#1
|
||||
|
||||
Even voorstellen Caddy ecofuel 2006
Sinds maart in het bezit van een aardgas Caddy met de BSX motor
. Ik gebruik de auto als serviceauto voor mijn werk als veearts . Deze auto heeft twee schuifdeuren en een achterklep 166.000 km op de teller en niet duur. Helaas geen airco. Die ga ik nog inbouwen, de climatic versie die in de caddy's in die tijd geleverd werden. De bestuurdersstoel heb ik vervangen door een leren Volvo V70 stoel vanwege de goede verstelbaarheid en de perfecte zit . Last edited by Evertvet58 : 07-06-2020 at 16:36. Reason: foto's |
#2
|
||||
|
||||
Welkom! Ben benieuwd.
Voor het plaatsen van foto's; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dankjewel, nu is het gelukt. |
#4
|
||||
|
||||
Inmiddels begonnen met de airco inbouwen. Op de sloop bij de firma Ooyevaar in Blokker de complete climatic eruit gesloopt, kachelhuis, bedienings/regeleenheid , temepratuur sensor uitstromende lucht, alle leidingen, compressor, radiateur voorzijde, dubbele vetilator eenheid, stukke bedrading.. (kostte me 4 uur uitbouwen.) € 200,- voor alles. Druk stond nog op het systeem. Als eerste kachelhuis overgebouwd en kabelboom aangelegd. (ca 12 uur). Nu ben ik onder de motorkap bezig.
|
#5
|
|||
|
|||
Wel grappig, alle veeartsen rijden toch in een caddy ?
__________________
2004 Caddy tdi 2010 Polo 1.2 tdi |
#6
|
||||
|
||||
Inmiddels rijdt de Caddy met airco al weer 4 jaar voor mij. Inmiddels alle aardgas onderdelen er uit gesloopt en omgebouwd naar LPG. Geen verschil gemerkt in het rijden. Verbruik is ca 1 op 9. Alleen krijg ik sinds de ombouw het motorstoringslamp je niet uit, omdat de aardgas onderdelen allemaal zijn verwijderd. (voor het ombouwen naar LPG moeten eerst alle aardgasonderdelen zijn verwijderd en dan naar de RDW en laten keuren. Ook even vermeld dat de auto ca 200 kg lichter was geworden en dat is ook aangepast op het kenteken.)
Inmiddels weet ik dat er meer mensen dit ombouwtraject hebben gevolgd. Misschien is er iemand die een oplossing heeft voor dit probleem? Voordeel op LPG rijden: voordeliger in gebruik, de auto is ca 160 kg lichter geworden, lagere wegenbelasting, veel meer tankstations. Ik heb mijn investering in de ombouw al weer terugverdiend (€1500,- met wat eigen werk en een tweedehands gastank). |
#7
|
||||
|
||||
Wat voor foutcode staat er nu in dan? Moet toch aan te passen zijn.
Jos.
__________________
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 |
#8
|
||||
|
||||
Leuk verhaaltje, en die storing zal ook wel opgelost worden....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |