#1
|
|||
|
|||
Klepstoters tikken onder belasting na installatie 4-2-1
Dag Allen,
Dit weekend heb ik mijn 4-2-1 spruitstuk gemonteerd. Sindsdien tikken mijn klepstoters wanneer ik onder belasting rijd. op stationair toerental of tijdens het gas geven op stationair heeft die het niet. De klepstoters zijn in 2020 nogmaar vervangen dus zou ik het heel vreemd vinden dat deze al kapot zijn. Ook omdat ik onder stationair geen probleem heb. Enkel tijdens belasting Iemand die mij hier de reden van het tikken kan geven? |
#2
|
|||
|
|||
Probeer eens bij stationair de uitlaat dicht te houden met een prop van een doek of zo.
Mochten zij dan ook tikken, dan weet je genoeg
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#3
|
||||
|
||||
Weet je zeker dat het de klepstoters zijn? Lekkende uitlaatpakking maakt namelijk vanuit de auto gehoord bijna exact hetzelfde geluid
|
#4
|
|||
|
|||
Klinkt idd als een lekke uitlaat pakking zit deze wel goed gemonteerd vaak passen die er op 2 manieren op maar 1 is de juiste
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#5
|
|||
|
|||
Na wat lezen begon ik inderdaad hetzelfde vermoeden te krijgen.
Gisteren nog eens alle uitlaatmoeren extra aangespannen & het geluid was iets minder. Ik heb ook eens gevoeld rond de connectie, maar ik voel hem nergens blazen. Ook niet op de andere delen van mijn uitlaat. Ik heb de dichtingen voor de installatie goed gecontroleerd dat deze just zaten. Zal nog verder moeten kijken waar deze nog kan lekken. |
#6
|
|||
|
|||
Zodra de spruitstukflens niet vlak is, en dat is vaak het geval, dan dicht de pakking niet goed af.
Ik heb ooit uit nood een turbopakking zelf moeten maken en dat heb ik van 2mm dik koper gemaakt. Ik heb de pakking uitgezaagd (jaaa, ik zeg toch, nood!! ) en de gaten geboord, en heb het daarna maximaal met de gasbrander verhit. Daardoor werd het koper lelijk, maar wel zacht. Na een borstelbeurt is het mooi en zacht... Dat loopt tot op heden op een OM605 met een ietwat grotere turbo ( ) zonder lekkages.
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#7
|
|||
|
|||
Hopelijk is dit niet de flens van het spruitstuk zelf, want het is een splinternieuwe powersprint.
Kan dit enkel van de blok zelf komen of ook verder in de uitlaatlijn? |
#8
|
|||
|
|||
Stel een iets verhoogd stationair in met behulp van een ander persoon of een stelschroefje, stop een opgepropte handdoek achter in de uitlaatopening... en dan zal het effect verergeren, terwijl de auto gewoon stilstaat en je dus de kans hebt om goed te luisteren
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#9
|
|||
|
|||
Ik dacht de laatste uitlaatmoer nog eens aan te spannen.
Hier kan ik dus duidelijk niet aan met een buis/dop/ ... sleutel. Opnieuw de volledige inlaat afhalen dan maar :/. Ik zal op de uitlaatpakkingen wat uitlaatpasta doen & daarmee zien of het opgelost wordt. |
#10
|
||||
|
||||
Controleer ook even of de flenzen van het nieuwe spruitstuk wel allemaal recht in lijn liggen en vlak zijn.
Heb al meerdere keren meegemaakt dat deze helemaal niet goed passen op de cilinderkop en deze dan aan moeten passen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#11
|
|||
|
|||
Probleem opgelost, bleek inderdaad te lekken aan de flens!
|