#1
|
|||
|
|||
Zenuwachtig en onvoorspelbaar
Gaat nu niet om een vrouw.
Maar om mijn mk1... Verhaal is als volgt: - Complete schroefset laten reviseren (dempers waren gaar) - Laten uitlijnen - Bandenspanning rondom goed - Nieuwe banden rondom, 195 voor en 215 achter op 16 inch velgen (recht!) - G60 Remmen voor - Nieuwe scirocco 16v klauwen en schijven achter - Remkracht verdeler van WIllwood - Nieuwe T4 HRC Helaas nog steeds zeer zenuwachtig stuurgedrag. Bij vol op de rem staan trekt ie naar rechts. Bij 90+ rijden lijken de voorwielen te 'zweven' Is dit misschien de stuurkolom? Bij trekken aan 1 wiel (bij de stuurstang) lijkt er minimaal speling te zijn.. Iemand ideen? |
#2
|
||||
|
||||
Hoe staat je sporing?
Wat voor ET rijd je? Hoe is je remdruk verdeeld?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
Sporing:
Links: 0*08' Rechts: 0*07' Totaal: 0*16' ET -> geen flauw idee :-) tijd terug reed het prima! rijd op dezelfde velgen Remdruk staat op laten we zeggen 10-20 procent achter. Oftewel nauwelijks.. Als ik het stuur beweeg zie je de voorwielen instant meegaan, er is geen dode plek. Echter: je hoort het wel 'knikken' |
#4
|
||||
|
||||
Banden in de goede draairichting. Draagarm rubbers
|
#5
|
|||
|
|||
goeie. Draairichting check ik ff, draagarm rubbers zijn nieuw -> maar check ik ook.
Dank alvast!! Edit: Banden zitten goed. De rubbers zien er nog goed (als nieuw) uit, evenals de fuseekogels. Last edited by robertoal : 31-05-2014 at 13:55. |
#6
|
||||
|
||||
Heeft de auto in het verleden schade gehad ?. Kromme draagarm o.i.d stuurhuis versleten .
|
#7
|
||||
|
||||
Heeft hij stuurbekrachtiging?
__________________
Passat variant GT B3 |
#8
|
|||
|
|||
heb je de orginele fusee s van een golf 1 dr onder met g 60 remmen>>of van een 2 dr onder?? dan heb je bump steer en is t idd niet fijn
__________________
quintus.....de grote race |
#9
|
|||
|
|||
@ hummer. Geen schade gehad! hij reed ook perfect.
@The puritan. Nee! geen stuurbekrachtiging @carbbreaker -> gewoon golf 1 fusees! Dank allen voor het meedenken.. Ga toch nog eens even het stuurhuis van dichtbij bekijken. Om dit te testen als volgt: Wielen in de lucht. 1 wiel vast zetten en dan aan de andere trekken om te checken op speling? Andere ideeen? |
#10
|
|||
|
|||
Achterwiel sporing is als volgt:
Links: -1*37' rechts: -0*03' Bij doel gegevens staat: 0*10 -> +/- 0*10' Zou dit uitspoor het gekke stuur gedrag kunnen verklaren? |
#11
|
||||
|
||||
Dit is mijn uitlijnrapport, vergelijk het daar is mee.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#12
|
||||
|
||||
Achterwiel sporing niet verstelbaar...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
|||
|
|||
Inderdaad... Of kan ik dit oplossen met cambershims?
|
#14
|
||||
|
||||
Misschien heeft je achteras ooit een keer een tik gehad (stoeprand?!) Die kunnen weinig hebben v.w.b. zijdelingse krachten. Hierdoor kan je sporing aan de achterzijde ook veranderen.
Remedie, goede andere achteras monteren.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#15
|
||||
|
||||
Ik weet wel dat veel uitspoor niet fijn is. Heeft mij vroeger een keer bijna mijn leven gekost toen mijn Scirocco met 190 begon te slingeren en ik hem bijna niet meer onder controle kon krijgen. Zoekerig en zenuwachtig zal bij jou dus vrijwel zeker deze oorzaak hebben.
Last edited by VWmotion : 02-07-2014 at 21:40. |