![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik ben opzoek naar mensen met kennis van golfjes
![]() vandaar dat ik me heb aangemeld hier (en ja eerst netjes voorgesteld) De zoekfunctie geprobeerd maar kan geen gelijke topic vinden. Het blok van m'n golf2 1.3i ga ik vervangen (met m'n vriend en vader) De reden is dat hij al 2.8 ton op de teller heeft staan, startmotor op is, koppeling met drukgroep ook op zijn. Dus vervangen is goedkoper. Heb gehoord dat een klein blok van een golf3 ook makkelijk past, klopt dit? Ik heb een 1.4 gevonden die in een golf3 zat. Is deze makkelijk in te bouwen? kwa motorsteunen, subframe, stekkers, aandrijfassen etc? En nu ik het toch aan het vragen ben, de remmen van zo'n golf3 1.4 zijn die het zelfde als die van een 1.3i golf2? zo niet, is het om te zetten of pas te maken? Groetjes Tanja! Last edited by Duinkonijn : 19-02-2015 at 19:14. |
#2
|
||||
|
||||
![]() hoi tanja,
van welk jaar is de golf 2? 89 90 91 is helemaal makkelijk ivm electronica. de 1.4met bak past er zo in.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja hij komt uit '91
Geen gekloot met subframe dus enzo? en de bak past ook zo in de ophanging? |
#4
|
||||
|
||||
![]() oke dan hoef jexalleen de motorstekkers over te prikken in de zekeringkast. mischien dat de kabelboom niet lekker past, maar dat is geen ramp.
je kan de motor inclusief subframe overzetten. alleen de aandrijfassen en draagarmen niet. Die van de golf 3 zijn 2,5 cm te lang. remklauwen enzo weet ik niet zeker, dacht van niet. Met een degelijke remschijf+blok heb je meer winst. De rest is vrijwel identiek en heb je in een dagje wel voor elkaar. Succes ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 19-02-2015 at 19:44. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dus voor de duidelijkheid, de aandrijfassen en draagarmen, moet ik die ook mee nemen, of zijn die van me golf2 plug and play?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
golf 2 draagarmen,assen,fusees en remmerij behouden. is plug& play ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Top! thanks voor de info, eindelijk een duidelijk antwoord!
![]() Alleen neem ik de remmen ook mee, want deze moeten ook nog vervangen worden, zijn echt kut en op... En de uitlaat met spruitstuk moet ik ook mee nemen? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bij mister-auto ben je voor 60 euro al klaar voor een degelijke set remmen. dat terzijde. uitlaat weet ik niet zeker. dacht dat de gehele voorpijp + kat hetzelfde is als de golf 3. dus je kan het hele spul aan de 1.4 laten en overzetten. ( dat scheelt afgebroken bouten ![]() Na de kat naar achter gewoon het golf 2 deel behouden. ophangpunten zijn iets anders. (is wel makkelijk te verlassen)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Verhip! dat is wel echt goedkoop daar hihi!
Kan ik makkelijk die schijven achter zetten waar nu trommels op zitten? |
#10
|
||||
|
||||
![]() hm.. daar komt wel wat bij kijken. brackets, astappen, klauwen, handremkabels, leidingen, slangen. op een 1.4 niet echt nodig als je het mij vraagt. nieuwe remschoenen en veren en remvloeistof is een hele verbetering.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
|||
|
|||
![]() De Golf 3 1.4 heeft ook gewoon trommels achter toch?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de remmen laten liggen hoor =]
Maar heb het blok, bak, subframe, en het contactslot (ivm start onderbreking oid in de cdi) mee genomen! Waarschijnlijk gaan we van de week, nou ja, me pa en m'n vriend gaan van de week beginnen met inbouwen. ik moet zelf werken tm zaterdag.. Ik houd jullie op de hoogte! en zal jullie lastig vallen met al m'n lastige vragen! |
#13
|
|||
|
|||
![]() Jup de golf 3 1400 heeft achter ook trommelremmen..
Dus die zou ik lekker origineel laten zitten van je huidige golf, misschien even paar nieuwe cilinders en schoenen erin, kost de wereld niet en is het weer fris. Mocht je kwa remmen toch een kleine upgrade willen kun je aan de voorzijde gti schijven installeren. Er van uitgaande dat je aan de voorzijde nu 239mm remmen hebt, zullen nu massieve schijven zijn. Je kunt dan geventileerde 239mm plaatsen van een gti, wel icm dunnere remblokken omdat de schijf wat dikker is. (Als je zoekt op schijven van het merk: zimmerman. Kun je ze zelfs in 239mm geventileerd en geperforeerd vinden voor leuke prijzen) Kwa blok heb je zo'n beetje alles wel, weet alleen niet zeker of een 1.4 een benzine pomp in de tank nodig heeft, want dat heeft een 1.3 volgens mij niet. Mocht dit nodig zijn past een complete tank van een golf 3 zo onder de golf 2. Verder lijkt het mij plug n play. Succes ![]()
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#14
|
||||
|
||||
![]() 1.3nz heeft een opvoerpomp in de tank.
in een 1.3 zitten vw1 klauwen daar kun je helaas niet dikker dan 10 mm in doen. beste daarvoor is een brembo schijf met ferodo blok.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#15
|
||||
|
||||
![]() We zijn nu aan het kijken naar de bak, maar dat past dus niet he..
De schakel stang is anders dus geen plug and play. Behalve dat is de km teller aansluiting digitaal op de bak, en die van m'n 1.3 is analoog. Wie weet hoe dat hoort bij een 1.4 die schakel stang? En hoe is dat pas te maken op een 1.3? Iemand een foto van een 1.4?? We moeten weten hoe dat schakelmechanisme zit van een golf3 Last edited by Duinkonijn : 28-02-2015 at 17:32. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Golf3
Golf2 Zoals te zien is is op de golf 3 bak een los stangetje, waar als je er aan trekt de op de bak aan dat andere ding meer versnellingen vrij komen (weet het niet beter uit te leggen) En op de golf 2 bak zit maar 1 enkele kogel, welke geen hulp tangetje heeft. Wie kan hiervan een foto laten zien hoe de golf 3 dat ingebruik heeft?? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Heeft iemand een handige manier om foto's vanaf een mobiel te plaatsen? en.ik heb dan dus inderdaad een big bak?! Ofzo, het is inderdaad die 2e optie die jij laat zien! Heb nu 2 fotos van de codes genomen
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Heeft iemand een handige manier om foto's vanaf een mobiel te plaatsen? en.ik heb dan dus inderdaad een big bak?! Ofzo, het is inderdaad die 2e optie die jij laat zien! Heb nu 2 fotos van de codes genomen
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Photobucket app gebruik ik om foto's te plaatsen.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Zit er tegen de 1.3 niet een 4 bak en de 1.4 een 5 bak?
Misschien dat daar verschil in zit
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |