Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-12-2005, 23:00
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Default Wie rijdt zijn ``Einser´´ in de winter?

omdat ik al ergens anders op dit forum gelezen heb dat iemand met zijn Golf 1 in de winter doorrijdt, wou ik gewoon eens (ben helemaal niet nieuwsgierig ) weten of dat nog meer bezitters van ``Einser´´ dat met hun auto´s doen. Iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, maar ik vind `t eigenlijk doodzonde als men dat met een Golf 1 doet, ze zijn behoorlijk roestgevoelig en `t zijn zulke mooie karretjes en bovendien worden ze ook steeds zeldzamer. Ikzelf heb op `t moment geen Golf 1, maar als dat wel `t geval zou zijn geweest, dan werd ie in de winter geschorst, ``abgemeldet´´ zoals ze in Duitsland zeggen, en voor in de winter gewoon een later model Golf, `n type 2, 3, 4 of 5 rijden, of natuurlijk elke andere auto behalve dan `n Golf 1 .

Rene´
Reply With Quote
Old 15-12-2005, 23:03
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

klinkt net alsof een golfje 1 van suiker is...goede bescherming kun je gewoon doorkachelen door de winter..
Reply With Quote
Old 15-12-2005, 23:13
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
klinkt net alsof een golfje 1 van suiker is...

dat wil ik niet zeggen, maar wel tamelijk roestgevoelig. Veel Golf 1 liefhebbende Duitsers zeggen zelfs dat de Golf 1 al bijna ``Kulturgut´´ is, zover wil ik niet gaan, tis en blijft natuurlijk maar `n auto, maar wel `n veel te mooie om er de winter mee door te rijden, ondanks ``goede bescherming´´.
Reply With Quote
Old 15-12-2005, 23:14
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to Roundup

Quote:
klinkt net alsof een golfje 1 van suiker is...goede bescherming kun je gewoon doorkachelen door de winter..

Moest mijn golf I gti al klaar zijn, zou ik hem zeker niet sparen voor de winter. Die dingen zijn nu eenmaal gemaakt voor te rijden, dus daar ga ik hem ook voor gebruiken

En met alle nieuw producten (lakken, epoxy, dinitrol) gaat hij nauwelijks nog roesten.

Natuurlijk als je al geen gezonde basis hebt, dan is het mss raadzaam hem te sparen voor al het zout enzo...
Reply With Quote
Old 15-12-2005, 23:20
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie

Ik rij geen meter met dat ding nu, en in de zomer ook bijna niet trouwens, heb deze zomer welgeteld 320 km gereden...
Moet m trouwens wel weer een keer starten, staat nu al weer 2 maanden stil....omhooggeschroefd en wel had begin november al gekeurd moeten zijn...
Old 15-12-2005, 23:22
Pedaalemmer's Avatar

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Ik rij geen meter met dat ding nu, en in de zomer ook bijna niet trouwens, heb deze zomer welgeteld 320 km gereden...
Moet m trouwens wel weer een keer starten, staat nu al weer 2 maanden stil....omhooggeschroefd en wel had begin november al gekeurd moeten zijn...

das zonde van het golfje...
Reply With Quote
Old 15-12-2005, 23:25
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie

Mja, maar hij heeft er ook niks mee te lijden toch?
Staat binnen in de garage hier achter het huis, kan er wel elke dag in rijden als ik zou willen, en tijd had.

En zo nauw kijk ik ook weer niet hoor met onderstaande reed ik ook gewoon door in de winter...

Last edited by chrisjuh : 15-12-2005 at 23:29.
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 00:07
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

Ik rijd er dagelijks mee in de winter, doet wel pijn dat ik geen garage vind hier zal er in de wintermaanden snachts wel een zeiltje over leggen
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 01:50
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

tjah.. als de derby gekeurd en verzekert zou zijn ...

voorgaande 25 jaar heeft ie ook overleeft. niet beginnen te mieten hè.
Old 16-12-2005, 02:09
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

hij stelde maar een vraag, maar er zijn wel mensen die hem toch binnen zetten in de winter? Ik blijf wel rijden,maar zou hem graag in de garage zetten
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 02:21
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

ik heb mijn golfje verkocht aan iemand die hem als winterauto gaat gebruiken
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 10:30
Pedaalemmer's Avatar

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Mja, maar hij heeft er ook niks mee te lijden toch?
Staat binnen in de garage hier achter het huis, kan er wel elke dag in rijden als ik zou willen, en tijd had.

Ik doel niet op slijtage...kijk ik ben een hobbieist als ik niet kan klooien of sleutelen aan me auto ga ik me vervelen. Dus hem stil zetten in een garage zou niks voor mij zijn. Lekker mee rijden en ook al begint pekel eraan te knagen dan fix ik het wel weer.

