|
|||
|
|||
onregelmatig lopen golf 1600 GTi 1980
hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn golf 1 1600 GTI uit 1980 met een EG motor hij loopt altijd onregelmatig... geen vermogen meer.. maar slaat niet af het blok is net gereviseerd, maar daarvoor deed die het ook.. heb alles al zo'n beetje vervangen wat je vervangen kunt maar.... nog steeds onregelmatig lopen ( volgens mij een bekend probleem ) heeft iemand suggesties, dan hoor ik het graag... alvast bedankt |
|
||||
|
||||
nog alles in orde met de ontsteking, op punt? alle bougiekabels nog in orde?
benzinetoevoer ok? kan veel verschillende oorzaken hebben. wat heb je al allemaal vervangen?
|
|||
|
|||
vervangen:
* complete ontsteking * bougiekabels/bougiedoppen/bougies * verdelerkap, rotor * k-jetronic systeem incl. luchtklep * injectors laten reinigen en controleren * alle injectieslangen zijn vervangen * systeemdruk gecontroleerd * brandstofpomp gecontroleerd en schoongemaakt * voorverwarmsysteem vervangen * inlaat kleppen op de nulstand gezet en op speling gecontroleerd * compressie gemeten * kleppen gesteld * ALLE nieuwe pakkingen * gecontroleerd op valse lucht * brandstofpomp relais vervangen wat kan het nog zijn?? |
|
||||
|
||||
eeeuhm nu weet ik het niet meer
voorontsteking goed? er zijn hier vast en zeker wel mensen die je verder kunnen helpen, alleen ff geduld hebben
|
||||
|
||||
Boven de ontstekingsmodule zit toch ook zo'n stationairtoerental regelaar bij sommige gti's ofniet?
|
|
||||
|
||||
Misschien krijgt de brandstofpomp geen goede massa?
massadraad maken van de brandstofpomp naar de carosserie?
|
||||
|
||||
zit je luchtklep recht en je zegt dat ie vervangen is maar is dat een nieuwe of een 2dehandse?
als die klep ook maar iets scheef is loopt ie ook niet lekker lijkt me..
|
|||
|
|||
plunjer in de brandstofverdeler gaat stroef
brandstof toevoer door vuil in de tank |
|
|||
|
|||
k-jetronic vervangen? nieuw of tweedehands?
Toch je injectors weer controleren, ivm vuil inleidingen enzo. m |
|
||||
|
||||
zit het vacuumslangetje wel goed achterop de luchtklep? (onder je schutbord) kan wel eens problemen geven valse lucht slaat de motor dood.
|
|||
|
|||
bedankt voor jullie reacties,
ik zal nog even naar de injectors kijken voor de zekerheid. de brandstofpomp is trouwens ok verder heb ik al 2 verschillende k-jetronic systemen geprobeerd ( van lopende auto's afgehaald, incl. luchtklep, dus dat zit allemaal wel goed.) verder ook een andere ontsteking geprobeerd, ook van een lopende auto maar helaas ook geen effect nog meer suggesties?? |
|
|||
|
|||
het houd een keer op he.
je hebt nog een hallgever ik weet niet of je die vervangen hebt? in het allerergste geval een kabelbreuk ergens. ik zou die injectors eens omwisselen met een ander setje. eventueel in een andere auto laten lopen die injectors en kijken wat ze doen. m |
|
||||
|
||||
niet dat ik je zo kan helpen door te zeggen waar je problemen met de 1600 GTI blok aan liggen, maar misschien wel op een andere manier. Surf eens naar
http://www.golf1-ig.de/ en stel daar je vraag eens op het forum van die site. Daar is o.a. ook een nederlandse forumslezer actief, Erik Meussen heet die, die heeft heel veel kennis over de GTI´s en de inspuitsystemen ervan, en weet meestal wat de oorzaak is van een bepaald probleem met een GTI. Echt iemand die jouw kan verder helpen. Rene´ P.s. misschien overbodig te zeggen, maar schrijf jou vraag daarop wel in het duits. Last edited by Rene´ : 07-02-2006 at 19:24. |
|
||||
|
||||
Quote:
Loopt hij stationair onregelmatig of als je rijdt?
|
|||
|
|||
hij loopt altijd onregelmatig,
trouwens heb ik het blok helemaal gereviseerd dan, en de krukas ook grondig bekeken maar is verder goed... hij loopt erg onregelmatig, stationair en als je gas geeft... nu heb ik gister ontdekt dat er toch iets niet goed zit met de injectie slangen, die heb ik opnieuw laten persen ( nieuwe) maar als ik iets aan de injectie slangen trek slaat die af of loopt die nog beroerder,... nu heb ik een origineel setje besteld, hopelijk is het dan over trouwens heb ik de hall gever ook al vervangen bedankt voor jullie tips!!!! |
|
|||
|
|||
Misschien dat 1 van de injectors valse lucht aanzuigt. Heb je ook gelijk die rubbertjes vervangen?
|
|||
|
|||
hallo,
ik heb inderdaad ook die rubbertjes vervangen en die kuntstof bussen die in de kop zitten ik heb echt alles al gehad.... toch maar die injectie slangen vervangen bedankt voor de reactie |
|
|||
|
|||
het waren toch de injectie slangen
hij loopt weer als een zonnetje allemaal bedankt voor de reacties!!! |