#1
|
|||
|
|||
Kelk
Hey
ik heb een golf 2 1.6 Diesel iemand een idee of het kwaad kan of ik er een kelk opzet? vebeterd het de performance? Geluid? Prijs? Groeten , Nick |
#2
|
||||
|
||||
hey nick
kelk? open luchtfilter bedoel je? zou de performance moeten verbeteren, valt in de praktijk wel te verwaarlozen. kan verder niet (veel) kwaad. geluid zal scheelt wel een stuk. prijs is afhankelijk van het merk, en of je een universeel setje neemt etc. kijk eens op www.nlpower.com die is niet al te duur meestal.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#3
|
||||
|
||||
Een diesel heeft zeker wel profijt van een goed luchtfilter, hoe beter n diesel zn lucht kan aanzuigen des te beter loopt de motor. Heb er zelf ook 1, via ebay gekocht, een universele, maar wel een degelijke. Gaat toch behoorlijk wat meer lucht doorhgeen als bij een benzine motor, dus moet wel beetje fatsoenlijk zijn.
Draai vervolgens je pomp op en je zult verstelt staan wat je uit een standaard dieseltje kunt halen
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
Kwam in deze wat oudere thread terecht want ik was ff aan t zoeken ivm een luchtfilterslang die "vergaan" is bij m'n 1.6D
Zit nu nog zo'n originele dikke slang op vanaf de luchtfilterbak naar het rechtervoorscherm met een kern van een soort gaas met een laag schuimrubber er omheen. Vroeg me namelijk af of er persé zo één op moet of dat ik m ook kan vervangen voor een gewone goede slang. Kan dat of heeft de 1.6D persé zo'n gaas-exemplaar nodig? Als ik zo vraag & antwoord m.b.t. een open luchtfilter lees dan zou die originele slang dus niet echt noodzakelijk zijn en de motor dus zelfs beter af zijn met een open systeem i.p.v. de originele slang of een vervangend dicht exemplaar? |
#5
|
|||
|
|||
let wel op dat een diesel een sterkere aanzuig heeft dan een benzine motor
dus wel een goed filter er tussen heeft ivm allerlij troep wat de motor opzuigt |
#6
|
|||
|
|||
Die slang is vaak een grote restrictor. Het mooiste is als je een overdruk in je luchtfilter kan creeeren, krijg je een soort van 'turbo' effect bij hoge snelheden. Dit is allemaal theorie en in de praktijk valt het wel mee, maar alle beetjes helpen !
Je hebt systemen die voor de lucht happen en dit vervolgens door een luchtfilter naar je motor 'stuwen'. Ofwel Ram-Air. Ik heb zelf ook zo'n systeem gemaakt en ik moet zeggen dat bij hogere snelheden het wel te merken is! Totdat je eraan gewend bent, dan niet meer ! Wil je veel lawaai, moet je voor een open luchtfilter gaan, maar let dan op dat je hem goed afschermt van de hitte van de motor. In elk geval niet die slang gebruiken die naar je voorscherm loopt, belemmerd de 'flow' dramatisch! |
#7
|
||||
|
||||
@ golf mkII 16v: Die rommel dacht ik idd ook al aan maar juist die slang is zo vergaan (andere exemplaren op de sloop ook) dat van die slang nu schuimrubber rommel los laat wat in 't filter komt. Er zit nu dus een goed filter in maar die zit steeds vol met die rommel v/d slang.
@ TD15: Zat er idd aan te denken om die slang er af te laten en zelf een andere toevoer te maken. Heb je toevallig foto's o.i.d. van het Ram-Air systeem dat jij hebt gemaakt? Waar zuigt hij daarmee bij jou aan? Als ik voor een open filter ga, kan ik dan volstaan met een goed hitteschild tussen de luchtfilterbak en motor? Hij zal dan toch evengoed de hete lucht uit t motorcompartiment gebruiken? Althans, zolang ik geen "Ram-Air" systeem bouw? |