Met glad weer zul je me ook niet zo snel op de weg vinden maar als ik wil rijden dan laat ik me niet tegen houden door beetje pekel op de weg.

maargoed iedereen zijn eigen beslissing. Ik baal er gewoon van als mensen golfjes 1 gaan beschouwen als een soort god die je moet aanbidden in een ruimte ofzo...je steekt er veel tijd in en geld dus profiteer dan ook van je werk.

tis gewoon mijn mening en ik zal nooit iemand afvallen op zijn of haar keuzes maar kmoest het ff kwijt
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 10:46
golf2blue golf2blue is offline
Forum regular

ik rijd er ook mee hoor... k ga em alleen wel weer verkopen omdat ik voor een corrado wil gaan kijken.
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 12:12
Married to PC

Quote:

maargoed iedereen zijn eigen beslissing. Ik baal er gewoon van als mensen golfjes 1 gaan beschouwen als een soort god die je moet aanbidden in een ruimte ofzo...je steekt er veel tijd in en geld dus profiteer dan ook van je werk.

tis gewoon mijn mening en ik zal nooit iemand afvallen op zijn of haar keuzes maar kmoest het ff kwijt

ik heb ook niet gezegd dat je Golfjes 1 moet gaan aanbidden als een soort god, `t zijn tenslotte ook maar auto´s. Maar wat ik wel heb gezegd is dat ik `t eigenlijk zonde vind om met zo´n auto de winter mee door te rijden, dit is mijn mening, en die moest ik ook ff kwijt en nogmaals: iedereen moet zelf beslissen wat hij of zij met zijn/haar auto doet.
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 12:18
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore

Vorige winter ook met onze type 1 RAT de winter doorgecruist hoor....geen probleem..gewoon goed wassen zo nu en dan en de onderkant en wielkasten goed afspuiten...
Tuurlijk is een type 1 een prachtauto maar het blijft een vervoersmiddel he!!!!!;-) ..
grtz...Vic...
..Bruders...dubs and more...
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 12:27
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur

met m'n oude gti-tjes ook gewoon altijd doorgereden. Vooral 1x met oud en nieuw, ijskoud, lichte mist, 296 graden nokkenas, audi gasklep, spagetti en een lege a27 net na half 1 's nachts....
dat was pas dóórrijden...
Old 16-12-2005, 12:50
Married to PC

met mijn laatste Pirelli-GTI, moet ik eerlijk zeggen, ben ik ook de 1e vijf jaar `t hele jaar ermee doorgereden, daarna had ik me voor in de winter `n Golf 2 GT gekocht omdat ik `t gewoon zonde vond van de GTI 1 om daarmee nog verder in de winter te rijden. Dit heb ik zo drie jaar lang gedaan totdat ik dit jaar beide auto´s verkocht heb en daarvoor in de plaats nog maar een Golf 3 ben gaan rijden(daarmee `t hele jaar!). En wat `t verkopen van mijn Pirelli Golf 1 betreft heb ik een kleine tip (maar zonder me ermee te bemoeien!)voor golf2blue:
overleg je dat nog eens met de verkoop van je Golf 1 en daarvoor in de plaats een Corrado. Een Corrado is zeker ook een mooi wagentje, maar van `t verkopen van die Golf 1 krijg je misschien spijt, ik had er in ieder geval wel al gauw spijt van toen mijn Golf 1 was verkocht, achteraf gezien vind ik `t van mezelf een stomme daad.
Reply With Quote
Old 16-12-2005, 13:04
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore

Send a message via AIM to pirelli

de gti,s staan allebei binnen maar als het redelijk mooi weer is ga ik gewoon rijden afgelopen weekend nog ff gereden met de rode en de grijze. de bruine 1100 rijdt iedere dag en die staat ook gewoon buiten,maar wel helemaal goed behandeld voor de winter is in pre bij ons hier.
Old 16-12-2005, 13:07
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
hij stelde maar een vraag, maar er zijn wel mensen die hem toch binnen zetten in de winter? Ik blijf wel rijden,maar zou hem graag in de garage zetten

easy...

ik ben te lui voor smileys ..
Old 16-12-2005, 13:08
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Quote:
...Lekker mee rijden en ook al begint pekel eraan te knagen dan fix ik het wel weer.

Zo zie ik het ook - een auto die stilstaat in een garage heeft voor mij geen zin. Maar snap ook wel dat als je bloed, zweet en tranen in de restauratie van een auto hebt zitten dat je hem ook goed wilt houden...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules