#1
|
|||
|
|||
Motor blijft door lopen (half) na afzetten contact
Hallo,
Ik ben sinds een week in het bezit van mijn 2e Golf 2 (1 ex en 1 huidig)! Het gaat om een Golf MK2 uit 1984 met een 1.6 EZ automaat. Echter komt ik nu een probleem tegen: Als ik de auto van contact haal blijft hij gewoon door lopen, hij loopt niet 100% maar zodra ik het contact er weer opzet loopt die meteen weer. Terwijl ik dan niet doordraai tot het laten draaien van de startmotor. Wat zou dit kunnen zijn? Ik moet mijn vacuumpotje wel weer aansluiten, dat slangetje is me los geschoten. Kan dit ook met het starten te maken hebben? Ik moet soms pompen met het gas voor het starten aangezien ze anders moeilijk start, dit had ik niet met mijn vorige golf (MK2 uit 1990 1.6 PN automaat). Groeten Mark! |
#2
|
||||
|
||||
Zou bijna denken dat het contactblokje het probleem is.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Het is niet altijd het geval, gisterenavond was het wel iets erger! Ben bang dat er iets kapot gaat, meer mogelijkheden? |
#4
|
||||
|
||||
Niks aan de hand, je elektromagnetische afsluiter is stuk of blijft hangen. Is het cilindervormige ding aan je carburateur waar een zwarte draad naartoe gaat. Die moet klikken als je je contact op zet. Misschien is het genoeg om er een keer (ferm) tegenaan te tikken, anders moet je even een ander zoeken.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat denk ik ook ja
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
|||
|
|||
En zit die slang van het vacuumpotje zo goed?
|
#8
|
|||
|
|||
Je huidige EZ motor heeft een 2E2 Pierburg carb. en hier moet je inderdaad het gas bij warme motor langzaam doortrappen bij het starten (niet pompen!), bij hete motor kan het zelfs zijn dat je vol gas moet houden bij starten.
De PN motor heeft een 2EE Pierburg, deze heeft meer elektronika waarbij je normaal geen gas hoeft te geven bij starten. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Las het in de handleiding ja, het startprobleem is verholpen. Bleek een vacuumslang niet aangesloten en een andere te ontbreken. Het nalopen is hierdoor stukken minder, maar nog niet geheel weg. |
#10
|
||||
|
||||
Heb je de afsluiter nu al gecheckt dan?
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon multimeter erop? |
#12
|
||||
|
||||
Nee, gewoon luisteren. Als je het contact op zet, moet je een "klik" horen. Je moet het ook kunnen voelen aan de afsluiter zelf, maar als er een klik vanonder de kap komt, is het goed.
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Als ik de deuren en de kap open heb hoor ik wel een klik? Dacht altijd dat het een relais was |