#1
|
|||
|
|||
Golf1 1.8t apy start niet
Heb een probleem met een golf 1 met een apy motor uit een s3 die niet wil starten. Het rare is dat alle sensoren werken, alles wat voeding en massa moet krijgen is perfect in orde, golf slaat perfect aan maar krijgt geen ontsteking en de brandstofpomp word niet gestuurd. Deze zouden massa gestuurd moeten worden vanuit de ecu maar dit gebeurd niet ,nochtans is de ecu transponder vrijgemaakt en getest door pewi van hier op het forum. Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?
De Cremer |
#2
|
|||
|
|||
Niemand?
|
#3
|
|||
|
|||
Kun je op de ECU meten of de uitgangen voor brandstofpomp en ontsteking daadwerkelijk niet aangestuurd worden ?
|
#4
|
||||
|
||||
Zoals hierboven aangegeven, ga eens even meten. Want.. meten is weten
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
deze zijn gemeten maar sturen geen massa, is echt een heel bizarre situatie |
#6
|
|||
|
|||
Heeft de ECU goede massa? Zowel Sensormassa als Krachtmassa (of verzorgingsmassa, hoe je het ook wil noemen) ? Welke uitgangen zijn nog meer sluitend naar massa? Kun je die ook controlleren?
|
#7
|
|||
|
|||
Output testing ook gedaan dries met vcds. Daar kun je pomp relais mee aan sturen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
ja hebben deze uitgevoerd en dan stuurt hij perfect alle sensoren aan als ook de brandstofpomp die dan aanslaat. |
#9
|
|||
|
|||
Erg vreemd ik vermoed toch 1 of andere sensor die stuk is
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Krukassensor, watertemperatuursensor, lambdasonde, lmm, mapsensor werken allemaal zeker ook heb ik de nokkenaspositiesensor vervangen ookal heeft hij deze niet echt nodig om te starten. Ben vrij zeker dat het probleem van de brandstofpomp en ontsteking dezelfde oorzaak is. Maar welke he |
#11
|
|||
|
|||
Zeg het maar dries maar als je met output testing zaakje wel werkt. Dan moet het bijna in 1 van de sensoren zitte. Gezien je met de laptop ecu aanstuurde en de bedrading doet ook zijn werk. Als alles werkt.met output testing.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
De enige sensor waar ik niet 100% van ben is de mapsensor, moest een dat verkeerde zijn zou hij hierdoor echt niets doen? |
#13
|
|||
|
|||
KMS Mp 25 gekocht Kabelboom aangepast en loopt hebben wel het probleem niet gevonden waarom hij op originele ecu niet wilde draaien :-/
|
#14
|
|||
|
|||
Jammer zeg....
Je had mijn ECU wel ff mogen lenen om het te kunnen testen of het probleem in de ecu of in de kabelboom/sensoren zou zitten... Maar goed, het probleem is nu opgelost/weg, nu genieten dus!! |