#1
|
|||
|
|||
Golf 3 en OBD
De Golf is bij de APK afgekeurd i.v.m. te hoog CO percentage. Vorig jaar gaf dat ook problemen, maar na montage van een nieuwe lambdasonde was dat opgelost.
Volgens de keurmeester regelt de lamdba nu goed en denkt hij dat het probleem bij de mapsensor of de katalysator gezocht moet worden. Nu weet ik dat er naast de asbak een stekker zit, maar is dat een OBD2 of niet? En zo ja welke stekker en software heb ik dan nodig om hem uit te lezen. Het gaat om een Golf 3 1.6, motor code AEE uit 1997 |
#2
|
||||
|
||||
Welk percentage werd er gemeten?
AEE blok zou idd obd2 moeten hebben. Alleen werkt het nog met een oud protocol waardoor nieuwe/goedkope uitleesapparaten er niets mee kunnen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
The Maxx, Bedankt voor je bericht. Mijn schoonzoon heeft het geprobeerd met VCDS software, maar je zag wel wat getallen voorbij komen, maar het was niet duidelijk of deze van de Mapsensor waren.
Ik heb de sensor nu met een multimeter gecontroleerd. Bij stationair draaien kreeg ik 0.05 Volt en bij gas geven kwam hij niet boven de 0.8 Volt. Lijkt er dus op dat hij is overleden. Ik ga een nieuwe bestellen. Hieronder de pinlayout. Ik heb gemeten tussen de OUT en NTC pin. Vreemd dat er zoveel op het internet te vinden is, maar als je een pinlayout zoekt is er bijna niets te vinden, of heeft iemand daar een goede site voor gevonden? |