#1
|
|||
|
|||
golf 2 abf, welke veerpootbrug.
Ik heb sindskort een abf in mijn golf 2 liggen, en aangezien ik hem nu ook regelmatig goed de sporen geef leek het mij wel verstandig om het subframe en carroserie wat stugger te maken.
De veerpootbrug voor achter en voor de onderkant van het subframe spreken voor zich maar, aan de bovenkant tussen de voorste schokbrekertorens is het een ander verhaal aangezien de motor al heel dicht op de kap zit. Nu weet ik dat er in de veerpootbruggen voor de 16v's een extra knik zit, maar heeft iemand een idee of die dan ook nog gewoon gaat passen als er een abf in zit? m.v.g. Jasper |
#2
|
||||
|
||||
Denk t wel gezien een abf tot aan het gasklephuis net zo dicht tegen t schutbord aan ligt als een kr of pl, blok is wel iets hoger idd.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Veerpootbrug voor een Golf 3 ABF proberen . Mocht t toch niet passen, heb je geen merkbaar verschil tenzij je flink gaat raggen op een circuit, je kan beter investeren in PU rubbers en dergelijke
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#4
|
|||
|
|||
Alles op het subframe van fussee kogels tot motorsteunen is nieuw (+/- 1000km) met PU in de draagarmen dus dat zit allemaal goed. Het gaat er mij ook meer om alles heel en recht te houden wanneer ik met mijn stugge schroefset over een hobbelweg o.i.d. stuiter. Ik heb namelijk het gevoel dat heel het boeltje flink op z'n sodemieter krijgt.
|
#5
|
||||
|
||||
Als je een beetje schroefset onder je auto heb, kun je het in hardheid verstellen, verder heb je met die reden geen nut aan een veerpootbrug..
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#6
|
|||
|
|||
ik begrijp dat die wagen minder stuitert met een hardheidinstelbare schroefset, maar die heb ik niet.
maar ik kan me voorstellen dat als de schokbrekers aan de bovenkant met elkaar verbonden zijn dat dan de carrosserie veel minder buigt en daardoor langer in goede staat blijft. het is niet mijn dagelijkse auto en ook geen volbloed raceauto dus vandaar dat er ook geen hele dure/goede hardheid en rebound instelbare schroefset onder zit. |
#7
|
||||
|
||||
Gewoon zo houden, niks meer aan doen.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |