Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2006, 12:59
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default Probleem 1.8 gti EV motor

Hallo, ik heb een probleem met mijn golf 2 gti, EV motor..

Het zit zo.. als ik een stukje gereden heb valtie uit.. als ik dan weer probeer te starten slaat hij niet aan.. na een minuutje of 10 weer starten.. en hij doet het weer.. Daarna nog een flink stuk gereden en nu blijft hij gewoon draaien.. snap er geen hout van

Iemand een oplossing?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-01-2006, 13:39
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Dus als ie koud is valt hij stil? Maar zodra hij warm is heb je geen problemen?
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2006, 13:48
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Hmm ja zodra hij een tijd gelopen heeft is er niks aan de hand.. Het is idd alleen alsdie koud is.. en hij valt uit, dit gebeurt met een plof, dan wil hij niet meer aanslaan.. maar alsdie een minuutje of 10 heeft stilgestaan dan doetie het weer..
Reply With Quote
  #4  
Old 02-01-2006, 14:41
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Koud start injector gecontroleerd? Deze zit in je inlaatspruitstuk, verrijkt het mengsel bij koude start
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2006, 14:47
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Ja, zou dat het kunnen zijn? Ik bedoel het starten sochtends gaat gewoon goed..
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2006, 15:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Koud start injector gecontroleerd? Deze zit in je inlaatspruitstuk, verrijkt het mengsel bij koude start

extraluchtschuif warmdraairegelaar drukaccumulator????? lastig om het zo te beoordelen ken van alles zijn
Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2006, 17:12
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dat zowieso, maar als ie start slecht bij koud weer dan lijkt me de koud start injector waarschijnlijker als de ISV, want de ISV is je stationair regeling, wat dus min of meer wil zeggen dat als deze niet geod zou zijn je motor ook als deze wel op temperatuur is, slecht loopt/start
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #8  
Old 02-01-2006, 17:36
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Als een EV koud goed start, en warm slecht, dan zijn het in 95% van de gevallen de injectors die lekken, of de warmdraai regelaar die wijlen is
Reply With Quote
  #9  
Old 02-01-2006, 18:17
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Als een EV koud goed start, en warm slecht, dan zijn het in 95% van de gevallen de injectors die lekken, of de warmdraai regelaar die wijlen is


en bij hem is het net andersom als ik zijn verhaal goed lees...
Reply With Quote
  #10  
Old 02-01-2006, 18:24
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Als de auto koud is, start hij goed.. als ik dan rustig een stukje ga rijden, hoor ik een plofje en valt hij uit.. als ik hem dan laat staan een kwartiertje ofzo en ik start weer is er niks aan de hand en loopt hij goed.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-01-2006, 20:42
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
en bij hem is het net andersom als ik zijn verhaal goed lees...


Dacht ik ook, maar nog eens goed gelezen en ik sluit me nu volledig aan bij Fred
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #12  
Old 03-01-2006, 08:08
german biatch's Avatar
german biatch german biatch is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 138
Default

Volgens mij is dat diene koudstartregelaar, bij mijn weten heb ik hetzelfde voorgehad en hebben ze dat veranderd, kost wel wat geld.
__________________
VAG-Passionz.be
Corrado Deluxe
Golf II GTI 8V
Reply With Quote
  #13  
Old 03-01-2006, 11:08
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

OKe, het is inderdaad de koudstartinjector. Wat kost zo'n ding en ze zijn toch nog wel nieuw te krijgen?
Reply With Quote
  #14  
Old 03-01-2006, 11:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

heb nog wel wat liggen als het niet te ver is kom even langs proberen we het gelijk even of het dat zeker is
Reply With Quote
  #15  
Old 03-01-2006, 13:07
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Is hall-gever ook een optie?
Je zou eens moeten kijken na uitvallen of je geen onsteking hebt, of geen/slecht mengsel.
Dan kun je verder zoeken.
Wat doet de toerenteller op moment van uitvallen? Wijzer ploft in 1x naar beneden?
Dan vrijwel zeker hall-sensor.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #16  
Old 03-01-2006, 16:48
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Hmm, ik één dezer dagen even een andere injector proberen.. kijken of dat het is..
Reply With Quote
  #17  
Old 03-01-2006, 17:49
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by TimMK1
OKe, het is inderdaad de koudstartinjector. Wat kost zo'n ding en ze zijn toch nog wel nieuw te krijgen?



Als het je koudstart injector is start ie NIET goed bij koude motor....zonde geld dus als je die zou vervangen
Reply With Quote
  #18  
Old 03-01-2006, 18:21
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Ehm, ja afijn ik ga het niet nog een keer uitleggen.. Ik waardeer het dat je wilt helpen, maar we hebben vandaan de injector eraf getrokken.. gestart.. en er kwam niks aan benzine uit. Hieruit mag ik dan toch concluderen dat de injector niet meer in orde is? Of heb ik het helemaal mis?
Reply With Quote
  #19  
Old 04-01-2006, 11:31
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Ehm, ja afijn ik ga het niet nog een keer uitleggen.. Ik waardeer het dat je wilt helpen, maar we hebben vandaan de injector eraf getrokken.. gestart.. en er kwam niks aan benzine uit. Hieruit mag ik dan toch concluderen dat de injector niet meer in orde is? Of heb ik het helemaal mis?



Je mag van mij alles concluderen hoor, maar als ie koud goed start lijkt het me erg sterk dat de koude startinjector kapot is.

De koudestart injector werkt overigens alleen onder een bepaalde koelwatertemperatuur .......daarboven doet ie niks...

Zo simpel is het

Bovendien trek je bij een EV niet zomaar de koude start injector er af...die zit met boutjes vast (heb je wel het juiste onderdeel te pakken ?)
Reply With Quote
  #20  
Old 04-01-2006, 11:58
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Ik denk het wel, de koude start injector zit op je inlaatspruitstuk met twee inbussen vast is het niet? En dan nog iets.. als ik hem sochtends start loopt hij niet, zoals hij wel zou moeten, met een verhoogd toerental.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum