|
|||
|
|||
Gewicht van Motor Golf 1.1 '83
Hallo,
Mijn eerste post hier op het forum, toch maar geregisteerd na lang rond gekeken te hebben. Heb al veel aan het forum gehad, vooral mbt de aankoop van mijn eerste golf I uit '82. Nu had ik toch een vraag, ben bezig om een motor te kopen om ervaring op te doen met de 1.1 golf motor. Weet 1 van jullie wat ongeveer het gewicht is van de 1.1 motor? Alvast bedankt! Michel |
|
||||
|
||||
Ik gok iets van 100 tot 150 kg. In je eentje net niet op te tillen, met z'n tweeen lukt het aardig.
|
|
||||
|
||||
tillen wordt lastig, iig niet erg handig maar ik had materiaal genoeg om te voorkomen dat ik em moest tillen. Versnellingsbak lukt wel.
Je kan de versnellingsbak wel eerst eraf afhalen. 100-150kg lijkt me wel erg zwaar. Ik denk dat ze eerder 100kg max. wegen.. das al zwaar zat voor 1 persoon om te tillen, is ook lastig vast te nemen
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 16-09-2014 at 09:19. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties. Erg behulpvol!
|
|
|||
|
|||
Hoi, heb laatst hetzelfde gedaan bij een 2.0 9A.
Motor achterin de kofferbak en met een maat gewoon weer eruit getild. Stalen buis 2.5" via spanband aan het blok vastgemaakt. Tilde vrij gemakkelijk. Zorg wel dat er geen olie meer in zit voor je hem vervoert, haha. |