#1
|
|||
|
|||
Zelfgemaakt Subframe polo g40
Subframe voor mijn polo laten maken:
Last edited by VeeDubber : 04-02-2019 at 07:27. Reason: Bedrijfsreclame weggehaald |
#2
|
||||
|
||||
Zou toch even wat beter kijken naar je verbindingen.
De belangrijkste (wellemsblokken en draagarmen) zijn te zwak gemaakt, waardoor ze scharnierend gaan werken (lasnaden scheuren vanzelf). Dit haalt gelijk de hele functie van je subframe weg. Daarbij is het handig als je de originele tunnelversteviging laat zitten. Die wordt in veel gevallen ook gebruikt als basis voor een subframe. Voorbeeld van ongeveer hetzelfde frame als jouwe maar een beter ontwerp, replica van het originele cupframe. Beetje rondgooglen kan al een hoop meer duidelijk maken. Als je het simpel wil houden zou ik voor dit idee gaan: Tevens geeft dat de draagarmophangingen ook extra stevigheid.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
Dankje voor de reactie,
Ja het echt nog een prototype, als het op een bepaald moment te slap word of er scheuren dingen dan gaat het er weer onder weg en wordt het aangepast. Maar tot nu toe ben ik er erg blij mee en ligt mijn polo eindelijk super strak op de weg. |
#4
|
||||
|
||||
en is er nog vordering in de subframes
ben benieuwd zoek er namelijk ook nog een |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is het huidige subframe wat er nu onder hangt. Zit voor ons niet genoeg rendement in om deze frames te gaan produceren. Ook hebben we zelf niet het materiaal om elke frame exact hetzelfde te kunnen maken. |
#6
|
||||
|
||||
oke zou je als je zin heb keer simpel tekeningetje kunne maken met wat maten
kan ik het zelf maken als je het wil hoor |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Het is voor mij exact zoveel meten als dat het voor jou zelf zou zijn. Heb er caster correctors tussen, denk dat als ik voor je ga meten dat het dan totaal niet zal uitkomen. Ook heb ik de boutgaten van de draagarmen opgeschoven. Denk dat het makkelijkst om om deze zelf te meten en op te bouwen aan de hand van de bovenstaande afbeeldingen. Ik ben begonnen bij de ophangpunt van de draagarmen. Moer van de bout af, gat in een plaatje zagen en die plaat ertegenaan draaien met de moer. Dan voor bij de stabilisatorstang zo'n zelfde plaat maken, daar dan een stang tussen lassen. Zo ga je van ophangpunt naar ophangpunt Last edited by Golf116vmk1 : 11-02-2019 at 20:34. |
#8
|
||||
|
||||
waarom heb je de bout gaten opgeschoven eigelijk als vragen mag
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Verstelbaar camber |