#1
|
|||
|
|||
motorswap keuren in belgie ???
heeft er iemand ervaring met het keuren van een motorswap ?
ik heb een golf 1 1979 nu met 16v kr, g60 remmen voor en gti remmen achter grotere rembooster etc ... je kan bij de keuring een blad krijgen met aanvraag tot ombouw motor waar je dan de specificaties invult enzoverder, hij word dan oltimer gekeurd met andere motor en blijft dit ook (kan niet meer als dagelijks gebruik ingeschreven worden) nu zijn er verder geen richtlijnen , er zijn al dergelijke keuringen uitgevoerd op bv golf2 met vr6 swap maar ik weet niet waar juist? , nu dit kan echter in theorie overal maar het hangt er dus vanaf of de bevoegde personen uw ombouwing goed uitgevoerd vinden ?remwerking controleren en zoveel meer wat wel beetje normaal is. In sommige stations doen ze het zowizo niet ??? ook al is het in principe mogelijk ik had graag jullie ervaring hierin gehoord ,bij wie het gelukt is ? dan weet ik waar ik het meeste kans maak en niet meteen afgekeurd word met alle gevolgen van dien ? ik weet dat ombouwingen die in nl gebeuren en daar op papier staan hier wel ingevoerd kunnen worden maar dit is echter niet het geval. Alvast bedankt om even tijd te maken voor mij en hopelijk help dit topic ook anderen grtzz jonas Last edited by jones1984 : 01-04-2016 at 13:26. Reason: delete ???? |
#2
|
||||
|
||||
Uw topic staat trouwens verkeerd .
Verder zal je het mogen vergeten ... Dit zal nooit lukken . Motorswap worden niet toegelaten
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#3
|
|||
|
|||
jawel, zou dus wel lukken met dat papier.
Keuren als oldi op uwe oude motor, motor wissel, papier invullen en opsturen. Das wat ik uit een ander topic heb gehaald van iemand die het zo gedaan heeft.
__________________
http://www.corrado-database.nl/inde..._corrado&id=855 |
#4
|
||||
|
||||
Ik ben geen Belg dus het zou mij niet moeten interesseren maar toch heb ik gelezen dat;
Het lijkt (recentelijk) zo te zijn in Belgie, dat er mogelijkheden zijn ontstaan dat oldtimers met een andere motor toch op kenteken komen bij personen. Anyway ik heb topics gelezen dat mensen dat eerst via "truukjes" voor elkaar kregen en nu recentelijk lees ik dat het via formulieren en de ambtelijk weg kan. Kunnen jullie elkaar nu is niet helpen? En 1 duidelijk topic maken wat wel en niet kan en hoe het dus in elkaar steekt. Ik heb de beleving dat de informatie dat helemaal niet kan is verouderd! Maar nogmaals niet mijn probleem
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb het in het verleden via de truukjes gedaan mk1 g60 als dagelijks gekeurd voertuig.
Rij nu gewoon oldtimer. Het probleem in ons Belgenland is dat elk station zijn eigen interpretatie heeft van de regels en wetgeving. Wat in het ene station wel kan is in een ander station taboe. Iedereen schreeuwt hier al jaren naar het systeem van Nederland/duitsland/Engeland... Dus daarom is iedereen zijn ervaring en mening verschillend |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is het hem juist he ... Het is mogelijk maar je een formulier nodig maar of er veel liefhebber zullen zijn die dat formulier gaan willen geven ... Das een andere vraag . Het systeem van onze buurlanden is idd beter maar legt dat maar eens uit aan de regering Hoewel het voor iedereen beter zal worden VB : golf 1 1.1 ombouwen naar vr6 ... Hogere wegentaks hogere benzineverbruik allemaal goed voor de staatskas maar zo slim zijn ze niet :p
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#7
|
|||
|
|||
formulier willen geven? staat gewoon online he!
__________________
http://www.corrado-database.nl/inde..._corrado&id=855 |
#8
|
|||
|
|||
Ik vind het toch niet...
Wat is de juiste naam van het formulier? |
#9
|
||||
|
||||
Wat was er mis met dit topic?
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#10
|
|||
|
|||
Ik heb vorige mijn Golf gekeurd hier in Belgie met een 1.8 20vt motor in en ja hij staat netjes op papier als een 1800cc en met de juist KW.
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Gefeliciteerd! Misschien kun je ts dan ook de info geven waar hij naar vraagt.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Is gebeurd Rinus66 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen? |
#14
|
||||
|
||||
Ik ken nog niemand persoonlijk die het gelukt is.
Maar in deze link vind je de info en het papier: https://www.bfov-fbva.be/nl/procedu...-van-een-motor/ |
#15
|
||||
|
||||
Ik zie ook staan dat als de fabrikant toestemming geeft het ok is. Maw, als VW een attest geeft dat het mag kunnen ze niets zeggen. Weet niet hoe realistisch deze optie is, waarschijnlijk vrij onrealistisch?
|
#16
|
|||
|
|||
Ik heb mijn Golf op Nederlandse papieren laten zetten en de motor ombouw ook op papier laten zetten in Nederland. Nadien heb ik mijn Golf terug ingevoerd naar België en ben zo hier naar de keuring geweest en hebben ze hem vlotjes gekeurd. Ze mogen hierin België de Nederlandse keuring niet weigeren.
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
ok, dat is interessant. ik had me laten wijs maken dat auto's die reeds in BE waren ingeschreven en geëxporteerd worden naar NL geen kans maakten op keuring van motorswap als ze terug in BE aankwamen ... Met andere woorden: dat enkel een auto die NOOIT in Belgie gereden heeft gekeurd werd... |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Heb ik me ook altijd laten wijsmaken..
Zou er mee te maken gehad hebben dat de auto in België bekend en geregistreerd is geweest met een vaak lagere cc motor. Nu hoorde ik gisteren nog van een vriend van me dat hij zijn Nederlandse cabrio heeft goed gekeurd in België (As) met een KR 1.8 16V. Op zijn papieren stond enkel 4 cil. vermeld en geen motor/vermogen. Wazige bedoeling.... *Probeer in zo'n topic als deze altijd het keuringsstation te vermelden. |
#20
|
||||
|
||||
Ik lees op facebook ook vaak dingen als "ze nemen de motor over die op de papieren staat bij invoeren" of "je moet ff de juiste wegen weten of mensen kennen" maar verder niks concreets...
Is het nou echt zo vaag? of willen mensen gewoon niet zeggen hoe ze het voormekaar gekregen hebben? Ik kom niet van België dus zit niet met deze problemen maar snap wel dat het zo een heel erg grijs gebied is. In NL zit er ook wel verschil in keuringsstations/keurmeesters, maar over het algemeen kijken ze of het netjes is ingebouwd, co en geluid moet goed zijn, as-lasten kijken ze naar en verder moet de auto APK waardig zijn en facturen van motor/versnellingsbak moet beschikbaar zijn. |