Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 26-10-2014, 21:42
FritsPolo FritsPolo is offline
Forum Newbee

Default ratelend / tikkend geluid bij Polo 1.9D

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en zal me nog wel even voorstellen in het topic wat daarvoor bedoeld is.
Nu heb ik een probleempje met mijn polo, wanneer de motor koud is hoor ik een ratelend / tikkend geluid. Bij warme motor is het zo goed als weg.
Nu lijk het wat erger te worden en komt het soms ook bij een warme motor voor en ook hoor ik de multiriem volgens mij soms piepen.
Nu viel me op dat toen ik de auto zostraks warm en stationair liet draaien en mijn elektrische ramen bediende dat het geluid kwam zodra ik de ramen naar boven en beneden deed.
Zou dit te maken kunnen hebben met de vrijloop van de dynamo of de spanrol van de multiriem?
Reply With Quote
Old 27-10-2014, 13:50
Forum Newbee

weet iemand of het een beetje eenvoudig is om de multiriem en spanrol te vervangen? Is hier speciaal gereedschap voor nodig?
Reply With Quote
Old 27-10-2014, 16:53
Melvin Melvin is offline

Eitje. Motorkap open en alles bekijken. Kunt ergens een sleutel op de spanner zetten en de spanner tegen de veer in duwen, tegelijkertijd riem eraf en klaar.
Reply With Quote
Old 27-10-2014, 20:43
Forum Newbee

als ik het zo bekijk lijkt het me erg lastig op dit vanaf de bovenkant te doen.. is er een brug nodig of moet het al lukken als ik de voorkant op de krik zet?
Heeft iemand mischien een foto waarop te zien is wat ik precies los moet halen? Ben niet onhandig maar wil niet zonder multiriem komen te zitten.
Het geluid komt zeker uit die richting maar zou het ook de db riem kunnen zijn? die is wel vervangen 30.000km terug.
Is er een mogelijkheid om de spanrol of vrijloop te testen of deze kapot is?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules