|
|||
|
|||
Wat heb je nodig voor Bergrennen ?
Zoals de topic titel al een beetje aangeeft..
Stel ik zou mee willen doen aan bergrennen/hillclimb hoe je het wilt noemen wat moet ik dan hebben en wat moet de auto hebben ? buiten een rolkooi/kuipstoelen/gordels ? Ik kan er niet zo heel erg veel over vinden op internet namelijk
|
||||
|
||||
Denk dat al veel afhangt van in welk land je dit wil doen. De regels voor dit soort events zijn volgens mij overal anders.
Je kan ook eens zoeken met het trefwoord 'sprints' want zo wordt het ook vaak genoemd, vooral in Engeland. |
|
|||
|
|||
Zonder er enige kennis van te hebben, zeg ik: racelicentie en een enorm budget.
|
|
|||
|
|||
Ja ik denk ook een racelicentie maar kan nergens info vinden hier over :P
en hoe het zit met verdere keuringen zoals fia keur en dergelijke weet ik ook niet. ( als ik zo filmpjes kijk zie ik namelijk ook gewoon wagens er tussen zitten die nog een kenteken hebben ) zal ook wel verschillende categorieën tussen zitten. En het gaat me voornamelijk om duitstland waar ik het nu over heb ( dat is voor mij het dichtste bij en er zitten mooie stukken tussen )
|
||||
|
||||
Een dikke portomonee
|
|||
|
|||
Dat heb je zowiezo nodig rene haha
|
|||
|
|||
Stoel/brandstoftank moeten FIA gekeurd zijn qua kooi moet je naar mijn weten ook FIA papieren hebben,Wilco en ik zijn er ook mee bezig en willen evt als gastrijder meedoen.
Het staat wel op ons verlanglijstje Bij timeattack mag de keuring op de kuipstoel e.d verlopen zijn Je moet even op de site van bergcup.de kijken daar vind je een hoop terug Wat ook nog belangrijk is in welke klasse je wilt gaan rijden,ik meen dat de motor die je wilt rijden ook daadwerkelijk is geleverd in het model waarmee je racet |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Als de motor origineel geleverd moet zijn met het model auto waar ik mee rij dan val ik zowiezo al buiten de boot want ik rij met een G60 in een Golf 3 dus dan gaat hem dat zowiezo worden haha, mijn tank en stoelen hebben een geldige fia keur de kooi word nog geplaatst worden.
Ik ga indd een rond neuzen op bergcup.de iig bedankt voor de hulp @ sander thanks
|
||||
|
||||
er zij volgens mij ook wel klasses waar de motor niet moet kloppen met de auto maar dan kom je in klasses terecht waar je niet competetief kan zijn zonder heeeel veel geld
de wagen van risse motorsport is bijvoorbeeld met een v8 uit een corvette geloof ik Last edited by sander_beer : 17-02-2017 at 20:28. |
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt idd Karel Schakel rijd met zijn Rallye ook in die klasse |
|
|||
|
|||
E2 klasse mag je uitkomen met een auto op "gtr" basis. Dus standaard chassis welke uitgebouwd mag worden. Verder zijn een Fia gekeurde rolkooi, stoel en kleding verplicht. En de auto van "risse" is Van Holger Hoveman. Dit is een v8 van een Lotus op itb's.
|