Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-04-2017, 20:03
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default Ori nl golf g60 edition one

sommige van jullie hebben misschien al gelezen dat we nog een g60 hebben weten te bemachtigen, welke ik hier even voor zal stellen.

Al vanaf het jaar 2000 probeert mijn vader de auto al te bemachtigen, nadat een vriend van hem de auto had gekocht. Vorige week zaterdag kwam dan eindelijk dat belletje . Gisteren hebben we de auto opgehaald.

De auto was en is nog steeds de grote liefde van de oude eigenaar. Het pad naar zijn garage is voor de helfd van zijn buurman, welke er nu een trap van wil maken. Hij vond het zonde om de auto buiten te zetten en heeft dus besloten hem te verkopen.






Deze auto is 1 van de (waarschijnlijk) 5 andere g60 editions welke pon geïmporteerd heeft om verkopers/vertegenwoordigers in te laten rijden.

De auto zelf was helemaal origineel, op wat kleine details na. De lak heeft in de 26 jaar helaas wel wat kleine schades opgelopen. Links achter heeft hij een flinke deuk zitten door het te kort sturen, hiervoor gaat hij deze donderdag voor naar de spuiter. Verder zit er op de motorkap wat krassen en 2 deukjes aan de recher zijkant.

Gisteren hebben we gelijk het interieur weer origineel gemaakt. Er zaten 2 vdo meters lelijk weg gewerkt in het dashboard en had aluminium pedalen.
Vanochtend hebben we de mooie set bbsen eronder gezet, ziet er al een stuk beter uit dat de oude velgen








Dit was het weer even voor nu, verder bericht komt als hij terugkomt van de spuiter.

Mocht iemand meer weten over deze 5 auto's welke pon geïmporteerd heeft hoor ik het graag!
Reply With Quote
  #2  
Old 17-04-2017, 20:39
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

Mooi ding, zie graag meer fotos.
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #3  
Old 17-04-2017, 21:38
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Mooie auto, zeker als ie ook nog uniek is.
Zeker zo orgineel mogelijk houden.
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2017, 13:25
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Gaaf ding
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #5  
Old 18-04-2017, 16:06
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Vet!
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #6  
Old 19-04-2017, 06:50
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Super mooi! Erg zuinig op zijn en als je hem ooit weg doet hoor ik het wel

__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #7  
Old 19-04-2017, 08:51
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default

Bedankt iedereen! We zijn er ook erg blij mee! We gaan hem zeker origineel houden, enkel een schroefset, velgen en de motor wat verder opvoeren. Dat laatste gaat wel goedkomen, want de lader die er op ziet geeft 1,4 bar!

@roy16vg60: het is niet de bedoeling dat hij de komende jaren weg gaat, dus helaas
Reply With Quote
  #8  
Old 19-04-2017, 09:48
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Quote:
Originally Posted by berkhout
Bedankt iedereen! We zijn er ook erg blij mee! We gaan hem zeker origineel houden, enkel een schroefset, velgen en de motor wat verder opvoeren. Dat laatste gaat wel goedkomen, want de lader die er op ziet geeft 1,4 bar!

@roy16vg60: het is niet de bedoeling dat hij de komende jaren weg gaat, dus helaas


Haha er staat ooit

1,4 bar druk door de G-lader die origineel rond de 0,6 bar overdruk zit? Ik denk dat je hier of een meetfout maakt of er zit een extreem kleine poelie op je lader. Bovendien zou bovendien zou boven 1 bar je STK open gaan staan en kan je ECU ook niet boven 1 bar overdruk meten zonder aanpassing. Lijkt me dus dat je daar een fout maakt

Hoe heb je dit gemeten?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #9  
Old 19-04-2017, 09:58
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Wat een mooi ding!!!!!

Mss is het wat om PON Leusden te benaderen voor eventueel meer info en of documentatie van de G60?

