Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2005, 22:50
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default heb diversen vragen hoop dat jullie mij kunne helpen.

hallo vw vrienden.

zo als jullie misschien wel weten ben ik nu met een 1900 gti motor bezig voor in mijn golf 2.

nu zit ik met wat vragen,
1ste - ik heb er nu een 16v gasklep op zitten en natuurlijk past dat niet helemaal heb het inlaat spruitstuk aangepast en ook de gasklep zelf nog bewerkt.

nu heb ik een vraag over de gaskabel. de 8v kabel past niet want die heeft zon bolletje. wat kan ik nu het beste doen.

zat zelf te denken aan een kabel van een g60, of moet ik gewoon een kabel van een 16v pakken. het gaat dus om die aansluiting op de hevel.

wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen.

2de heb ik een vraag over het koolstof filter, deze wil ik er er uit hebben maar weet nou niet precies waar ik de tank leiding op moet maken.
op mijn luchtfilter is geen optie want die is niet echt dicht meer enzo.

waar zou ik die op kunnen maken??

ik hoor het graag

gr frank
Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2005, 23:42
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

niemand die iets weet??
Reply With Quote
  #3  
Old 22-11-2005, 20:03
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Ik krijg sterk de indruk dat de kennis op dit forum over de 16v-motor tot nul is gedaald (misschien niet alleen de 16v...). Ik had zelf ook een paar vragen en er was pas nog een 16v-vraag van iemand anders, maar de respons op de topics is echt matig. Misschien dat je voor deze vraag beter naar het VWforum kan gaan?
__________________
www.dub05.com
Reply With Quote
  #4  
Old 22-11-2005, 20:10
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,867
Default

even voor de duidelijkheid:
Ik ga er vanuit dat je met een 8v blok bezig bent

Dan zou ik inderdaad een 16v gaskabel nemen, of anders universele gaskabel met een schroefbusje erop zoals vroeger op de bromfiets.

Kun je voor de slang van de tank geen aftakking maken op de leiding van je inlaatspruitstuk naar je rembekrachtiger?
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 22-11-2005, 22:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

heb je de orginele 8v gasklep nog zo ja bovenste hefboom over zetten van de 8v op de 16v [1probleem opgelost???] probeer op de karter ontluchting
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2005, 17:54
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ben idd met een 8v bezig.

project staat ook bij de watergekoelde projecten.
maar het punt is over de hevel. wat ik wil gaan doen is de hebel dus over zetten alleen de as van de 16v hevel is 8mm dik en die van de 8v is 6 mm en uitboren lukt ook niet.
nu ga ik beide hevels doorzagen en dan van 2 weer 1 maken.

en over de carter ontluchting. in de vacuum slang maken voor de rembekrachtiger is geen goed idee want dan komt er geen vacuum omdat hij lekt opde tank.

carter ontluchting had ik zelf ook nog ingedachte maar aangezien de tank onder druk staat en de carter lucht ook aardig drukt pomp je denk ik juist alle carter dampen dan je tank in.

dus denk dat ik de slang gewoon onder de auto los laat hangen, ofzo
Reply With Quote
  #7  
Old 23-11-2005, 18:02
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

koolstoffilter; einde vd slang ff verwarmen, een mooi bochtje inbuigen zodat ie altijd naar de grond wijst en klaar is klara
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2005, 18:31
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by da_black_bull
koolstoffilter; einde vd slang ff verwarmen, een mooi bochtje inbuigen zodat ie altijd naar de grond wijst en klaar is klara


ja moet hem alleen uit laten komen waar geen vonken zijn want het gevaar is niette overzien als er bij die dampen een vlammetje onstaat. met al die benzine dampen
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2005, 18:40
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

pff nou dat valt hard mee! (wat denk jij van webers) tis geen diesel, benzinedampen zijn zwaar heh, zakken meteen onder je auto uit...
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #10  
Old 25-11-2005, 18:44
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by da_black_bull
pff nou dat valt hard mee! (wat denk jij van webers) tis geen diesel, benzinedampen zijn zwaar heh, zakken meteen onder je auto uit...


daar zit ook weer wat in
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum