|
||||
|
||||
Probleem merktekens Distributie
Ik ben bezig met een golf 2 1.3 MH.
Ik had de distributieriem op tijd gezet met de merktekens. Hij starte toen niet. Alleen als de ontsteking veel te vroeg werd gezet kon je em lopend houden met veel gas. Ik heb nu gekeken of de merktekens kloppen maar die kloppen dus niet. Als de krukas poellie op tijd staat is de zuiger van de 1e cilinder allang niet meer op het bovenste dooie punt ( ook niet een klein stukje voorbij ). Als ik de zuiger op de bovenste stand zet en de snaar er dan op doe loopt die wel. Maar dan staan de tekens niet goed. De poellie van de dynamo zit er goed op ! Ik heb em naast een andere gehouden en de merktekens komen overeen. Het merkteken van de nokkenas klopt trouwens wel. Is er nou een spietje ofzo kapot van de tandriempoellie ? Is erg lastig afstellen zo namelijk. Last edited by saus : 31-01-2006 at 15:59. |
|
||||
|
||||
heb je naar het teken op je vliegwiel gekeken? Achter de dop bovenop het koppelingshuis zit een klein driehoekje (aan de bak vast) op je vliegwiel zit ergens n inkeping, DAT is je merkteken voor de eerste cilinder. De krukaspoelie moet gelijk staan met de poelie van de hulpas, en het merkteken op de nokkenas poelie, moet aan de voorzijde gelijk liggen met de bovenste rand van de cilinderkop.
|
||||
|
||||
het kan gebeuren dat de merktekens op de poelie verkeerd staan. had het bij mijn passat laatst ook, alleen was het daar bij de nokkenas dat het merkteken (4Ã*5 tanden) "verkeerd" stond. is idd knap lastig
|
|||
|
|||
Quote:
Ik lees snaar en dynamo-poelie, wat hebben die met distributieriem te maken? Belangrijk is de stand van krukas tov nokkenas, deze hebben hiervoor merktekens.
|
|||
|
|||
Quote:
kunt het beste de merken op het vliegwiel aanhouden |
|
||||
|
||||
Quote:
De stand van de krukas wordt aangegeven met het merkteken op de dynamo-poellie vandaar. Vanmiddag maar eens naar dat vliegwiel kijken zoals gezegd is. Ik heb alleen een sterk vermoeden dat als het vliegwiel op het juiste punte staat dat dan de dynamo-poellie niet meer op tijd staat. En die zit vast aan de tandriempoellie en die kan er maar op 1 manier op. Dan moet er toch iets fout zitten bij die tandriempoellie ? Zit er een spie die de tanriempoellie op de juiste plek houdt ? Kan die afbreken ? is dat mogelijk |
|
||||
|
||||
op de tandriempoelie zit normaal gezien een klein bolleteje en in de dynamopoelie is een gaatje, zo passen ze "ineen". de kans is vrij klein dat deze afbreken. maar het kan wel zijn dat het merkteken op de dynamopoelie "verkeerd" staat tov het merkteken op het vliegwiel
|
||||
|
||||
Quote:
ja dat bolletje zit er gewoon nog ! nu al 10 keer gecontroleerd. En die zit gewoon goed in dat gaatje. Quote:
Hoe zou dit kunnen dan ? |
|
||||
|
||||
omdat dat in de fabriek verkeerd gemerkt is dan denk ik. hou gewoon het merkteken op het vliegwiel aan dat staat altijd juist
|
||||
|
||||
Vandaag dus het tandwiel van de getande riem op de krukas eraf gehaald.
Wat zit die grote bout vast zeg Het spietje van dat tandwiel was inderdaad afgebroken en een heel stuk verplaatst. Toch vreemd dat dat kan maar het kon ook niet anders meer De krukas was gelukkig nog goed. Maak morgen og wel ff een pic van dat tandwiel. Ander tandwiel op gedaan en nu rijdt die weer prima. |
|
||||
|
||||
Beetje slechte kwaliteit ( tel he ). Ik snap er niks van dat dat kan. Dit zat zo op het ruilblok. Was een vermoeiend projectje met dit soort gebreken maar hij doet het |
|
||||
|
||||
dat is het voornaamste dat ie het weer doet
met een ruilblok weet je natuurlijk nooit wat er allemaal mee aangevangen is
|
||||
|
||||
Ja ben echt zo blij dat die het nu doet !
Het is namelijk de auto van mijn meisje. Ik had echt al 3 weken gezeik aan mijn kop. Maar nu kan die er weer tegen aan. Echt veel aan veranderd: - ander blok - nieuwe waterpomp - nieuwe distributiesnaar - andere carb - zowat alle pakkingen + o-ringen behalve kop en carterpan - zgan sachs koppeling - versnellingsbak olie - filters - motorolie - ontsteking - bougiekabels - rode koelvloeistof - andere brandstofpomp - Dynamo snaar en nog veeeel meer Hij had binnen 2 dagen kunnen lopen. Ik zat alleen te klooien door deze poellie. Ze kan nu hoop ik weer ff vooruit. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had precies hetzelfde, kreeg mn ontsteking maar niet afgesteld, snapte er niks van, bij was de spie voor 80% weggeslagen, was dus een tand ofzo verschoven.. Wat loopt hij nu weer lekker zeg Controleer tevens even of je vrijloop poelie op de waterpomp niet gaar is mocht je die erop hebben zitten (enkel bij stuurbekrachting) Deze was bij mij kapot, dit kan dmv trillingen en rare snaarspanning nadelig zijn voor de spie op het tandwiel.. Ook bij na montage de poelie met de trillingsdemper even controleren of deze stabiel is, zoniet dat moet deze wrs vervangen worden (dure dingen 280 @ dealer). Verder geen loc tite op de krukasbout doen, zorg er wel voor dat deze zeker goed vast zit (150 nm meen ik) nieuwe spulletjes:
|
|||
|
|||
gelukkig geen kromme klep
|
|
||||
|
||||
Inderdaad gelukkig geen kromme klep. Was dan echt ziek geweest.
@ martinus83 Die is inderdaad aardig weg. De auto van me meisje heb geen stuurbekrachtiging. Thanx voor de tips trouwens. Maar hoezo geen loc tite ? |
|
|||
|
|||
nu weet ik ook eindelijk waar mijn probleem zit, ik kreeg ook niks goed afgesteld!! een hoop geklooi enz, slecht starten ontsteking niet goed krijgen enz enz,
ik ga morgen eerst kijken ik hou jullie op de hoogte!! |
|
|||
|
|||
Heb het ook gehad [Na een kop revissie]
Is ind. een hoop gezoek Een niet waarschijnlijk iets waar je gelijk aan denkt |