#1
|
|||
|
|||
Motorswap ABF kabelboom probleem, hulp gevraagd. Foto's.
Helaas krijg ik mijn ABF 2.0 16v met webers niet lopend in mijn Golf mk1.
Ik heb het blok en de kabelboom overgekocht uit een andere golf mk1. Dus ik dacht het is plug and play. Er zijn helaas te veel draden welke erbij zijn gezet waarvan ik niet weet wat het is. De motor gaat wel rond, maar hij vonkt niet. Zijn er ook schema's beschikbaar, kon deze niet zo snel vinden. Hulp stel ik op prijs en eventueel bij mij in de schuur op te lossen tegen vergoeding. Weet iemand toevallig waarvan de volgende enkel polige stekkers zijn: |
#2
|
||||
|
||||
Bruin is 9 van de 10 keer massa. Deze kan je inpluggen achterop de zekeringkast of het massablokje aan de koets.
Wat is er gebeurd met de startonderbreker die standaard in een MK3 zit? erin verwerkt? of uitgeschreven uit de ECU ? Ik heb aardig wat ervaring in electra bij motorswaps.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 31-05-2016 at 11:31. |
#3
|
|||
|
|||
Heb je er een ontstekingsmodule of een ecu bij
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#4
|
|||
|
|||
klinkt inderdaad als iets van startonderbreking.
hier wat info over de ce2 zekeringenkast http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html succes! |
#5
|
|||
|
|||
Ja maar als het de transponder zou zijn start ie voor een paar sec. En nu heeft ie geen vonk
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#6
|
|||
|
|||
Er zit een ecu bij, maar heb onder tussen iets geks ontdekt.
Naar mijn idee zijn de geschakelde + contacten continu gevoed. Zelfs op het massa punt meet ik een + . Er zit waarschijnlijk iets heel doms verkeerd, maar ik zie het even niet. |
#7
|
|||
|
|||
Kijk eens op Www.a2resource.com bruin gewoon op je massa kroon drukken.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. Last edited by Pewi Vwteam : 31-05-2016 at 22:25. |
#8
|
|||
|
|||
Als ik de bruine massa aansluit.van de zekeringkast springt zekering nummer 17.
|
#9
|
||||
|
||||
Van de 'Turn signals' dus. dan zit er in dat circuit iets niet goed.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
Alle massa s goed vast zitten als je ergens massa bent vergeten dan gaat hij namelijk massa zoeken over plus wat als resultaat een zekering doet ploffen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#11
|
|||
|
|||
Verlichting los gekoppeld en massa is nu goed op de zekeringkast.
Contact aan geeft voeding op de bdp sensor en bobine. Als ik start vonken de bougies niet. Weet iemand hoe ik kan controleren of de computer het juiste signaal afgeeft om te vonken? |
#12
|
|||
|
|||
Ff heel wat anders. Waarom behoud je niet gewoon je mk1 kabelboom. Ff motor boom opzoeken van een golf 1 carb bigblock dan is kwestie van in pluggen en starte lopen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#13
|
|||
|
|||
Ja daar heb ik ook aangedacht, maar hoe zat dat met de computer van het ABF blok?
Ik weet bijvoorbeeld niet of de ecu ook is aangepast (getuned), alles is in ieder afgesteld op elkaar hoe ik het nu meegekregen heb. |
#14
|
|||
|
|||
Het is enkel en alleen je ontsteking waar hij nog wat mee doet.
Je kunt anders ook je abf boom aansluiten op je mk1 kast. Want als ik het zo zie is de bedrading behoorlijke gaos om eerlijk te zijn.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#15
|
|||
|
|||
Ik zit nog ff te kijken na je relais in je zk kast.
Orgineel zit er relais 30 in ipv 32 wat er bij jou in zit, nu komt er op g1 pos 7 geen spanning te staan dat kan ook je probleem zijn. Verbind in stekker g1 positie 7 is met positie 10 door er ff draadje tussen te drukken. En probeer het dan nog eens weer met starten.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#16
|
|||
|
|||
Vandaag een heel stuk wijzer geworden, hij start namelijk
Er zat geen ontstekingsmodule op Ik dacht dat de ecu kast voldoende was, had er namelijk ook geen ontstekingsmodule bij gekregen. Helaas nog wel de problemen met de verlichting. Tevens zater er inderdaad een aantal relais ook verkeerd. Tevens nog geen toerenteller, maar dat moet een draad naar de bobine zijn. Weet iemand of deze op de min of de plus moet? |