|
|||
|
|||
olie probleem
heey mensen ik heb volgens mij een olie probleempje
er zit gewoon genoeg olie in word ook regematig ververst met nieuwe originele vag filter maar soms als ik een rare bocht maak gaat het olielampje aan iemand van jullie enig idee wat daar de oorzaak van is?? het gaat om een golf 2 8 klepper pf motor edition blue groeten daniel |
|
||||
|
||||
misschien sensor aan het overlijden, of zit de sensor niet goed?
|
|||
|
|||
sensor
waar zit die dan kan ik daar morgen meteen naar kijken
groeten daniel |
|
|||
|
|||
wat is de km stand slijtage oliepomp overdruk ventiel in de pomp
|
|
|||
|
|||
kilometerstand
de kilometerstand is 186.000 hoe kan ik dat vervangen en wat kost het ongeveer !!!
|
|
|||
|
|||
Het kan ook normaal zijn. Zoek maar eens op het forum naar soortgelijke vragen over het olielampje. In de bocht gaat de olie in de carterpan naar één kant en het kan gebeuren dat je oliepomp even lucht pakt.
|
|||
|
|||
Quote:
het is toch geen lelijke eend met de dakgoot over het wegdek???moet je wel erg gek doen wil je dat voor elkaar krijgen!! |
|
||||
|
||||
Quote:
als ome frank hier redelijk hard door een bocht gaat wil het lampje ook af en toe wel is gaan branden. dat is ook de reden dat ik voor mijn 1900 gti allemaal schotten in de carter pan las om dit tegen te gaan |
|
||||
|
||||
Mijn ev heeft daar nog nooit last van gehad en die heeft al heel wat bochtjes en rotondes gezien...alweer 3 ton verder.
maar ik denk dat je sensor of ergens anders een storing inzit.. |
|
|||
|
|||
Quote:
Met flink crossen door de bergen heeft Ome Derk hier het ook gehad. Of bijvoorbeeld de afrit van de snelweg.... Het zal ook niet voor niets zijn dat je dat soort carterpannen ook kant en klaar kunt kopen.
|
|||
|
|||
schotten zitten ook aan de pomp zelf
|
|
|||
|
|||
Heb me laten wijsmaken dat een 'Windage Tray' ook zou helpen...
|
|
||||
|
||||
zelf ook gehad, als ik doortrok, d8 eerst dat de oliedruk wegviel...maja dat zou je wel horen dan....
ook 180.000 zoiets op de teller. Zou gewoon zowieso ff sensor anders eens vervangen is niet zo duur d8 ik zo'n ding. Quote:
kan ook aan de edition blue liggen |
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, daar moet speciale smurfenolie in.