Succes met de op/af bouw!
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #10  
Old 19-04-2017, 10:19
PaulusB's Avatar
PaulusB PaulusB is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 137
Default

Mooi ding.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-04-2017, 15:48
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Prachtig! Ik zou em koesteren en perfectioneren maar zo origineel mogelijk houden.
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #12  
Old 19-04-2017, 15:57
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Haha er staat ooit

1,4 bar druk door de G-lader die origineel rond de 0,6 bar overdruk zit? Ik denk dat je hier of een meetfout maakt of er zit een extreem kleine poelie op je lader. Bovendien zou bovendien zou boven 1 bar je STK open gaan staan en kan je ECU ook niet boven 1 bar overdruk meten zonder aanpassing. Lijkt me dus dat je daar een fout maakt

Hoe heb je dit gemeten?


Er zat al een vdo drukmetertje in de auto(een echte, geen chinese), deze gaf ook rond de 1.3 1.4 bar.
Dit metertje hebben we toen vervangen voor een mini digifiz, welke ook 1.4 bar aangeeft bij laag in toeren vol gas geven in zn 4.

De rede voor zo'n druk is de getande riem, poelie maat weet ik nog niet. Ook is er in 2002 een gloednieuwe lader opgekomen, waar nog maar een paar duizend km mee gereden is.

Wat ik heb begrepen is dat de ecu boven de 1 bar de injectoren continu laat sproeien. Als de drukmeter boven de 1 bar komt voel je ook dat hij harder gaat accelereren.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-04-2017, 16:00
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Wat een mooi ding!!!!!

Mss is het wat om PON Leusden te benaderen voor eventueel meer info en of documentatie van de G60?

Succes met de op/af bouw!


Inderdaad, dit gaan we ook zeker doen

Na 1997 is de auto bij pon verkocht, en bij de ames in onderhoud genomen. Bij de ames is helaas nooit het onderhoud bijgehouden in het boekje, we gaan binnenkort dus met de stapel facturen naar de ames met de vraag of ze het in kunnen vullen.
Reply With Quote
  #14  
Old 19-04-2017, 17:19
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

Haha, mooi kunnen ze nog even achterstallige administratie doen bij de dealer.
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #15  
Old 19-04-2017, 18:05
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by berkhout
Er zat al een vdo drukmetertje in de auto(een echte, geen chinese), deze gaf ook rond de 1.3 1.4 bar.
Dit metertje hebben we toen vervangen voor een mini digifiz, welke ook 1.4 bar aangeeft bij laag in toeren vol gas geven in zn 4.

De rede voor zo'n druk is de getande riem, poelie maat weet ik nog niet. Ook is er in 2002 een gloednieuwe lader opgekomen, waar nog maar een paar duizend km mee gereden is.

Wat ik heb begrepen is dat de ecu boven de 1 bar de injectoren continu laat sproeien. Als de drukmeter boven de 1 bar komt voel je ook dat hij harder gaat accelereren.

1,4 lijkt me toch ook wat overflow, of de lader zou Serieusss aangepast moeten zijn
voor de rest dikke ketel
mvg
__________________
G60 is in my DNA
Reply With Quote
  #16  
Old 27-04-2017, 11:28
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default

Gisteren kregen we bericht dat hij klaar was. Na wat aanpassingen in de planning toch kans gezien hem gisteren ook gelijk op te halen, en wat een transformatie heeft de auto begaan!








En maarten, nog bedankt voor het aanraden van de spuiter!
Reply With Quote
  #17  
Old 27-04-2017, 17:51
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Ziet er erg mooi uit!,mijn maat had overigens de ZF-77-ZG




Last edited by skywalker38 : 27-04-2017 at 20:43.
Reply With Quote
  #18  
Old 27-04-2017, 19:31
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Gaaf ding!

Quote:
We gaan hem zeker origineel houden, enkel een schroefset, velgen en de motor wat verder opvoeren.

Maar dit vind ik wel erg jammer. Je houdt 'm dus niet origineel Ach, wie betaalt bepaalt...
Reply With Quote
  #19  
Old 27-04-2017, 20:44
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

Mooi resultaat!
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #20  
Old 27-04-2017, 21:25
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default

Leuk om die foto's te zien! Aan de apk verval datum lijkt hij nog te bestaan.

Volledig origineel wordt hij inderdaad niet, maar met een dagje knutselen kan hij weer compleet origineel zijn.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum