|
||||
|
||||
Waar is deze sensor voor?
Ik ben dus nog druk bezig met het uitzoeken van mn elektronische gedeelte ivm met mn watertemp. meter die zomaar uitslaat en begint te knipperen, en bij de zoektocht kwam ik oa dit tegen:
Het lijkt mij een koelwater temp.sensor, de draad liep naar achter mijn dash, maar zat vervolgens nergens op aangesloten Het is ooit een keer zelf aangelegd, de draad liep buiten de kabelboom om, anders had ik zo even de kleurkode op kunnen zoeken in de schema's... Wie kan me dit vertellen waar deze op aangesloten hoort te zijn? Of wie kan er bij zijn motor kijken wat voor kleurkode eraan hoort? Het gaat om een 1.8 8v Gti.
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen Last edited by Henk_Pigo : 29-01-2006 at 13:27. |
|
||||
|
||||
jij had toch altijd van die metertjes in je middenconsole? zou hij daar niet voor zijn geweest?
|
||||
|
||||
Op mijn 1600 GTI zit daar idd de koelwatersensor.
|
|
||||
|
||||
Die metertjes heb ik er inderdaad in zitten alleen zijn ze nooit aangesloten geweest.
Maar bedankt Alex, dan weet ik in elk geval weer genoeg!
|
|||
|
|||
koelwater kleur is geel /rood
|
|
||||
|
||||
Een tijdje terug sloeg ook mijn temp. meter uit, vanaf het moment dat de naald moest gaan "klimmen" sloeg ie gelijk naar rechts uit.
Dit bleek de massa van de sensor te zijn, ik heb een extra draadje aan een ander massapunt gelegd en met een ringetje tussen de "bout"van de sensor en "huis" waar je de sensor indraaid vast gemaakt, meter werk nu bij mij zoals het hoord, misschien heb je er wat aan. |
|
||||
|
||||
Datzelfde heb ik ook! Zodra ie moet gaan klimmen (bij op contact zetten) slaat hij direct uit. Ik ga het morgen gelijk proberen!