Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-05-2014, 10:00
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default Zenuwachtig en onvoorspelbaar

Gaat nu niet om een vrouw.
Maar om mijn mk1...

Verhaal is als volgt:
- Complete schroefset laten reviseren (dempers waren gaar)
- Laten uitlijnen
- Bandenspanning rondom goed
- Nieuwe banden rondom, 195 voor en 215 achter op 16 inch velgen (recht!)
- G60 Remmen voor
- Nieuwe scirocco 16v klauwen en schijven achter
- Remkracht verdeler van WIllwood
- Nieuwe T4 HRC

Helaas nog steeds zeer zenuwachtig stuurgedrag. Bij vol op de rem staan trekt ie naar rechts.
Bij 90+ rijden lijken de voorwielen te 'zweven'

Is dit misschien de stuurkolom? Bij trekken aan 1 wiel (bij de stuurstang) lijkt er minimaal speling te zijn..

Iemand ideen?
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2014, 10:16
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Hoe staat je sporing?
Wat voor ET rijd je?
Hoe is je remdruk verdeeld?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2014, 11:31
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Sporing:
Links: 0*08'
Rechts: 0*07'
Totaal: 0*16'

ET -> geen flauw idee :-) tijd terug reed het prima! rijd op dezelfde velgen

Remdruk staat op laten we zeggen 10-20 procent achter. Oftewel nauwelijks..

Als ik het stuur beweeg zie je de voorwielen instant meegaan, er is geen dode plek. Echter: je hoort het wel 'knikken'
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2014, 11:58
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Banden in de goede draairichting. Draagarm rubbers
Reply With Quote
  #5  
Old 31-05-2014, 13:53
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

goeie. Draairichting check ik ff, draagarm rubbers zijn nieuw -> maar check ik ook.
Dank alvast!!

Edit: Banden zitten goed.
De rubbers zien er nog goed (als nieuw) uit, evenals de fuseekogels.

Last edited by robertoal : 31-05-2014 at 13:55.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-05-2014, 15:24
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Heeft de auto in het verleden schade gehad ?. Kromme draagarm o.i.d stuurhuis versleten .
Reply With Quote
  #7  
Old 31-05-2014, 19:19
the puritan's Avatar
the puritan the puritan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 200
Default

Heeft hij stuurbekrachtiging?
__________________
Passat variant GT B3
Reply With Quote
  #8  
Old 31-05-2014, 19:31
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

heb je de orginele fusee s van een golf 1 dr onder met g 60 remmen>>of van een 2 dr onder?? dan heb je bump steer en is t idd niet fijn
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #9  
Old 02-06-2014, 18:54
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

@ hummer. Geen schade gehad! hij reed ook perfect.
@The puritan. Nee! geen stuurbekrachtiging
@carbbreaker -> gewoon golf 1 fusees!

Dank allen voor het meedenken.. Ga toch nog eens even het stuurhuis van dichtbij bekijken. Om dit te testen als volgt:
Wielen in de lucht. 1 wiel vast zetten en dan aan de andere trekken om te checken op speling?
Andere ideeen?
Reply With Quote
  #10  
Old 06-06-2014, 10:59
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Achterwiel sporing is als volgt:
Links: -1*37'
rechts: -0*03'

Bij doel gegevens staat: 0*10 -> +/- 0*10'

Zou dit uitspoor het gekke stuur gedrag kunnen verklaren?
Reply With Quote
  #11  
Old 06-06-2014, 11:18
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Dit is mijn uitlijnrapport, vergelijk het daar is mee.


__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #12  
Old 06-06-2014, 11:32
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Achterwiel sporing niet verstelbaar...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #13  
Old 07-06-2014, 08:34
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Inderdaad... Of kan ik dit oplossen met cambershims?
Reply With Quote
  #14  
Old 07-06-2014, 08:59
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Misschien heeft je achteras ooit een keer een tik gehad (stoeprand?!) Die kunnen weinig hebben v.w.b. zijdelingse krachten. Hierdoor kan je sporing aan de achterzijde ook veranderen.
Remedie, goede andere achteras monteren.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #15  
Old 07-06-2014, 13:19
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Ik weet wel dat veel uitspoor niet fijn is. Heeft mij vroeger een keer bijna mijn leven gekost toen mijn Scirocco met 190 begon te slingeren en ik hem bijna niet meer onder controle kon krijgen. Zoekerig en zenuwachtig zal bij jou dus vrijwel zeker deze oorzaak hebben.

Last edited by VWmotion : 02-07-2014 at 21:40.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum