|
||||
|
||||
Ervaring met Nankang banden
Wat zijn de ervaringen met Nankang banden, ik wil graag een setje 165-50-15 banden kopen en dit merk is de goedkoopste optie?
Ik heb zelf alleen ervaring met federal en bridgestone potenza banden. Ze komende onder een verlaagde lupo. Kan iemand mij verder helpen? Groet, Frank |
|
||||
|
||||
Ik heb in de maat 165/50-15 op Bridgestone Potenza's en op Nankangs gereden.
Moet zeggen dat ik nooit echt verschil heb kunnen merken tussen de beide banden, kwa weggedrag, maar ik reed er dan ook gewoon normaal mee. Wel waren de Potenza's het eerste setje banden wat ik versleten heb in m'n leven, en dat vond ik eigenlijk al vrij snel, ze slijten dus wel vrij hard. Daarna een setje Nankangs erom getrokken, omdat de Potenza's op dat moment niet beschikbaar waren. Wat me wel opviel was dat de Potenza's wat smaller uitvallen: na het monteren van de Nankangs liepen de banden tegen de randen aan, met de Potenza's daarvoor niet. Gevoelsmatig zou ik zeggen, koop voor die paar euro's extra de Bridgestones....ik heb gelukkig nooit in noodsituaties vreemde manoeuvres uit hoeven halen, maar toch zou ik dat liever op Bridgestones doen dan op Nankangs |
|
|||
|
|||
Ik heb nog twee nankang banden 165/40/15 met goed profiel voor 60 euro.
|
|||
|
|||
165/45 denk ik dan of is het 16"?
Mijn ervaring heb nu de nieuwere 165/45r15 van nangkang, mede omdat ik zo plat mogelijk wou, op aanraden van Bandencentrum ede ben ik voor de A symmetrische versie gegaan, deze schijnt het veel beter te doen qua grip, alleen was niet leverbaar in 165/50 als ik het goed begreep |
|
||||
|
||||
Mijn ervaring met nangkang: droog wegdek prima, nat wegdek drama. Misschien zoek ik wat sneller de grens op qua grip, maar deze grens was gauw bereikt voor mijn gevoel.
|
||||
|
||||
Als je googled op bijv. 'nankang banden ervaringen' kom je op andere forums ook deze discussies tegen.
De een zegt prima de ander vindt het 3 x niks... Is net wat je voorkeur is. Als je contact met de weg erg belangrijk vindt om hard te kunnen gaan, zou ik niet op banden willen bezuinigen... Heeft ook met de compound / hardheid / levensduur te maken; Pankang heeft vaak wel net die maat, waar liefhebbers van getrokken banden naar op zoek zijn. Onderstaand is wel op n ander forum maar staan wel mooie reacties in. http://www.vwforum.nl/volkswagen-al...ijd-t90224.html Last edited by Ben-MK1 : 19-03-2014 at 12:45. |
|
||||
|
||||
Quote:
Blijft een feit dat de nankang op nat wegdek slechte grip heeft vergeleken met een kwaliteitsband. Heeft niets met voorkeur of rijgedrag te maken. Je zult maar een noodstop moeten maken voor een overstekende voetganger op nat wegdek...dan weet ik wel welke banden ik het liefst onder m`n auto heb.
|
|||
|
|||
Quote:
Wat Rene zegt, droog weer vind ik Nankangs prima maar met een nat wegdek toch wel om te janken. Grt. Maurice
|
|||
|
|||
sluit ik me helemaal bij aan...
op droog wegdek redelijke bandjes (wel herriebanden vind ik..) maar met nat weer wil ik ze noooiiit weer onder de wagens...
|
|
||||
|
||||
Hier hetzelfde. Droog zijn ze super, nat wegdek merkbaar stukken minder. Wel redelijk slijtvast.
VW-Speed.nl Last edited by Ebut : 20-03-2014 at 10:00. |
|
|||
|
|||
En hier nogmaals dezelfde mening... Droog best OK, maar nat niks waard...
|
||||
|
||||
Al een geluk dat het hier bijna nooit regent!
|
||||
|
||||
Mijn mening: droog kut, nat kut, ooit 500km op die zooi gereden, nooit weer
maar das mijn mening
|
||||
|
||||
Ok, iedereen bedankt voor hun mening en ervaring.
Ik ga dan gewoon opzoek naar een goede set gebruikte bridgestone potenza's of Federal banden in de maat 165-50-15 |
|
||||
|
||||
Ik rij sinds 2010 op vredestein,bevalt echt super
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is goed om te weten. Ik heb ook voor Vredestein gekozen voor onder m'n mk1 GTI project. Hi-trac2 175-50-15. |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Zou ik nou een auto speciaal en alleen voor meetings erbij hebben en het gaat om de looks. Dan geen probleem nangkang. Die leveren/hebben wel die speciale maten.
http://Caddy-Club.nl Last edited by Ediejo : 20-03-2014 at 22:44. |
|
||||
|
||||
Zelf heb ik de ns2 op mijn Polo gehad, deel de ervaringen mbt nat en droog wegdek. Droog ging dat prima.
De AS2 heb ik in 205/40/18 onder mijn mini gehad, dat was ook met nat wegdek een prima band. Op een klaverblad kon ik daar ook met nat wegdek hard zat mee door de bocht
|
|||
|
|||
Quote:
Nou hieronder mijn punt Quote:
Ik heb dus de as2 en in de regen is het misschien iets minder maar niet slecht, deze band is echt een stuk beter dan de 'oude' nangkang, ik zou zelf nooit voor federal gaan, die vind ik zelf veel slechter Edit: ik heb hier een fout gemaakt, net gecontroleerd ik heb de AS-1 in 165/45r15 Deze bevalt mij prima, ook met nat weer voldoende grip Last edited by René : 22-03-2014 at 20:09. |