#1
|
||||
|
||||
Motor openluchtfilter ombouw polo 2 coupe kan dit ook bij mijne?
Ik heb een vraagje ik heb hier een GREEN filter liggen die ik graag op mijn polo wil bouwen.
Nu zag ik op internet deze website. http://members.home.nl/ghulst/coupe/aav_ombouw.htm op zich een mooi systeem lijkt me maar past die aanzuigbuis ook op mijn motor? luchtfilter lijkt hetzelfde maar weet niet of de aansluiting op het gasklephuis hetzelfde is als op de carburateur. weet nie precies welk type motor erin ligt. dit is de motor van de polo. |
#2
|
|||
|
|||
ja kan wel maar vergt wat aanpassingen, wat presies weet ik niet
|
#3
|
|||
|
|||
Grappig dat die pagina nog steeds gebruikt wordt. Die polo heb ik inmiddels al een poos niet meer
Weet zo niet welk blok je er in hebt, dat kan je vinden op de sticker in de kofferbak of in het service boekje. Het lijkt idd wel vrij gelijkwaardig, Maar of de bevestiging 100% overeen komt met de AAV kan ik helaas zo niet zeggen. Mocht dat wel zo zijn dan zou je het kunnen ombouwen.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#4
|
||||
|
||||
Edit: Gilex was me net ff te snel af
Voor het vinden van je motortype heb ik nog wel een fijne link voor je -> klik
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb ook een Greenfilter op mn polo 2 coupe (motorcode NZ zitten) of het aansluiten bij jouw hetzelfde gaat hangt idd van je motorcode af, die eerst ff checken dus
|
#6
|
||||
|
||||
@ 86c
bij jou zit die aanzuigbuis er standaard al op toch? injectie mischien past die er bij mij ook wel op. --------------------------------------------------------- de polo staat nu even op stal dus heb nog niet gekeken. ik denk zelf dat het een mh motor is, want ik heb even bij de link van mark-o-polo gekeken. en ik heb dus een hydrolische kop en een carburateur en het is een 1.3 dus dan is het waarschijnlijk een mh motor. maar of de bevestiging hetzelfde is weet ik niet. levert het trouwens nog iets op aan vermogen zo'n open filter? en kun je de warme lucht toevoer gewoon weglaten? of is dit een belangrijk onderdeel. grt mike Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 18:51. |
#7
|
||||
|
||||
Michael:
Stel jezelf even een aantal vragen, maar begin vooral bij: - Waarom wil je een ander filter monteren?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
Ik vind het er mooi uit zien zo met een Green filter erop. in ieder geval beter als het orginele luchtfilter.
het oog wil ook wat toch? als het meer vermogen levert is dat ook mooi meegenomen, maar dat zal wel niet. die 55 pk is voorlopig meer dan genoeg. en als het nou echt nadelen op zou leveren dan is het natuurlijk onzin maar volgens mij levert het niet echt problemen op. grt mike Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 19:53. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
En het gehoor ook, ik vind een openluchtfilter een stuk beter klinken dan een blerpijp. Het aanzuiggeluid bij het gasgeven vind ik goed klinken, al schiet je er geen PK mee op.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
||||
|
||||
Ook dat is inderdaad meegenomen.
Er komt denk ik ook wel een ander eindempertje onder maar zeker niet zo'n lawaaipijp. dat vind ik niet eens mooi zoveel lawaai. Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 19:55. |
#11
|
||||
|
||||
Als t voor t oog is: Niet doehoen: met de kap dicht zie je d'r niets van. Als je t er onder de motorkap mooier wilt laten uit zien, kan je eens beginnen met flink poetsen.
Als t voor t oor is: Tja,. een Pierburg 2e3 carb. Zo heel super mooi geluid geeft dat ook weer niet. Als t voor t vermogen is: Maak dan een goede 'ram-air' pijp, en plaats t filter zo dicht mogelijk achter de koplamp. Klapje d'r omheen om geen motorwarmte aan te zuigen, maar probeer zoveel mogelijk koude rijwind te pakken. De carb gaat dan bij kouder, vochtiger weer bevriezen, maar dat moet je dan maar voor lief nemen, of alleen (hoog) 's zomers rijden. -- Mijn variatietip, als je dan toch wat beter voor je luchttoevoer wilt zorgen: K&N vervangingsfilter in je braadpan, en een lange slang naar je grill toe. Neem daarvoor bijvoorbeeld zo'n zelfde slang als je defrosterslang: Dan blijft alles (defroster) werken zoals het hoort, en krijg je toch optimaal koude lucht.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
En dit levert ook echt voelbaar meer vermogen op? |
#13
|
||||
|
||||
Nope.
Net zoals een openluchtfilter: voelbaar: niet of nauwelijks. 't verschil is wel meetbaar (op een goede rollenbank), maar voor normaal op de weg zal t waarschijnlijk meer iets voor tussen de oren zitten. Als je echt meer vermogen wilt, zul je iets meer moeten veranderen dan alleen t luchtfilter. Het is wel een goede plaats om te beginnen, maar zolang er verder aan t aanzuigtraject niets veranderd zal 't zeker niet de bottleneck zijn.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
ik zie het nog wel wat ik er mee doe. is niet echt heel belangrijk ofzo. het leek me wel leuk. maar ik vind die 55pk wel genoeg voorlopig. eerst maar is rij ervaring op doen.
er komt ooit mischien wel een g40 motor in. mijn broer heeft er ook eentje gehad en die was toch wel aardig snel. was trouwens een orginele polo 2 g40 uit 1989 geloof ik je kent hem volgens mij wel die was gifgroen. Ik kan hem alleen nie meer vinden via de rdw, en dan op kenteken zoeken. In ieder geval bedankt voor de info. Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 21:16. |
#15
|
|||
|
|||
ik heb die groene wel eens gezien op een 86cregister meeting.
was idd wel een leuk ding.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#16
|
||||
|
||||
Denk alleen dat die om een boom heen is gevouwen,
of dat ie weg staat te rotten in een oude schuur. Zou wel zonde zijn trouwens. Last edited by Michael-Polo : 01-03-2006 at 22:05. |
#17
|
|||
|
|||
kheb nog wel een K&N openluchtfilter liggen voor MH-blokkie
|
#18
|
||||
|
||||
hehe gewoon originele ronde filter uit die behuizing halen...en voren over de aanzuigbuis van de fliter gewoon zo'n openlucht ding knallen en met een ti-wrapje vastzetten. en klaar met je motortuning
|
#19
|
||||
|
||||
Ik laat het filter voorlopig wel even zoals het is,
eerst maar is op andere zaken richten zoals , interieur , schokdempers, en remmen. hij heeft denk in totaal 1 jaar of 1,5 op een pleintje gestaan dus bepaalde digen zijn toch wel aan vervanging toe. |
#20
|
||||
|
||||
trouwens nog een vraagje , bij zon K&N filter heb je toch ook geen defroster meer.
daar krijg je dan toch ook vries-problemen mee? en die is orgineel ervoor gemaakt. Last edited by Michael-Polo : 02-03-2006 at 19:17. |