#1
|
||||
|
||||
BBS-polijsten
Ik heb 4 BBS RM 010 velgen weten te bemachtigen en ben zo blij als een klein kind!!
Het voordeel van deze velgen is dat ze standaard 7j zijn en ET40 hebben waardoor ze iets meer naar binnen vallen en de auto dus extra extreem laag kan. Het hart van de velg is, in tegenstelling tot andere 2-delige BBS, bol in plaats van vlak. Twee velgen zijn al uit elkaar gehaald en moet zeggen dat de eerste velg best redelijk makkelijk ging. Ik dacht nog wel dat het de ergste zou zijn... Schijn bedriegt. Vanmorgen de tweede in de afbijt gezet maar er gebeurde zo erg weinig. Bleek dat er onder het vuil op de velg helemaal geen blanke lak zat. Dat is mooi KUT want dat betekend dat al het vuil linea recta in het aluminium is getrokken.... De eerte velg ligt even te rusten, heeft nog wat finisching touch nodig voordat hij opgepoetst word, maar de tweede ben ik al de godganse dag aan het schuren....met de hand..... Is daar geen mooie schuurmachine voor ofzo? Hier even een paar foto's Hier is de eerste velgrand klaar (op het oppoetsen na) en het hart moet nog gespoten worden maar dat doe ik als ze allemaal geschuurd zijn dan kunnen ze allemaal tegelijk. Last edited by GolfII : 22-02-2006 at 17:25. |
#2
|
|||
|
|||
Waar moeten deze velgen onder komen golf 2 ??
__________________
Last edited by fire and ice vr6 : 22-02-2006 at 17:30. |
#3
|
||||
|
||||
Onder een Golf II inderdaad. Maar heb de auto nog niet hoor. Heb er één op het oog...maar weet het nog niet zeker, is namelijk een beetje aan de prijzige kan.
|
#4
|
|||
|
|||
Ik hoop voor je dat het steek 4 x 100 is.
heb namelijk ook een keer een setje gehad bbs rm 005 7j et 40. Ik zou ze onder de golf doen, en ze pasten niet. Het was een andere steek namelijk 4 x 108.
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Ik zie dat je beschikt over een monteerapparaat (of je werk), het makkelijkste gaat het als je de velg langzaam laat draaien (met de rand met 4 bouten kruislings vastgedraaid.) en dan met een machine met 3m borstel (rubberen haren) de oxidatie eruit schuurt. Laat je hem niet draaien krijg al heel snel deukjes.
Nog een tip: Gebruik geen master schuurpapier, maar 3m of iets anders kost wat meer, maar gaat ook vééél langer mee.
__________________
Corrado G60 1991 |
#6
|
||||
|
||||
Hoe heb je die velgrand eraf gekregen, volgens mij zitten die behoorlijk vastgekit.
Moet binnenkort namelijk ook polijsten haha
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon met een rubberen hamer er achterop slaan. En ze zitten soms behoorlijk vast.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
je moet vier gaten kruislinks verzinken en de rand dan vastezetten met 4 m6 of m5 boutjes en moertjes uiteraard dan kun je de hele rand schuren op een balanceer apparaat
|
#9
|
||||
|
||||
ik heb er een terugslagvrije rubber hamer voor aangeschaft
|
#10
|
||||
|
||||
welkom bij de club der korte nagel dragers!!
Het schuren moet je met de hand doen want je komt er met een machine niet goed bij!! Praat me er niet van ben 4 dagen bezig geweest met schuren!! Ik leef met je mee!!!! Maar zo kunnen ze worden!!! Succes ben benieuwd naar het resultaat!!
__________________
Www.retro-cruisers.com |
#11
|
||||
|
||||
__________________
Www.retro-cruisers.com |
#12
|
||||
|
||||
Wat fijn om te weten dat er nog meer korte nageldragers zijn die met blaren op hun vingers de allom gerespecteerde rims of eternity opknappen.
