![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vanmiddag eens aan het spelen geweest met de aaz, originele luchtfilterbox eraf en eentje van green erop met kap en slang richting grille. Pomp een half slagje gegeven en testrijden, iets zwarte rook dus de turbodruk mag wat omhoog (momenteel 0,7bar).
Nu staat het armpje van de wastegate die met 2x m10 geborgd word al helemaal aan het eind van het "draadeind" en nog kom ik niet boven de 0,7bar uit. Zit er nog een andere restrictie in ? Zo ja, ik heb wat gelezen over een boostcontroller, hoe sluit ik dit dan aan ? Het plan is om 0,9/1bar te draaien als de renault 5 intercooler er straks op zit. De turbo die erop zit is voor 90% zeker een KKK K14, vierkante flens op de downpipe en de pomp is volledig mechanisch (motor komt volgens de vorige eigenaar uit een van de eerste vento's met een TD). |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dit is een KKK K14;
Deze komt van een Audi 80, zoals je ziet zit daar geen zichtbare regelstang aan de wastegate.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Nu ben ik ook weer aan het twijfelen of het een k14 of k03 is
![]() Er zit precies zon hevel op de turbo als op deze foto: ![]() Zodra ik tijd heb maak ik zelf wat foto's onder de kap en post ik die, is misschien nog wat duidelijker. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Garret T2 of 3 volgensmij
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Komt allemaal zo bekend voor ![]()
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ja de T3 volgens mij, de K03/K03S/K04 serie is voor de benzine modellen (20V)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Bij een kkk is dat makkelijk, gewoon dat imbusje dichtdraaien en je druk stijgt al..
Heb ik bij mijn TD kkk14 ook gedaan, rij met 18PSI boost en dat ding trekt behoorlijk goed met een flinke spool-up geluid ook nog ens ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Er is ook een kkk k03 op de wat latere AAZ modellen geleverd las ik, deze heeft wel een andere compressor en turbine als de benzine versie. Vandaag even met de collega waarvan ik de wagen heb het erover gehad en hij meent dat er een k03 op zit. Morgen maak ik foto's onder de kap want nu weet ik het al helemaal niet meer
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Wat het ook moge zijn, een lekke wastegate of lda kan voor jou problemen zorgen.
Lekke wastegate = minder druk op je turbine = minder laaddruk Lekke lda = geen extra brandstof bij turbodruk = minder druk op je turbine = minder laaddruk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|