|
||||
|
||||
Golf 1 GTI 16v webers!
Ik dacht van laat ik ook maar weer een keer wat posten! Ben de laatste tijd wel redelijk druk op het gebied van het opknappen van m'n Golfje. Het is een GTI van 1983 met een 8v blok erin! Ik wou hem eerst gewoon weer origineel maken, omdat hij nu paars is, maar na een zacht tikje tegen een paal die geen voorrang gaf, ben ik maar eerst met het blok begonnen. Het blok was eigenlijk nog wel goed, maar de injectie had toch een lichtelijke klap gehad. Begon allemaal rare kuren te krijgen, laag in de toeren slecht op gang komen enzo.
Dus tja dan ga je aan wat anders denken! Daarom heb ik een tijdje geleden van Dennis@polo86c.nl een setje 40 mm webers gekocht (nog bedankt, zijn echt toppie) en van Zestienkleppen een 1800 16v blok. Ik ben inmiddels samen met m'n broer al weer begonnen aan het opbouwen van het blok, alle onderdelen eerst losgehaald, hele blok uit elkaar, een paar onderdelen weer een mooi kleurtje gegeven, nieuwe pakkingen en keerringen gekocht dus gaat goed komen. M'n broer is bezig met het flowen van de kop, schiet al mooi op, zal snel ff wat foto's posten maar ons internet doet pas weer sinds vandaag dus, hoop ze snel mogelijk er bij te zetten. En dan hopelijk over een tijdje dat de auto dan eindelijk weer wit kan worden zoals hij vroeger was. Heb weer een gril met rode rand, spucknapf stuur en een titt'n tacho (horen eigenlijk niet bij het bouwjaar maar staat wel supermooi)! Verder hebben m'n broer ik nog, ff om m'n moeder helemaal de kop gek te maken, samen een nieuwe Golf 1 erbij gekocht. Wordt nummer 3 bij ons op de stoep :P Ik kwam laatst Barry Krul tegen en hij zei me dat hij nog een 76er er had staan, wij kijken en we waren eigenlijk direct al verkocht! Vooral op het interieur, wat oranje en echt nog in perfecte staat is. Hij staat nog ff op stalling omdat ik eerst m'n GTI af moet maken want hij past niet bij op het oprit. Maar over een maandje ofzo dan halen we hem bij de deur en dan zal ik ff wat foto's posten. Zoow dat was wel weer zo ongeveer mijn verhaal, zal jullie op de hoogte houden. Groeten Tim Last edited by Timmetje20 : 19-11-2005 at 19:02. |
|
||||
|
||||
zozo dat klinkt lekker allemaal.
ben benieuwd naar de foto's. |
|
||||
|
||||
haha lijkt wel op t verhaal hier bij mij en mn broer! hij is ook bezig met een GTI uit 83 en hij heeft ook een golf c uit 83 en ik, nadat mn 16 klepper overleden is, een lx uit 83
succes ermee, ben benieuwd naar wat foto's! gr rutger
|
|||
|
|||
Een einzer rulesss. En nu de foto's
|
||||
|
||||
Die was te verwachten |
|
||||
|
||||
De Marsrood-brigade sluit zich weer bij elkaar aan (zoals het hoort) !!!!!!
PICSSSSS PLEAZZZZZZZZZZZ !!!!!!!!!!! Grtz............... LRR
|
||||
|
||||
Haha ja ik weet het zonder foto's is het niets aan! Ben alleen ff aan het kijken hoe ik ze toevoeg! Komt goed! Ga van het weekend weer het blok in elkaar zetten, tenminste het onderblok, de kop zijn we mee bezig om te flowen en kleppen opnieuw inslijpen enzo. Een foto van de 76'er heb ik nog niet maar daar maak ik binnenkort wel een keer een nieuwe tread voor.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Mars rood rules |
|
||||
|
||||
Jaja hier alvast een paar foto's!
|
|
||||
|
||||
En deze foto van de webers is gemaakt door Dennis@polo86c.nl, heb zelf nog geen goeie foto ervan gemaakt: Ik ga vanavond, morgen en zondag er weer mee bezig, heb alle pakkingen binnen dus ga vast wel een eind komen! Zondag avond post ik wel weer wat foto's! Groeten Tim |
|
||||
|
||||
Vandaag weer bezig geweest, er is me alleen 1 zuigerveer afgebroken :S morgen maar ff een nieuwe bestellen. Zal zo ook nog wel ff wat nieuwe foto's posten. Hopelijk krijg ik deze week ook m'n titt'n tacho binnen en heel misschien ook m'n custom made inlaatspruitstuk :P
|
|
||||
|
||||
Hier nog weer een paar foto's! Was mooi weer vandaag dus hele dag bezig geweest!
Alle pakkingen: Schone en een smerige zuiger: |
|
||||
|
||||
good work!!
|
|
||||
|
||||
Ben vanavond weer een stuk opgeschoten, heb de zuigers er weer inzitten, oliepomp gemonteerd, en nog enkele onderdelen schoongemaakt en gespoten. Kan ik deze van het weekend ook weer op het blok schroeven. M'n inlaatspruitstuk is ook zo goed als klaar zal snel ff wat foto's ervan posten. Ziet er echt supercool uit, helemaal van aluminium dus weegt bijna niets en de pijpjes zijn van binnen al mooi glad :P zal snel weer ff wat foto's plaatsen.
|
|
||||
|
||||
Mooi werk zeg ben benieuwd Hoeveel km had het blok gelopen?
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit...nog even en het stikt van de 16v carb. motertjes op de nederlandse wegen :p
|
|
||||
|
||||
Ben weer een aardig eind opgeschoten alweer! Zal zo even een paar nieuwe foto's posten. Volgens mij had het blok 250 000 km gelopen maar alles zag er binnenin nog goed uit, zelfs alle lagers nog.
|
|
||||
|
||||
Het Custom Made inlaatspruitstuk (bedankt Henk en Collega's) in twee delen, met enkele markeringen voor een paar aanpassingen. Zuigers er weer in! Blok met waterpomp en oliefilterhuis enz. |
|
||||
|
||||
Kleppendeksel mooi rood met de strepen en rondjes gepolijst! M'n broer begint het al aardig goed te leren met de dremel :P bedankt he broertje
Gespoten GTI versnellingsbak: Hier ook een foto van het uiteindelijke inlaatspruitstuk. Helemaal van Aluminium en vervolgens gechromateerd (behandeling tegen corrosie) en ook nog met helicoils zodat ik de webers er goed op kan bouten. |
|
||||
|
||||
Nog maar een keer het mooie stukje vakwerk!
Firma Beun de Haas: Zo dat was het wel weer ff, ga morgenavond, vrijdagavond en van het weekend weer hard aan het werk. Heb m'n oude blok er nu helemaal uit, gister avond gedaan, zodat de motorruimte gespoten kan worden, en een deel alvast weer tectyleren voordat dat *****zout aankomende winter schade kan aanrichten. Hopelijk volgend jaar als ik genoeg geld heb, de hele buitenkant weer laten spuiten in de originele witte kleur, dan ben ik helemaal blij, weg gaat hij toch niet meer. Maar eerst nog weer alles erin, wordt ook nog een heel project om alles aan te sluiten en om hem mooi aan het lopen te krijgen. Maarja heb goede hoop, mocht het niet lukken heb ik dit forum nog :P Groeten Tim |