#1
|
||||
|
||||
Wie kan mij verder helpen??
Goedenavond !!
Ik ben nu sinds twee weken in het bezit van een golf 2 VR6 waar ik nog wat kleine dingen aan moet doen. Het eerste probleem zou ik graag even hier willen voorleggen . Ik heb vanmiddag gekeken en ben iets verder gekomen. Het volgende is er aan de hand. Onder het rijden begint het accu lampje te branden. De accu laad verder gewoon bij. Als ik de zekeringskast een klein tikje naar mij toe beweeg is het lampje uit. Laat ik hem vervolgens weer los dan gaat hij weer aan. Los contact, massa probleem dus... Als het accu lampje brand en ik zet mijn knipperlicht aan naar links dan gaat het knipperlicht sneller knipperen net als of er een lampje stuk is. Het accu lampje knippert vrolijk mee in de zelfde snelheid. Rechts is goed. https://youtu.be/Hu1lruJv9fA https://youtu.be/7_cKfKZyMIM Ik heb in de zekeringskast alle draden nagelopen en ben er uiteindelijk achtergekomen dat de stekker niet 100% goed. zit. 1 van de pinnetjes zit een beetje los waardoor bij het insteken van de stekker dit pinnetje naar ondergeduwd word en dus niet helemaal in de stekker zit. https://youtu.be/A0LkiZMpb10 Dus auto starten en knipplicht naar links doet hij dit : https://youtu.be/7_cKfKZyMIM Auto uit en op contact : https://youtu.be/Hu1lruJv9fA Iemand een idee waar ik kan beginnen? |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Ehm, 1 + 1 = 2? En even alle massapunten achter je dash loshalen, schoonschuren en terug monteren. Kan best dat je dan ook nog een losgetrokken massakabelte of verdwaald scotchblokje vind. Dat kun je dan gelijk herstellen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je reactie!! Zo iets dacht ik ook al Maar moet ik de hele dash eruit halen of zitten de meeste massa punten in de buurt van de zekeringskast.?? Gr |
#4
|
||||
|
||||
De massapunten komen samen linksboven de zekeringkast op een massablokje. Daar kan alle madsa op. Wees wijs en trek vanaf dat blokje een dikkere massakabel naar de accu. Controleer en schuur de contactpunten van de originele massakabel ook op en een lik vet eraan.
Zo doe je het n een keer goed en bespaar je een boel ergernis!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Ik ga vandaag weer eens een poging wagen. Ik zal gelijk eens kijken naar de massa en deze zo wie zo effe blank maken en opschuren.
Maar waar ik de hele tijd over nadenk is. Als ik in de auto rij en het lampje brand van de accu en ik duw dan de zekeringskast een kleinnn beetje naar achteren en blijf hem vast houden., Dan gaat hij uit. Als ik op dat moment dan het knippertlicht gebruik dan werkt alles zoals het moet. Knippert normaal en acuu lampje blijft uit. Laat ik de zekeringskast los dan komt de zekeringskast in beweging en gaat het accu lampje weer branden.Gebruik ik dan het knipperlicht dan begind hij snel te knpperen in combinatie met het accu lampje.....ik dacht dat ik het gevonden had door de stekker die slecht contact maakt in de zekeringskast maar dat moet ik zo nog eens testen! Kan het zijn dat het in de zekeringskast zit??? |
#7
|
||||
|
||||
Zo heb net nog wat gekeken en heb het gevonden!!!
Het contact wat los zat in de aansluiting van de zekeringskast is het probleem!! bij het bewegen van dit contact gaat het mis. Als het contact naar onder gaat dan heb ik het probleem. Maar trek ik hem omhoog dan is alles goed! Ik ga mij nu een andere zekeringskast halen en dan moet het goed zijn. :-) https://youtu.be/0MD5ILXJoFY |
#8
|
||||
|
||||
Dat is iig goed nieuws, moest zoiets zijn
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#9
|
|||
|
|||
|