#1
|
||||
|
||||
ErikvanBilsen's 63'er Squareback
Na een paar weken naar een Squareback op zoek te zijn geweest er eentje tegengekomen die aan mijn eisen voldeed.
Echter stond hij niet meteen naast de deur te koop. Maar aangezien de markt natuurlijk niet dik gezaaid is maar besloten na wat mail contact om deze te gaan ophalen. Het gaat om een wagen gebouwd in '63. Origineel was het een panelvan die gebruikt werd voor de pakketbezorging maar in '68 door de eerste eigenaar omgebouwd naar ramen rondom voor prive gebruik. In '99 in een droge stalling terecht gekomen bij de eerste eigenaar en een 2001 weer terug de weg op gekomen. Er was toen wat laswerk aan de A-Stijlen en dit is toen gebeurd. In 2012 verkocht aan de inmiddels vorige eigenaar. Het gaat om een Model 1500 N 365. De originele motor zit er nog steeds in en loopt netjes. Kleur is L360 Sea Blue. Eerste testrit: En daarna opgeladen voor de rit van 900 km huiswaarts: Vanmorgen bij de RDW geweest voor het kenteken aan te vragen dus binnenkort kan er hopelijk mee gereden gaan worden. Plannen zijn om eerst wat kilometers erin te maken en de eerste puntjes aan te pakken en hem laterna ooit te restaureren. En natuurlijk een zoektocht starten naar nieuwe onderdelen. |
#2
|
||||
|
||||
Zow, in precies zo'n auto heb ik heel wat km's gezeten. Op de achterbank welteverstaan met twee broertjes........
Wel een gaaf ding zo op een afstand?! Jos.
__________________
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 |
#3
|
||||
|
||||
Super cool!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
|||
|
|||
Wat een gaaf ding!
Ook leuk, het verhaal van de eerste eigenaar erbij👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#5
|
||||
|
||||
Thanks heren.
Basis is gewoon goed. Maar heeft zeker paar kleine puntjes van aandacht. Heeft 1 doorgerot plekje op de bodem maar niet bizar groot. Rest wel wat oppervlakkige roest hier en daar. Onderaan bij de deuren is het ook niet perfect en zal eens aandacht nodig hebben. Maar alles op zijn tijd. Aan de elektronica is ook wat gehobbyd maar wat wil je met de leeftijd van de wagen. Hij heeft ook nog een werkende standkachel erin. Als hij weer terug thuis is zal ik eens wat betere foto's maken, ook van het interieur. |
#6
|
||||
|
||||
Stoer ding, toffe kleur ook !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#7
|
||||
|
||||
Leuk ding !!
Hoe is het eigenlijk met de cabrio ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#8
|
||||
|
||||
@Ralph: check http://www.volksforum.com/forum/sho...740#post1617740
Begint in ieder geval op te schieten. Tevens zoek ik voor de Squareback nog een reservewiel. Achterbumper zonder deuken of roest. En een knipperlicht relais. Als iemand wat heeft of weet te liggen hoor ik het graag. |
#9
|
||||
|
||||
Vandaag nieuws van de garage gekregen waar ik de auto apk wou laten keuren.
Helaas zit er toch wel heel wat meer werk aan dan gedacht en gehoopt. De complete bodemplaten zijn dun en zullen vervangen moeten worden. Pas na met de hamer erop te tikken kwam dit tevoorschijn. Nu baal ik dat ik dat natuurlijk daar niet heb gedaan en enkel gekeken en alles goed leek. Weet iemand waar je complete bodemplaten kunt halen voor een type 3? Als je ze uberhaupt ergens kunt krijgen. En ook moet de achteras vervangen worden ivm roest. Dus als iemand die heeft liggen hoor ik dat ook graag. Voor de rest viel het mee maar helaas is het bovenstaande al genoeg werk en zal dus tzt een keer moeten gebeuren. Voorlopig kan ik er helaas dus nog niet in gaan rijden. |
#10
|
|||
|
|||
zonde zeg, das even een tegenvaller dan
|
#11
|
|||
|
|||
das minder nieuws.
http://www.customandcommercial.com/.../floor_repairs/ hier kun je de complete bodemplaten krijgen. misschien dat Etienne van Evam classic(http://www.evamclassic.com/info/) je er ook kan helpen die is invoerder van klassic fab(funky green panels) voor Nederland wat is er met je achteras aan de hand en wat voor type as is het?
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#12
|
|||
|
|||
Achter as? De koker waar torsiestangen doorlopen bedoel je? Zit deze niet 'vast' aan chassis zoals bij kever?
|
#13
|
||||
|
||||
Ja is balen, had gehoopt er eerst wat in te kunnen rijden voor hij uit elkaar moest.
Maar het is niet anders. Nu eerst zorgen dat iig de Golf 1 Cabrio klaar is en dan deze weer terug de weg op krijgen. Ja had die van Klassic Fab al tegen gekomen, ik ga morgen eens contact op nemen met Etienne. Dit is mijn eerste luchtgekoelde wagen dus moet het wiel nog gaan uitvinden bij dit zeg maar. Maar hier zou een Swing axle onder zitten. Deze is op meerdere punten doorgeroest en de rubbers bij de spring plate zijn uitgesleten. Hier een foto van iig 1 roestpunt. Jullie kunnen dit waarschijnlijk een stuk beter zien dan mij op dit moment. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Nee. Bij een type3 is de torsiebuis demontabel... kwestie van een andere buis zien te vinden en uit te wisselen. Voorst zou je dan ook gelijk naar IRS om kunnen bouwen, al mis je dan de 'vorken' waar de bak inhangt. IRS torsiebuis;
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 14-04-2016 at 08:52. |
#15
|
||||
|
||||
Daar is die dan! Nog steeds erg jammer dat we er niet mee naar de See kunnen. Was iig wel een erg leuk tripje om de auto op te halen
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#16
|
||||
|
||||
Wat is het grote voordeel van de IRS tov de Swing axle waardoor je hem zou ombouwen?
@Thijs.: Was zeker een leuk tripje om hem te halen. Hopenlijk dat hij begin volgend jaar op de weg mag. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Bij gewoon huis / tuin en rondjes om de kerk gebruik niet veel... als je wil gaan verlagen gaan met pendelassen je achterwielen altijd zo hoerig schuin staan, met IRS blijven ze een stuk rechter staan.
__________________
Alain Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Verlagen zal waarschijnlijk ook aan bod komen ja.
Is het dan enkel de as en de aandrijfassen gebruiken of moet dan ook de bak mee omgebouwd worden? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Bak moet ook een IRS bak worden, maar die zijn zat voorhanden... pak er gewoon eentje uit een kever, of -als je meer comfort wilt- een 5-bak uit een vroege 911 (902 bak)
__________________
Alain Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
Thanks,
Dan ga ik eens wat onderdelen verzamelen. |