Ik weet zeker dat ze 4x100 zijn, ze komen namelijk onder een MKII vandaan. De velgrand van velg 1 ging er met een kunstof hammer moeizaam van af, van velg 2 ging ie er met een klap of vijf zomaar af...was denk ik al eens los geweest (ook omdat er daarop geen blanke lak meer zat). Met het slaan met een hamer op de rand moet je niet op het buitenste slaan, anders sla je er misschien deuken in. @ cabrio82er Waar kan ik zo'n 3m borstel kopen? Kan dat dan op de boormachine ofzo? Past dat wel precies in het geultje, de smalle rand tussen boutjes en buitenkant v/d ring? Ik hoor graag van je. Thx! Dat van dat master-schuurpapier wist ik niet maar je hebt wel gelijk, is piskwaliteit. Jou ontgaat ook niets op foto's hè? @ retro hans Ziet er goed uit Hans.....kan het bÃ*jna niet geloven dat ze zo kunnen worden maar het is wel een goede stimulance. De jouwe zien er zéér puik uit @ Algemeen De buitenste ring moet natuurlijk glimmen, als een spiegel. Het hart spuit ik in hoogglans zilver. Ik weet dat zwart o.i.d. ook heel mooi is maar ik wil echte basic wielen die er uit zien als nieuw. Naafdoppen: - Buitenste ring in hoogglans zilver - Dop in originele kleur óf ook in hoogglans zilver - BBS logo in zilver met witte text Nieuwe ventielen Nieuwe ventueldoppen, de lange zilveren doppen met BBS logo En dan.... |
#13
|
||||
|
||||
suc 6 ermee ! ziet er al goed uit !
|
#14
|
||||
|
||||
Belangrijk
BELANGRIJK
Vraag: 1) Ik heb nog 1x aluminium buitenring van de naafkap nodig, wie ó wie kan me helpen? 2) Wie weet in NL een goed adres voor chromen bouten? Alvast thx Tom Last edited by GolfII : 22-02-2006 at 21:14. |
#15
|
||||
|
||||
Ouwe beun!!! ziet er puik uit man!
Die ene rand ging er echt belachelijk moeilijk vanaf idd, ik heb er wel 50x op moeten hameren Als het golfje klaar is kom ik ze bekijken Hopelijk kom je met die et 40 niet tegen je schroefsetje aan Ik zie je morgen wel, met voorruit
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
||||
|
||||
Mooi setje om weer netjes te maken idd!
Succes ermee! Voor de boutjes kan je bij Sixpack terecht zie reactie in je topic, of anders bij www.cultwheels.nl |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb de 3m borstel gebruikt (is van anders ruud (ruud''s fridolin) die 1 cm breed is en een diameter heeft van 11 cm (eindresultaat is vergelijkbaar met korrel 180). De boorkop is dan vrij ver van je met liefde geschuurde aluminium af. Als er oxidatie in het geultje zit, haal je het er zo mee uit. Borstel zijn verkrijgbaar bij de betere gereedschapszaken denk ik.
Ziet er goed uit, keep up the good work..
__________________
Corrado G60 1991 |
#18
|
||||
|
||||
nou euh voor bouten moet je bij sixpack zijn daar heb ik ze ook vandaan!!
__________________
Www.retro-cruisers.com |
#19
|
||||
|
||||
3M borsteltje staat op de boodschappenlijst en berichten voor prijzen van boutjes zijn verstuurd. Heb ook een prijsopgave gevraagd voor nieuwe naafdoppen en naafkapemblemen. Nu eerst "ff" een distributieriem vervangen van een Opel Astra en daarna weer lekker verder met de bé-bé-ès.
|
#20
|
|||
|
|||
Je kunt ook de ring met 2 platte boutjes op het hart monteren, dan de velg op de auto.
Zet hem in de tweede versnelling, en je hoeft dan alleen nog maar schuurpapier erop te leggen . Wel even op de krik natuurlijk Ben je zo klaar, begin met korrel 80 en dan naar steeds fijner toe. Succes |