#1
|
|||
|
|||
1.8 20vt luchtfilter
De golf krijg binnenkort een kleine beurt en daarbij ga ik ook de luchtfilter vervangen. Nu twijfel ik alleen wat ermee te doen, en kom ik op de volgende opties:
- Vervangingspaneel in de originele box; - Vervangingspaneel met de originele box "gecleaned" van binnen en de snorkel vervangen door een buis naar een plek waar er meer lucht naar binnen gehaald kan worden; - Open filter. Na heel wat uren zoekwerk ben ik nog steeds niets wijzer, de een heeft een geoliede filter en zegt dat het geen problemen oplevert, de ander waarschuwt voor de lmm die stuk kan gaan. Vermogenswinst verwacht ik niet aangezien ik niet in geluids-pk's geloof Het belangrijkste voor mij is dat de motor er soepeler van gaat lopen en ik zou graag de turbo wat beter willen horen opspoelen / afblazen in de inlaat. |
#2
|
||||
|
||||
Maar denk je dat hij te weinig lucht krijgt dan? Of loopt hij niet goed?
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#3
|
||||
|
||||
Met een open luchtfilter hoor je dat turbogeluid uiteraard wel beter.
Zelf goede ervaringen met filters van K&N. Bij mezelf stap ik weer over op een dichte luchtfilterkast om het geluid juist te dempen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
||||
|
||||
Gewoon een standaard filter erin, dichte luchtbox behouden en vooral geen gaten boren, zo is het ontworpen om koude, schone lucht aan te voeren ipv een openlucht filter dat warme lucht uit de motorruimte aantrekt.
Met een geolied filter heb je kans dat als je het niet regelmatig schoon houd, vuiltjes met evt. oliedeeltjes tgen de lmm komen, hoeft maar IETS te zijn en je heb een storing.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#5
|
||||
|
||||
Gewoon een kegelfilter kopen van een fatsoenlijk merk zoals bijvoorbeeld K&N en dan krijg je zoiets:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
Op mijn oude mk4 had ik onderstaand systeem van AEM. Doet precies wat jij vraagt, het is erg mooi materiaal en deze trekt geen onnodig warme lucht
LMM heb ik eens moeten vervangen maar bij 125k+ kan dit in veel gevallen sowieso geen kwaad |
#7
|
|||
|
|||
Kijk, daar heb ik wat aan in plaats van allemaal die van horen zeggen horror verhalen over olie op de lmm dan ga ik waarschijnlijk de K&N die ik nog heb liggen schoonmaken, spaarzaam met olie inspuiten en proberen of het me bevalt. De eindtrapversterker kan zonder problemen op een andere plek gehangen worden neem ik aan ?
Quote:
Hij loopt mooi hoor alleen, ik vind het persoonlijk een heerlijk geluid om de turbo te horen opspoelen. |