#1
|
|||
|
|||
Ori nl golf g60 edition one
sommige van jullie hebben misschien al gelezen dat we nog een g60 hebben weten te bemachtigen, welke ik hier even voor zal stellen.
Al vanaf het jaar 2000 probeert mijn vader de auto al te bemachtigen, nadat een vriend van hem de auto had gekocht. Vorige week zaterdag kwam dan eindelijk dat belletje . Gisteren hebben we de auto opgehaald. De auto was en is nog steeds de grote liefde van de oude eigenaar. Het pad naar zijn garage is voor de helfd van zijn buurman, welke er nu een trap van wil maken. Hij vond het zonde om de auto buiten te zetten en heeft dus besloten hem te verkopen. Deze auto is 1 van de (waarschijnlijk) 5 andere g60 editions welke pon geïmporteerd heeft om verkopers/vertegenwoordigers in te laten rijden. De auto zelf was helemaal origineel, op wat kleine details na. De lak heeft in de 26 jaar helaas wel wat kleine schades opgelopen. Links achter heeft hij een flinke deuk zitten door het te kort sturen, hiervoor gaat hij deze donderdag voor naar de spuiter. Verder zit er op de motorkap wat krassen en 2 deukjes aan de recher zijkant. Gisteren hebben we gelijk het interieur weer origineel gemaakt. Er zaten 2 vdo meters lelijk weg gewerkt in het dashboard en had aluminium pedalen. Vanochtend hebben we de mooie set bbsen eronder gezet, ziet er al een stuk beter uit dat de oude velgen Dit was het weer even voor nu, verder bericht komt als hij terugkomt van de spuiter. Mocht iemand meer weten over deze 5 auto's welke pon geïmporteerd heeft hoor ik het graag! |
#2
|
|||
|
|||
Mooi ding, zie graag meer fotos.
__________________
Jubi Mk3 |
#3
|
||||
|
||||
Mooie auto, zeker als ie ook nog uniek is.
Zeker zo orgineel mogelijk houden. |
#4
|
||||
|
||||
Gaaf ding
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#5
|
|||
|
|||
Vet!
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Super mooi! Erg zuinig op zijn en als je hem ooit weg doet hoor ik het wel
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt iedereen! We zijn er ook erg blij mee! We gaan hem zeker origineel houden, enkel een schroefset, velgen en de motor wat verder opvoeren. Dat laatste gaat wel goedkomen, want de lader die er op ziet geeft 1,4 bar!
@roy16vg60: het is niet de bedoeling dat hij de komende jaren weg gaat, dus helaas |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Haha er staat ooit 1,4 bar druk door de G-lader die origineel rond de 0,6 bar overdruk zit? Ik denk dat je hier of een meetfout maakt of er zit een extreem kleine poelie op je lader. Bovendien zou bovendien zou boven 1 bar je STK open gaan staan en kan je ECU ook niet boven 1 bar overdruk meten zonder aanpassing. Lijkt me dus dat je daar een fout maakt Hoe heb je dit gemeten?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#9
|
||||
|
||||
Wat een mooi ding!!!!!
Mss is het wat om PON Leusden te benaderen voor eventueel meer info en of documentatie van de G60? Succes met de op/af bouw!
__________________
Dodge RAM 1500 |
#10
|
||||
|
||||
Mooi ding.
|
#11
|
||||
|
||||
Prachtig! Ik zou em koesteren en perfectioneren maar zo origineel mogelijk houden.
__________________
Prius3 Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 Boxster S 987 48dkm Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Er zat al een vdo drukmetertje in de auto(een echte, geen chinese), deze gaf ook rond de 1.3 1.4 bar. Dit metertje hebben we toen vervangen voor een mini digifiz, welke ook 1.4 bar aangeeft bij laag in toeren vol gas geven in zn 4. De rede voor zo'n druk is de getande riem, poelie maat weet ik nog niet. Ook is er in 2002 een gloednieuwe lader opgekomen, waar nog maar een paar duizend km mee gereden is. Wat ik heb begrepen is dat de ecu boven de 1 bar de injectoren continu laat sproeien. Als de drukmeter boven de 1 bar komt voel je ook dat hij harder gaat accelereren. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad, dit gaan we ook zeker doen Na 1997 is de auto bij pon verkocht, en bij de ames in onderhoud genomen. Bij de ames is helaas nooit het onderhoud bijgehouden in het boekje, we gaan binnenkort dus met de stapel facturen naar de ames met de vraag of ze het in kunnen vullen. |
#14
|
|||
|
|||
Haha, mooi kunnen ze nog even achterstallige administratie doen bij de dealer.
__________________
Jubi Mk3 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
1,4 lijkt me toch ook wat overflow, of de lader zou Serieusss aangepast moeten zijn voor de rest dikke ketel mvg
__________________
G60 is in my DNA |
#16
|
|||
|
|||
Gisteren kregen we bericht dat hij klaar was. Na wat aanpassingen in de planning toch kans gezien hem gisteren ook gelijk op te halen, en wat een transformatie heeft de auto begaan!
En maarten, nog bedankt voor het aanraden van de spuiter! |
#17
|
|||
|
|||
Last edited by skywalker38 : 27-04-2017 at 20:43. |
#18
|
|||
|
|||
Gaaf ding!
Quote:
Maar dit vind ik wel erg jammer. Je houdt 'm dus niet origineel Ach, wie betaalt bepaalt... |
#19
|
|||
|
|||
Mooi resultaat!
__________________
Jubi Mk3 |
#20
|
|||
|
|||
Leuk om die foto's te zien! Aan de apk verval datum lijkt hij nog te bestaan.
Volledig origineel wordt hij inderdaad niet, maar met een dagje knutselen kan hij weer compleet origineel zijn. |