#1
|
|||
|
|||
help mijn aandrijfas is te lang
Na het monteren van mijn schroefset hoorde ik een raar geluid met een beetje sportief door de bocht gaan. Eerste gedachte natuurlijk de aandrijfas raakt de stabi.... Net zoals al 100x geschreven. Auto weer op de krik en wiel eraf. Totaal niks te zien aan de aandrijfas en stabi.
aangezien ik dit ook al eens meegemaakt heb bij mijn golf 3, dacht ik meteen verder aan de aandrijfas. Deze drukte bij mijn golf 3 in de fuse/wiellager. Het gaat trouwens om de lange as. Zijn er hier mensen die dit ook al eens gehad hebben bij een golf 4? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb de fusekogel al zo ver mogelijk naar buiten getrokken, maar het probleem blijft. het gaat trouwens om een 2.0 octavia, maar dit is 1 op 1 hetzelfde als golf 4. Last edited by VWJYI : 02-06-2014 at 20:33. |
#2
|
||||
|
||||
Je kan zo merken of je as nog heen en weer kan bewegen als hij op z'n veren rust...ik had het bij m'n vrouws mk2 ook en heb destijds de ring achter de buitenhomokineet weg gelaten
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
Welke ring bedoel je dan? Morgen eens even de brug op, want dit irriteert gruwelijk.
|
#4
|
||||
|
||||
Buitenste homokineet van de as af > daar achter zit een veerring plus kunstof ring, die laatste liet ik weg.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Eens even een plaatje zoeken. En mocht iemand een open gewerkt plaatje van een homokineet heeft zie ik het graag.
|
#6
|
||||
|
||||
Zoiets? Die 90 en 100mm moet je ff uit je hoofd zetten, die rooie ring mag er van tussen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Homokinetische_koppeling https://commons.wikimedia.org/wiki/...velocity_joints |
#8
|
|||
|
|||
Nooit geweten, of nooit op gelet dat daar nog een losse ring zat. Van de week de auto maar eens op de krik zetten en de boel uit elkaar halen.
bedankt voor de reacties en de info |
#9
|
||||
|
||||
Ja bij de mk2 zijn er originele assen die iets korter zijn, scheelt 15mm geloof ik...ze komen per ongeluk wel eens onder de verkeerde auto terecht en afhankelijk van hoe laag die staat geeft dat problemen ja of nee...
Je kan bij een mk4 trouwens de motor en bak opschuiven in z'n steunen he?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Eens kijken of dit bij de octavia ook is. Ik laat me verrassen.
lijkt me een hels karwei de motor opschuiven.... |
#11
|
||||
|
||||
Je kan een 10 tot 15mm om...blok ondersteunen, bak ondersteunen, bouten lossen, alles naar de bestuurderskant schuiven en vastdraaien.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
|||
|
|||
Even snel proberen de motor te schuiven gisteren. Ik had wat weinig tijd. Probleem al voor een groot deel opgelost. Komende week een fatsoenlijke poging doen om hem op te schuiven als het weer mee zit.
|
#13
|
||||
|
||||
Kijk dat is goed nieuws
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
Probleempje blijft toch. Toch maar eens op zoek naar een setje golf 4 aandrijfassen. Dan kan ik deze klaar maken en dan proberen. Zijn er niet meer mensen met die probleem?
|
#15
|
|||
|
|||
Ik had dit probleem op de Scirocco. Heb de aandrijfassen in laten korten...
|
#16
|
|||
|
|||
Hmmmm dat word dan een flinke operatie eerst maar eens een paar assen regelen en opfrissen. Kijken wat er met originele assen te doen is.
|
#17
|
|||
|
|||
Verschuiven van het blok is ook letterlijk verschuiven van het probleem, naar mijn ervaring...
|
#18
|
||||
|
||||
Jep. Hier ook.. Als ik laag rij.. Ga m binnenkort ook op de brug zetten
__________________
MK7.5 variant Eibach pro kit http://www.volksforum.com/forum/sho...t=116621&page=1 |
#19
|
|||
|
|||
Blok verschuiven is probleem van rechts naar links verschuiven kijken wat een paar losse assen oplevert. Misschien busjes die er zitten of spacer van de lange as die kan worden afgedraaid. Eerst maar eens een paar assen zoeken.
|
#20
|
|||
|
|||
Als het alleen met sportief rij gedrag is, zijn dan de draagarmrubbers wel ok?
|