#1
|
||||
|
||||
ophangrubbers standaard of polyurethaan
Ik ben bezig om het onderstel van mijn golf 1 te reviseren/te verbeteren en met kijk op de toekomst voor een sneller motorblok vraag ik me het volgende af.
Wat raden jullie aan qua ophangrubbers, standaard of polyurethaan (claus von essen) in combinatie met een sneller motorblok? Ik kan me voorstellen dat een auto veel stugger en gevoeliger wordt bij gebruik van urethaan. Moet wel een comfortabele auto blijven voor die paar kilometers per jaar.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#2
|
||||
|
||||
Het is vooral je veer-demper combinatie die zeer belangrijk is. Die gaat je comfort bepalen. Heel belangrijk dus dat je goede veren en dempers hebt en geen goedkoop schroefsetje. Als je je zorgen maakt over comfort zou ik zelfs geen enkele schroefset monteren.
PU rubbers zijn stugger en laten dus minder flexibiliteit toe in de ophanging. Je gaat een beter stuurgevoel hebben, de auto gaat precieser voelen. Als je een schroefsetje steekt bijvoorbeeld, die over het algemeen best stug zijn, dan gaat het alleen maar stugger lijken met die PU rubbers. Wat je je vooral moet afvragen is, hoe ga je met de auto rijden? Kom je er wel eens mee op het circuit en ga je er vooral sportief mee rijden, dan hebben die PU rubbers nut. Is het om lekker te cruisen zou ik gewoon standaard rubbers steken. Die PU rubbers gaan namelijk enkel je stuurgevoel en grip (in mindere mate) verbeteren. |
#3
|
||||
|
||||
Schroefset is van KW (variant 1)
geen circuit, maar "recreatief".
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#4
|
||||
|
||||
Nja, geen ervaring met KW schroefsetjes dus kan je niet zeggen wat dat gaat geven. KW is natuurlijk wel een gerespecteerd merk en niet te vergelijken met stuitersetjes van merken zoals TA Technix, ik weet alleen niet hoe stug de V1 is onder de Golf 1, ik kan je niet verder helpen vrees ik
|
#5
|
||||
|
||||
Vergeet ook niet de banddikte. Met getrokken bandje icm PU rubbers en hard schroefsetje is de rek er wel een beetje uit
Mbt KW, mijn ervaring hierin is dat het niet kneiterhard is, maar ook niet heel zacht. Gewoon goed sportief.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb KW var 3 en vind het beslist niet comfortabel. Het is eerder vrij sportief te noemen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb kW variant 1 onder mijn golf1 maar is eerder sportief dan comfortabel maar niet knetterhard.
Rij wel met een vrij hoge band. Met verlagen lever je altyd comfort in en het is maar net wat je zelf prettig vind. Ik hou er wel van dat een auto wat stugger is, ik vind dat ie dan beter reageert en beter op de weg ligt. Qua rubbers is bij mij alles origineel, maar wel nieuw. Gaat prima voor wat ik er mee doe. Soms sportief maar ook lekker mee te cruisen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Variant 3 kan je toch instellen? |
#9
|
||||
|
||||
Bedankt voor de info!
Ik heb ook nog wat andere mensen gesproken en als ik hen ook aanhoor, dan kan ik het beter op originele rubbers houden voor het geen wat ik wil met de auto.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#10
|
||||
|
||||
Voor de volgende keer
Metaal op metaal is 100 shore Pu is shore 90 of hoger Verbeterde rubbers zijn 65 - 70 shore (verkrijgbaar bij claus van es) vergelijkbaar met de hardheid van een autoband orgineel is 55 shore
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#11
|
||||
|
||||
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#12
|
||||
|
||||
Deze zijn de orginele shore maar uiteraard niet origneel VW (zover je daar waarde aan hecht). Claus verkoopt niet veel rommel maar mijn gevoel zegt dat het wel goedkoper kan als je los de zaken uitzoekt en besteld.
Kost uiteraard meer tijd en de vraag of je alles vind...
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#13
|
||||
|
||||
ik rij met kw var 1, 15inch met 185/45 band en PU rubbers van powerflex.
Het is net een kart. en bunkerhard, nu staat ie ook vrij laag. en gaat weer omhoog. dit is net ff te. mvg Mike |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat kan inderdaad. In - en uitgaande slag en hoogte. Maar stel je er niet te veel bij voor qua comfort Het gaat van vrij sportief naar standje steigerpijp zeg maar. Iets wat ik jammer vind ,had het liever wat comfortabeler gehad. Het stuitertijdperk ben ik wel voorbij zeg maar.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |