![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Ik heb een vraag aan jullie als ik s ochtends mijn auto start dan staat mijn klok weer op 0.00 en de rest van de dag blijft hij wel door lopen. De volgende ochtend begint hij weer op 0.00 wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn??? Ik ga van de week mijn teller platen vervangen en de verlichting dan heb ik de teller bak er toch uit mocht het iets eenvoudigs zijn??? Weten jullie wat ik er aan kan doen??? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Elecktr. deel contactslot defect , of de teller unit zelf .
Kan ook zijn dat als de accu zwak is of de starter te veel trekt morgens tijdens het starten dat hij op nul slaat. |
#3
|
||||
|
||||
![]() staat hij sochtends al op 0 of gebeurt het bij het starten? En onthoud je radio wel zijn zenders?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Heb een t4 in onderhoud, en die heeft dat ook.
Komt bij die door een gare starter die veel te veel stroom trekt tijdens starten. Die hoor je ook zwaar traag rondgaan.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Nu jullie het zeggen de startmotor gaat wel zwaar maar hij doet het wel ik zal er morgen eens op letten hoe de klok staat voor het starten.
De radio houd de zenders wel vast maar de klok niet ik laat het morgen even weten maar ik ben bang dat jullie gelijk hebben met de startmotor ![]() Ik zit er nog even over na te denken als ik start gaat op het laatst ook de zekeringkast tikken ik dacht omdat het koud misschien de accu maar dat zal ook wel de startmotor zijn. Dan trekt hij echt veel stroom weg Dat word denk ik weer sleutelen ![]() Last edited by Nico45 : 04-03-2014 at 14:18. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ook goed op bedrading richting starter letten, oxidatie enz.
Vooral de massakabel vanaf accu/carosserie/versnellingsbak kan een hoop gezeur veroorzaken. Je kan bij wijze van proef ook ff een startkabel tussen de - van je accu en een goed massapunt op je bak zetten, om slachte massa uit te sluiten. Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zet m smorgens eerst eens op contact.. en kijk eens wat de klok aangeeft vóórdat je start. Grote kans dat ie dan de tijd (nog) normaal aangeeft.
Als je start en de tijd staat daarna op 0:00 dan zal het je startmotor of wellicht accu zelf zijn. Overigens.. een autoradio kan vaak wel paar seconden zonder stroom met behoud van zenders. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de tips ik zal morgen ook eens naar de bedrading kijken bij de startmotor en die test eens doen.
Ik laat het morgen wel even weten ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Ik heb bij de bedrading gekeken en dat ziet er allemaal netjes uit en ik ben nu een andere accu aan het laden in de schuur die ga ik straks proberen ik laat wel even weten of het dan beter gaat en anders is het toch de startmotor. Dan heb ik nog een andere vraag tussen door aan jullie ik vind het zonde om er een nieuw topic voor te openen er staat al heel veel hiervan op het forum over het gasklephuis. Vanochtend reed ik naar de sloop en elke keer met de koppeling in trappen viel hij erg laag in toeren maar sloeg niet af. Ik heb een minuut of 10 bij de sloop gestaan en op de terug weg deed hij het prima de toerenteller bleef netjes hangen op 950 toeren. Zou dit toch het gasklephuis kunnen zijn of iets anders ik vind het wel vreemd dat hij het dan op de terugweg niet doet??? Hebben jullie enig idee??? ![]() Last edited by Nico45 : 06-03-2014 at 10:40. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Gasklep schoonmaken kan nooit kwaad als je het op de juiste manier doet
(zonder los te koppelen van de bedrading, maar wel compleet demonteren en schoonmaken van beide zijden met de klep geopend en het liefst ook nog een nieuwe pakking ertussen voor de zekerheid)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Oke bedankt voor de tip ik zal de gasklep ook eens schoonmaken ik ben nu de andere accu aan het laden maar mocht de "oude" accu slecht zijn zou daarom ook niet de motor anders gaan lopen omdat alles niet genoeg stroom krijgt of zie ik het verkeerd???
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Ik wou jullie even bedanken voor de hulp het bleek toch de accu te zijn ik heb een andere accu er in gegooid en hij start weer als een nieuwe en de klok blijft ook weer op tijd staan ![]() Ik heb de auto nog niet zo lang dus wist ook niet hoe oud de accu was maar ja die kan dus naar de vuilnis ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inleveren bij een verkooppunt, krijg je er nog 7,50 statiegeld terug ![]()
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#14
|
||||
|
||||
![]() O dat wist ik niet wist wel dat je hem ik kon leveren daar, dat is toch weer een pakkie shag
![]() Het probleem van het bijna afslaan is ook verholpen hij heeft achteraf gezien niet genoeg stroom gehad de accu was echt gaar.. Last edited by Nico45 : 07-03-2014 at 17:13. |