|
|||
|
|||
Golf 1.3i NZ stationair probleem
Hallo,
Sinds kort heb ik een probleem met mn golfje. Hij loopt zeer onregelmatig stationair, zowel met warme als koude motor. Bij het wegrijden met koude motor houdt hij eventjes in, en pakt daarna netjes op. Maar dit is binnen 5 minuten afgelopen. Als ik de lichten aan zet moet ik gas bij geven om de motor aan de gang te houden. Waar kan ik dit in zoeken? Ik heb al gekeken naar vacuumlek of valse lucht maar kan niks vinden.. Groet, Pieter |
|
||||
|
||||
- Gasklephuis schoonmaken
- Rotor en verdeelkap nakijken, punten van de rotor eventueel wat opschuren en/of vervangen (zijn de kosten niet) - Bougies schoonmaken en/of vervangen - Als dat niks uithaalt ook je bougiekabels doormeten en/of vervangen - Als dat niks uithaalt zou je een andere bobine kunnen proberen
|
|||
|
|||
De NZ is ook erg gevoelig voor valse lucht. Kijk even al je vacuumslangetjes na op scheuren. Bij mij zat er laatst een scheurtje in de slang van de vacuumvervroeger voor de ontsteking (Slang van gasklephuis naar ontstekingsunit). Dan loopt ie ook echt niet lekker stationair. Ook de carterventilatie eens checken
|
|
|||
|
|||
blauwe temp sensor
|
|
||||
|
||||
Ik zou ook eerst carterventilatieslang eerst eens checken op valse lucht (gescheurd). Anders is blauwe temp sensor ook wel een goeie. Zijn de kosten ook niet om deze sowieso eens te vervangen
|