#1
|
|||
|
|||
Golf 2 start heel slecht
Goedenmiddag!
Sinds een maandje ben ik trotse eigenaar van een Golf 2 1.8CL Automaat uit 1990. Eerste 3 weken geen enkel probleem mee gehad, maar begint nu toch wat probleempjes te krijgen. Gisteravond wilde ik wegrijden, nadat de auto slechts 3 dagen stil had gestaan, maar de accu was volledig leeg. Oke, zou kunnen, dus de buurman gevraagd om even te helpen met startkabels. Daarna startte ie direct en had ik verder ook geen probleem meer. Vanochtend startte de auto echter weer slecht, ging wel aan, maar moest redelijk wat gas bijgeven voordat ie startte. Eenmaal gestart blijft ie ook wel lopen. Wel moet ik als ie net gestart is extra gas bijgeven omdat ie anders direct weer uitvalt. De accu heeft gewoon 12 volt spanning op het moment dat ie uitstaat en ook de startmotor is recent vervangen(1,5 jaar geleden). Nu is mijn vraag eigenlijk of het de bougies kunnen zijn die op zijn? Deze zijn 2 jaar en 20.000km geleden vervangen. Mocht dit het probleem zijn, waardoor is de accu leeggetrokken? Want dit heeft volgens mij niet direct met de bougies te maken toch? Hoop dat jullie een uitkomst hebben, want de auto is voor mij redelijk belangrijk ivm vervoer en dergelijken |
#2
|
||||
|
||||
Vacuumslangen in orde?
Bougiekabels slaan over? Voetpakking stuk? Even meten of je lekstroom hebt..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Vacuumslangen zijn nog in orde, ook is er geen lekstroom. Andere 2 zal ik straks even naar gaan kijken samen met mijn vader! Zelf heb ik nog niet heel veel verstand van auto's aangezien dit mijn eerste autootje is. Waar moet ik naar kijken mbt de voetpakking? |
#4
|
||||
|
||||
of de motorloop erop reageerd als je het gasklephuis heen en weer wiebelt op de inlaat. Mooiste is het gasklephuis/carburateur van het inlaatspruitstuk af te draaien om visueel te controleren of er geen scheuren in de voetpakking zit.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Zou je een voetpakking ook kunnen checken door er bv. remmenreiniger op te spuiten?
|
#6
|
||||
|
||||
dat is ook niet 100% betrouwbaar.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
Zojuist even met een handige buurman er naar gekeken, waren de bougiekabels en verdelerklep/rotor die helemaal op waren. Net even bij garage nieuwe besteld, dus morgen deze er maar even opzetten! Kosten van 120,- valt me uiteindelijk nog wel mee
|
#8
|
|||
|
|||
Net verdelerkap, rotor en bougiekabels vervangen en auto rijdt nu weer heerlijk! Stationair loopt ie nu ook veel beter, is feller op het gas en het starten gaat ook beter!
Probleem opgelost |
#9
|
||||
|
||||
ik zou toch ook dat accu probleem oplossen hoor, na 3dagen hoort dat niet leeg te zijn. mij dodge staat soms 2-3maand stil en start dan nog gewoon. en daarvan weet ik dat zijn dynamo al niet 100% meer is.
als je een 40Ah accu hebt (en das al een kleintje), dan zou er al 0,5A lopen om die accu leeg te trekken op 3dagen. normaal zou er max een 50mA mogen lopen en dan is je accu ook nog leeg na een 20dagen (50mA is 0,05A) ofwel laad je dynamo niet goed bij of de accu is goed op zijn einde gekomen (naarmate ze ouder worden verliezen ze meer en meer aan capaciteit)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dynamo zou nog wel goed moeten zijn, de accu laadt wel op als ik een stukje gereden heb. Momenteel heb ik even een tijdelijke oplossing, haal de spanningskabel van de accu op het moment dat ik weet dat ik de auto een paar dagen niet ga gebruiken. Volgende maand gaat de auto sowieso naar de garage voor een paar kleine dingetjes die ik zelf niet op kan lossen(uitlaat hangt beetje los/banden verwisselen). Is wel zo makkelijk als de auto op een brug staat in die gevallen. Verder zit er een later ingebouwd alarmsysteem in, deze ga ik denk ik ook direct er uit laten halen. Heb namelijk het idee dat deze de accu leegtrekt.. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Klinkt als de oplossing voor de accu! |