.
|
#16
|
|||
|
|||
- Bedrading en computer van en G60 gebruiken met aangepaste chip
???? oude draadboom eruit g60 draadboom erin klik en play? of moet je alles bij elkaar gaan zoeken verzinnen???? waarom eigenlijk een draadboom en computer van g60? |
#17
|
||||
|
||||
omdat die een mapsensor heeft en dus de inspuiting aanpast aan de druk.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
als je wilt weten hoe ik het heb zitten moet je even in m'n topic kijken
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
|||
|
|||
G60 spul links laten liggen, en voor een kompleet stand-alone gaan..
Leuk alternatief: KDFI |